Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود طاهری، مسئول کانون مداحان همدان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا کانون مداحان چندین جلسه برای ساماندهی هیئات و مداحان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کرده است.

او تأکید کرد: به درخواست نماینده، ولی فقیه در استان همدان قرار است امسال به جای دسته‌های عزاداری، یک اجتماع واحد با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری صورت گیرد و هیئات محترم و همچنین عزاداران در این مراسم شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کانون مداحان همدان با بیان اینکه کمیته ناظرین بر هیئات هر شب به چندین هیئت سرکشی می‌کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد اعلام می‌کنند، از برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی مقابل منازل شهدا، روبه‌روی مساجد و بازار‌ها خبر داد.

طاهری با انتقاد به وضعیت منع تردد‌های شبانه تصریح کرد: برنامه بیشتر هیئات شهر از ساعت حدود ساعت ۲۲ تا ساعت ۲۳:۳۰ اجرا می‌شود و قانون منع تردد موجب متضرر شدن عزاداران حسینی می‌شود و حضور مردم در هیئات و برگزاری پرشور مراسم‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

طاهری با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس پذیرایی به صورت شام و نهار از عزاداران گرامی صورت نمی‌گیرد، افزود: امسال غذا‌ها پخت و به بیرون توزیع می‌شود و برای توزیع غذای روز عاشورا تنها کسانی که نام نویسی کرده‌اند می‌توانند در آشپزخانه تردد کنند، همچنین توزیع و پخت غذا نیز با نظارت ستاد مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود.

او افزود: برای دهه دوم نیز تصمیم بر این شده است که دیگر تصویری از مداحان گرامی بر بنر‌های شهر قرار نگیرد.

طاهری با تشکر از هیئات مذهبی به علت حسن همکاری در برگزاری مراسم در فضای باز که مشکلات و مسائل خاص خود را دارد، درخواست کرد: افرادی که در فضای باز عزاداری می‌کنند سعی کنند صدای بلندگوهایشان را کمتر کنند تا موجب آزار و رنجش عزیزانی که مشکل و یا بیمار دارند نشوند.

آیین چهارپایه خوانی، روضه خوانی کوچه و محلات در درب منزل شهدا است، این مراسم با هدف احیای سنت چهارپایه خوانی و بویژه تکریم خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود که با حضور خانواده شهیدان و عموم مردم و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به عزاداری و سوگواری پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چهارپایه خوانی عزاداری امام حسین خانه شهدا دسته های عزاداری استان همدان چهارپایه خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه که در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش جهت کمک به نیازمندان این شهر و همچنین کارکنان وظیفه بی‌بضاعت مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی از تعامل ۲ جانبه و مشارکت ارتش با کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد و افزود: این تعامل به ویژه در حوزه مهندسی و اجرای طرح مردم یاری و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم این استان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: بر اساس این تعامل ۲ جانبه، کارکنان وظیفه دارای مهارت و بی‌بضاعت جهت دریافت وام از کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی خواهند شد.

به گفته طاهری، مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش در راستای کمک به نیازمندان و کارکنان وظیفه بی‌بضاعت پویا خواهند شد.

کد خبر 6092839

دیگر خبرها

  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • قدردانی از فراجا در گلستان شهدای اصفهان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • اوسمار: انقدر سپاهان را نبردیم که به بردنش نزدیک شدیم |‌ پاسخ سرمربی برزیلی به کری‌خوانی نورافکن
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود