Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه به پایان رسید و آمار داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کرده بودند نیز روز گذشته توسط سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

بر این اساس، حدود نیمی از داوطلبان مجاز آزمون سراسری ۱۴۰۰، نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار باعث شد ایسکانیوز آمار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته و افرادی که نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کرده‌اند را در ۵ سال گذشته بررسی کند تا مشخص شود تنها در شرایط کرونایی امسال نیمی از کنکوری‌ها قید انتخاب رشته و دانشگاه را زده‌اند یا در سال‌های دیگر نیز این موضوع تکرار شده است.

آمار انتخاب رشته کنکوری‌ها در ۵ سال گذشته

نمودار زیر بیانگر آمار انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری را در ۵ سال گذشته نشان می‌دهد:

بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور،  از بین یک میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ داوطلب که در کنکور ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته شدند، تنها ۴۸.۳۵ درصد داوطلبان ( ۵۲۳ هزار و ۶۱۴ داوطلب) نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند. در کنکور ۹۹ نیز با تمام حواشی که پیرامون به تعویق افتادن آن مطرح شد، ۴۶.۳۳ درصد( ۴۶۹ هزار و ۹۴ داوطلب) انتخاب رشته کردند، این در حالی بود که آمار مجازین انتخاب رشته در این سال یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر اعلام شده بود.

 تعداد داوطلبان مجاز در کنکور ۹۸ نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود، به طوری که ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که ۵۴.۴۷ درصد داوطلبان (۴۵۳ هزار و ۳۲۷ داوطلب) نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون اقدام کردند. آمار مجازین انتخاب رشته در سال ۹۷ به ۹۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر می‌رسید که از این تعداد ۶۰.۲۴ درصد (۵۴۸ هزار و ۶۱۷ نفر) انتخاب رشته کردند. از ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در سال ۹۶ نیز ، ۵۹.۳۷ درصد (۴۹۸ هزار و ۷۸ داوطلب) فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده بودند.

بر اساس داده‌های فوق می‌توان ادعا کرد که به‌طور میانگین ۵۳ درصد از داوطلبان در هر سال نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند، ۴۷ درصد دیگر یا قید دانشگاه را می‌زنند و یا ترجیح می‌دهند یک سال دیگر پشت کنکور بمانند به امید آنکه در آزمون سراسری سال آینده نتیجه بهتری را کسب کنند.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1106814 برچسب‌ها کنکور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور نسبت به انتخاب رشته مجاز به انتخاب رشته انتخاب رشته اقدام انتخاب رشته ۵ سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از طرف سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.
داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه Azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.
داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها