Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از تحرکات ارتش ترکیه پس از حمله راکتی چند روز قبل به پایگاهی در شمال عراق خبر دادند و به منابع تامین کننده مالی داعش در عراق پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، «احمد سلیم بهجت» فرمانده عملیات بغداد به جزئیات عملیاتی که در شمال بغداد انجام شد، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای فرماندهی عملیات بغداد، عملیاتی را برای پاکسازی و جستجو از لوث تروریست‌ها در راستای انجام وظایف محوله انجام دادند.

سرلشکر بهجت تاکید کرد: ماموریت محوله دو هدف را دنبال می‌کرد؛ نخست پاکسازی مناطق خاص و دیگری، حفاظت از دکل‌های برق.

حشد شعبی: طارمیه گلوگاه بغداد است

از سوی دیگر سازمان حشد شعبی عراق هم به جزئیات عملیات طارمیه در شمال بغداد اشاره کرد.

«نعمه الکوفی» معاون اجرایی ستاد حشد شعبی عراق گفت: سازمان حشد شعبی طرح کاملی را برای عملیات «طارمیه» تهیه کرده است که طی آن عناصر تروریستی هدف قرار می گیرند.

وی افزود: ساکنان همکاری گسترده‌ای با حشد شعبی و نیروهای امنیتی دارند.

الکوفی بیان کرد: منطقه طارمیه بغداد مانند گلوگاه بغداد است و برقراری امنیت آن ضروری است. این برای پنجمین بار است که ما وارد منطقه طارمیه می‌شویم تا به ساکنان اطمینان دهیم که تروریست‌ها در آن نیستند.

وی گفت: همانطور که اشاره کردیم، طرح کاملی در عملیات مشترک حشد شعبی تدارک دیده شده است و عملیات علیه عناصر تروریستی به مدت چند روز ادامه خواهد یافت. انسجام میان نیروهای امنیتی سهم بسزایی در موفقیت عملیات طی ساعات اولیه از شروع آن داشت.

الکوفی با اشاره به نیروهای شرکت کننده در  عملیات طارمیه گفت که علاوه بر نیروهای حشد شعبی، نیروهای ارتش عراق و بالگردهای آن نیز حضور دارند.

وی ضمن تاکید بر همکاری قوی ساکنان با نیروهای حشد شعبی، تصریح کرد: دست به عملیات جستجوی گسترده در این مناطق زده‌ایم زیرا داعشی‌ها به دنبال یافتن پناهگاهی امن در این مناطق به ویژه اطراف بغداد هستند.

مناطق جدید مشمول طرح امنیتی محرم در دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد که بیش از سی منطقه که در میان آنها روستاهای بزرگ قرار دارد مشمول طرح امنیتی ویژه ماه محرم از سوی نیروهای حشد شعبی قرار گرفته‌اند تا هرگونه خطر تروریستی علیه عزاداران در دیالی دفع شود.

الحسینی تاکید کرد: نیروهای حشد شعبی در حال آماده باش تا پس از دهم ماه محرم به منظور برقراری امنیت موکب‌های بزرگ عزاداری و مجالس عزای حسینی، به سر خواهند برد.

آتش سوزی گسترده در شمال عراق به دلیل حملات ترکیه

در پی حمله هوایی ارتش ترکیه به ارتفاعات «متینا» در استان دهوک اقلیم کردستان عراق و روستاهای این مناطق آتش سوزی گسترده‌ای در «متینا» روی داده است.

بر اساس این گزارش، آتش ارتفاعات متینا و زمین‌های کشاورزی و مزارع و باغات اطراف روستای سگیری را در بر گرفته و موجب بروز خسارات فراوان و سوختن پوشش گیاهی منطقه شده و به دلیل صعب العبور بودن منطقه و تداوم حملات هوایی ترکیه، هنوز پس از سپری شدن دو روز، آتش مهار نشده است.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، نیز گزارش داد که کوه «شیوارت» در منطقه «زینی ورتی» دچار آتش سوزی گسترده شده و طی 24 ساعت گذشته نیروهای آتش نشانی موفق به مهار آن نشده‌اند و این خطر وجود دارد که آتش به روستاها و مناطق مسکونی اطراف نیز سرایت کند.

مهار آتش سوزی گسترده در بغداد

مسئولان اداره آتش نشانی عراق از مهار آتش سوزی گسترده در منطقه« الوزیریه» در بغداد خبر دادند.

امنیت 80 درصدی مرزهای سوریه و عراق

«ایوب الربیعی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از برقراری امنیت مرزهای عراق و سوریه به میزان 80 درصد خبر داد و گفت: اوضاع در مرز سوریه پس از سال 2014 بهتر است و می‌توان گفت که هشتاد درصد از مرز امن است و این آمار خوبی است اما انتظارات امنیتی را به طور برآورده نمی‌کند و امیدواریم که این رقم به صد در صد برسد.

وی افزود: پس از به کار گیری تکنولوژی جدید رصد از جمله دوربین‌های حرارتی، شاهد خنثی سازی نفوذ عناصری از سمت سوریه هستیم و ده‌ها نفر که به دنبال ورود از سمت سوریه به داخل عراق بودند، دستگیر شده‌اند. دوربین‌های حرارتی به ویژه در زمان شرایط آب و هوایی نامساعد کمک زیادی به رصد تحرکات تروریستها  می‌کند.

تدابیر امنیتی شدید ارتش ترکیه در پایگاه «زلیکان» در شمال عراق

«غیاث سورچی» مسئول اطلاع رسانی اتحادیه میهنی کردستان عراق در استان نینوا اعلام کرد که ارتش ترکیه تدابیر شدید امنیتی در پایگاه «زلیکان» در ناحیه «بعشیقه» در شمال عراق پس از حمله راکتی چند روز قبل به اجرا درآورده است.

وی افزود: این تدابیر شاهد حفر خندق و بالا بردن میزان آمادگی و نیز امداد رسانی هوایی به جای امدادرسانی زمینی است.

منابع تامین مالی داعش کدام است؟

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به منابع تامین مالی داعش اشاره کرد و گفت: داعش ابزاری برای بی‌ثباتی کشورها از جمله عراق است تا اهداف برخی کشورها و سرویس های اطلاعاتی آنها تامین شود.

وی افزود: داعش پس از عملیات آزادسازی نیروهای عراقی متحمل ضربات مهلک شد اما به دلایلی از جمله تامین مالی این گروه به مرحله نابودی نرسید.

العزاوی گفت: داعش به منبع تامین درآمد دارد؛ نخست، منبع داخلی، دوم خارجی که بسیار خطرناک است و سوم هم سرقت و ربودن افراد و باج گیری از خانواده‌های ربوده شدگان در برخی مناطق.

وی با اشاره به حمایت خارجی گسترده از داعش اعلام کرد: حمایت خارجی با قوت ادامه دارد و نوع تسلیحات و امکاناتی که تکفیری‌ها در اختیار دارند، گواه این مدعاست. در مخفیگاه‌های داعش تسلیحات و ادوات جدید کشف شده است.

العزاوی در پایان گفت: قطع منابع درآمدی داعش سهم بسزایی در نابودی داعش دارد و این نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد و باید منابع تامین کننده شناسایی شود و نیروهای اطلاعاتی طی ماههای گذشته در این راه موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌اند.

مناطق نفوذ داعش در الانبار

یک منبع امنیتی عراقی به مناطقی که داعش از آنجا در استان الانبار رخنه می‌کند، اشاره و اعلام کرد که مناطق صحرایی نزدیک به نوار مرزی با سوریه از سمت صحرای «الرطبه» در غرب الانبار تا مناطق صحرایی نینوا، به طور کامل امن نیستند و در برهه اخیر شاهد رخنه داعش از این مناطق بوده ایم.

این منبع امنیتی عراقی که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: نیروهای امنیتی اقدام به حفر خندق برای تامین امنیت این مناطق نکرده‌اند. پس از حفر خندق در منطقه «القائم» نوار مرزی با سوریه از سمت «الرمانه» به سوی مناطق غربی شاهد رخنه داعش نبوده است.

منبع مذکور تاکید کرد: نیروهای امنیتی قصد دارند که خندقی برای تامین امنیت مناطق غربی با سوریه تا موصل برای بستن همه روزنه‌های داعشی، احداث کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای حشد شعبی آتش سوزی گسترده نیروهای امنیتی شمال عراق منابع تامین ارتش ترکیه مالی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد