Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@15:44:47 GMT

انفجار در شمال لبنان با ۲۰ کشته

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۹۲۸۲

صلیب سرخ لبنان صبح امروز یکشنبه اعلام کرد در انفجار یک تانکر سوخت در منطقه "عکار" در شمال لبنان ۲۰ تن کشته و بیش از ۷ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، صلیب سرخ لبنان در توییتی نوشت: تلفات اولیه انفجار یک تانکر سوخت در منطقه عکار به ۲۰ کشته و بیش از ۷ زخمی رسیده است.

آمبولانس‌ها بلافاصله در محل انفجار حاضر شده و قربانیان انفجار  را به بیمارستان‌های عکار منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری از این انفجار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اما هیچ گونه توضیحی درباره دلایل و جزئیات آن در دست نیست.

لبنان هفته‌ها است که از بحران سوخت رنج می‌برد و این مساله بر خدمات دهی بیمارستان‌ها و حتی سرویس‌های عمومی و موسسات خصوصی هم تاثیر گذاشته است.

همچنین در پی حذف یارانه سوخت اعتراضاتی در سراسر این کشور شکل گرفت.

از سوی دیگر، سعد حریری، رئیس جنبش "المستقبل" لبنان ، انفجار تانکر سوخت در عکار را "قتل عام و جنایتی" دانست که با "کشتار" بندر بیروت تفاوتی ندارد.

حریری در توییتی نوشت: "قتل عام عکار با کشتار بندر بیروت تفاوتی ندارد. آنچه در دو جنایت اتفاق افتاد، یکی بود. اگر کشوری بودیم که به مردم احترام می‌گذاشت، مقامات آن استعفا می‌دادند، از رئیس جمهور شروع می‌شد و تا آخرین مسئول این سهل انگاری ادامه داشت. دیگر کافی است! "

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به‌دنبال واژگون شدن و سقوط یک دستگاه اتوبوس به رودخانه‌ای در رشته‌کوهای «آند» در شمال پرو، ۲۵ نفر کشته و ۱۳ تن دیگر مصدوم شدند.

اولگا بابودیلا، دادستان منطقه کاجاماراکا در شمال پرو گفته است که این اتوبوس به سمت شهر «سوروچوکو» در حرکت بود و پس از واژگونی، به رودخانه‌ای سقوط کرد.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که این اتوبوس از شهر «سِلندین» عازم شده بود و در پی این حادثه تلخ، در شهر مذکور سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

حوادث جاده‌ای در پرو نسبتاً رایج محسوب می‌شود به طوری که در جریان یک تصادف در سپتامبر ۲۰۲۳ دست کم ۱۲ نفر و در حادثه‌ای دیگر در ژانویه ۲۰۲۳ نیز ۲۴ تن کشته شدند.

کد خبر 6092948

دیگر خبرها

  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد