Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به هموطنان توصیه کرد در صورت داشتن شرایط دریافت واکسن کرونا از جمله اولویت‌ها مثل سن و سال که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، بدون شک و بدون توجه به شایعات، واکسن بزنند و این کار را به تاخیر نیندازند.

به گزارش برنا؛ علیرضا ناجی، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برخی از هموطنان به دلایلی از زدن واکسن کرونا طفره می روند که با توجه به خطرات و عوارض بیماری، به آنان توصیه می شود این واکسن را هرچه سریع تر بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با اشاره به اینکه واکسن ها تا حد خوبی در مقابله با ویروس های جهش یافته از جمله دلتا موثر هستند، ادامه داد: اثرگذاری بسیاری از واکسن ها در مقابله با ویروس جهش یافته دلتا افزایش یافته است.

این ویروس شناس رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسینه شدن را راهکار اصلی برای کنترل بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: مردم علاوه بر رعایت توصیه های بهداشتی، باید واکسینه شوند تا این بیماری کنترل شود.

او تصریح کرد: همچنین با زدن دوزهای بوستر (یادآوری) واکسن، مقاومت بدن نسبت به گونه های جدید و موجود افزایش می یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بسیاری از مطالب منتشر شده در فضای مجازی و سایت های غیر تخصصی در مورد واکسن کرونا پایه و اساس علمی ندارد و مردم نباید به آنها توجه کنند.

او درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی براینکه بعد از تزریق واکسن از مواد بی حس کننده استفاده نکنید، گفت: هیچ گزارش علمی در این زمینه منتشر نشده است.

ناجی ادامه داد: مطلب دیگری هم بیان شده که ویتامین دی در زمان تزریق مصرف نکنید که دچار عوارضی خواهید شد که این موضوع هم پایه علمی ندارد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: این موضوعات شایعه ای بیش نیست و مردم به این مطالب بی پایه و اساس اصلا توجه نکنند.

او در باره مطلب شایعه دیگری که در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه کسانی که واکسن می زنند در ۴۸ ساعت بعد از تزریق ناقل هستند، اظهار کرد: تا کنون هیچ واکسنی ساخته نشده که سبب تولید ویروس کرونا در افراد شود تا آنان ناقل این بیماری شوند.

منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس علوم پزشکی شهید بهشتی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فضای مجازی ویتامین دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واکسن کرونا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت