Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» امانقلیچ شادمهر با انتقاد از تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش در حذف سیاست «از بوم برای بوم» در آزمون سراسری، عنوان کرد: متأسفانه با این تصمیم دامنه پذیرش بوم، استانی تعریف می‌شود و به عبارتی همه متقاضیان شغل معلمی از سراسر کشور می‌توانند از سهمیه مناطق مختلف استفاده کرده و پس از فراغت از تحصیل در سطح استان جابه جا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی عدالتی آموزش به اوج خود خواهد رسید

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس با بیان اینکه اختلاف فاحشی بین کیفیت آموزش در مناطق مختلف کشور وجود دارد که ناشی از توزیع کاملاً غیر متوازن منابع و ایجاد شکاف بین مناطق محروم و برخوردار است، تصریح کرد: قطعا با این تصمیم وزارت آموزش و پرورش این فاصله بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این تصمیم وزارت آموزش و پرورش حق معلم شدن از دانش آموزان مناطق محروم را سلب می‌شود، خطاب به تصمیم گیرنده در این موضوع، گفت: اگر دغدغه اصلی تربیت معلم با کیفیت است در دانشگاه فرهنگیان ۴ سال فرصت دارید تا ضعف خودتان در عدم ارائه آموزش‌های با کیفیت یکسان را جبران کنید.

نیروی انسانی با تصمیم جدید آموزش و پرورش در یک استان متراکم خواهد شد

شادمهر تأکید کرد: قطعا با این تصمیم نیروهای جذب شده غیر بومی در مناطق محروم به مناطق دیگر خواهند رفت و تا چند سال آینده، شاهد کمبود شدید معلم در برخی از مناطق یک استان و مازاد نیرو در مناطق دیگر خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه این تصمیم وزارت آموزش و پرورش هیچ مبنای کارشناسی ندارد، گفت: اتخاذ این تصمیم عجیب در  روزهای پایانی کاری وزیر آموزش و پرورش جای تعجب بسیاری دارد و از مراجع بالاتر خواهیم خواست نسبت به لغو این تصمیم اقدام کنند. قطعا ما نیز از تمامی ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در تربیت نسل‌های تمدن ساز اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی توانمند عاملی برای پیشرفت، تمدن سازی و جامعه سازی در کشور است و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تأثیرگذار مهمترین نقش را در این حوزه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در شیوه نامه جدید مدارس غیردولتی به جایگاه و نقش معلمان مدارس غیردولتی توجه ویژه‌ای شده است، اضافه کرد: در این شیوه نامه جایگاه معلمان این مدارس احیا شده و وضعیت پرداختی حقوقی این افراد متفاوت خواهد بود. بی شک معلمان مدارس غیرانتفاعی که حقوق مناسب دریافت نمی‌کنند، نمی‌توانند انتظارات تعلیمی و تربیتی در حوزه تربیت دانش ِآموزان در تراز انقلاب را برآورده کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بحث شهریه مدارس غیردولتی مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی خواهند بود و وضعیت و ساز و کار پرداخت شهریه به استان‌ها تفویض شده است. در این شیوه نامه افزایش شهریه مدارس پایین دستی و مدیریت شهریه مدارس بالادستی پیش بینی شده است.

محمودزاده با اظهار اینکه تقویت مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و تربیتی از دیگر اهداف شیوه نامه جدید است، گفت: فعالیت‌های پرورشی در سه محور برنامه‌های تمهیدی، ترویجی- تبلیغی و تعمیقی برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6095982

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • گزارش تصویری | تشییع پیکر معلم شهید حجت الله یوسفیه در وزارت آموزش و پرورش
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • پیکر شهید معلم در وزارت آموزش و پرورش تشییع شد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • پیکر معلم شهید از میدان فردوسی به سمت وزارت آموزش و پرورش تشییع می‌شود
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • ۳ دهه خدمت در مناطق محروم / بازنشستگی که خوشایند نیست
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند