Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر سمیعی زفرقندی؛ رییس هیات موسس کانون صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص علل افزایش نرخ ارز با بیان اینکه دو عامل مهم سبب بالا رفتن نرخ ارز میشود اول؛ بالا بودن نرخ تورم و افزایش حجم نقدینگی و دیگری وجود رانت و فساد در بازار و تبعیض اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در کشور حدود 40 درصد است ادامه داد: چند نرخی بودن ارز و همچنین وجود رانت در این بازار یکی دیگر از عوامل افزایش نرخ ارز در این روزهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات موسس کانون صرافان عنوان کرد: چنانچه در این دولت اراده قوی برای کاهش نرخ تورم وجود داشته باشد و از سوی دیگر با تک نرخی کردن و واقعی کردن نرخ ارز مانع از ایجاد رانت و فساد شود در این صورت است که میتوان انتظار داشت که قیمت ارز کنترل شود.

سمیعی زفرقندی تصریح کرد: شکوفایی اقتصاد کشور با حذف رانت، واقعی کردن قیمت ها اعم از نرخ ارز، حامل های انرژی، محصولات صنعتی به ویژه خودرو و کاهش نرخ تورم امکان پذیر است البته که تعامل با دنیا تاثیر مهمی در این امر خواهد داشت ولی تاثیر رانت و فساد در کشور بسیار بیشتر از این است که دشمنان بتوانند به اقتصاد کشورمان آسیبی برسانند پس در نتیجه خودمان بیشتر از دیگری به خودمان ضرر میزنیم که راه حل برون رفت از این مشکل همانطور که در بالا گفته شد حذف رانت و تبعیض اقتصادی و داشتن اقتصاد سالم است.

وی تاکید کرد: اصلاح روابط با دنیا امری صحیحی است ولی مهم تر از این موضوع، اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است که توسط خود ما میتوان این امر محقق شود.

رییس هیات موسس کانون صرافان در پایان گفت: در یک جمع بندی کلی، افزایش نرخ تورم، افزایش حجم نقدینگی،  فساد حاصل از چند نرخی بودن قیمت ارز عوامل موجود در افزایش قیمت ارز است که باید برچیده شوند و سپس تعامل بیشتر با دنیا و رفع تحریم ها میتواند سبب رونق و شکوفایی اقتصاد کشور شود.

پایان پیام/

صفورا طالب زاده کد خبر: 1106904 برچسب‌ها ارز نرخ تورم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ارز نرخ تورم اقتصاد کشور نرخ تورم نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۳۷۹.۹ بوده‌است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۴.۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد افزایش یافته‌است. در ماه مورد بررسی میانگین شاخص قیمت در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۵۷.۸ درصد افزایش یافته‌است.

کاهش تورم ماهانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به ۴.۱- درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲.۰- درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم «مرغ حذفی» (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۱.۱- درصد) است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم «کود» (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۲۹.۲ درصد) است.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی در داخل کشور در ۱۲ ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم «تخم مرغ خوراکی» (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۰۰.۷ درصد) است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

کد خبر 6092443

دیگر خبرها

  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • بازیگران سریال تورم
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد