Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، در پی ثبت سوژه «درخواست رسیدگی به وضعیت اینترنت در روستاهای خراسان‌جنوبی» در سامانه فارس من، خبرنگار فارس به بررسی وضعیت اینترنت در یکی از روستاهای شهرستان نهبندان پرداخت.

روستای چاهداشی یکی از روستاهای شهرستان نهبندان در استان خراسان‌جنوبی است که در قسمت غرب این شهرستان واقع شده و تا مرکز شهرستان (بخش مرکزی) ۳۴ کیلومتر فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روستا در فاصله ۵۰ کیلومتری از روستای میغان، فاصله ۵۴ کیلومتری از روستای دهسلم قرار دارد. فاصله روستای چاهداشی تا شهر بیرجند ۲۳۵ کیلومتر است.

«چاهداشی» روستایی مهاجرپذیر

روستای چاهداشی به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی و رونق کشاورزی، مهاجرپذیر بوده و جمعیت زیادی از روستاهای اطراف همچون شاهکوه، میغان، دهسلم و قلعه‌زری و غیره به این روستا مهاجرت کرده و در آن سکنی گزیده‌اند.

این روستا از تعداد ۳ هزار نفر جمعیت ساکن در این روستا بیشتر آن‌ها به کار کشاورزی و دامداری مشغول‌اند و این منطقه در پرورش دام سبک و سنگین، پرورش شتر و بخش کشاورزی منابع بسیار خوبی دارد اما یکی از ضعف‌های موجود در این روستا وضعیت نامناسب اینترنت است.

«مجید بیکی» فرماندار نهبندان با تأکید بر اینکه اینترنت پر سرعت مطالبه جدی مردم است، گفت: بیماری کرونا با وجود تهدیدها، مزیت‌هایی هم داشت و زمینه ارتقای زیرساخت‌ها ارتباطی و اینترنت را فراهم کرد.

بهره‌مندی ۵ روستای نهبندان از اینترنت پ سرعت

وی از ارتقای سایت‌های همراه اول و های‌وب در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: سایت‌های همراه اول و های‌وب تا حدودی ارتقا یافته و جمعیت خوبی را تحت پوشش قرار داده و بخش عمده‌ای از تقاضاهای مردم رفع شده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه روستای چاهداشی ۳ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: وضعیت اینترنت این روستا مطلوب نیست و در فاز ۸ مخابرات قرار دارد و انتظار داریم اینترنت پر سرعت روستای پر جمعیت چاهداشتی هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

بیکی با اعلام اینکه ۵ سایت اینترنت پرسرعت در شهرستان نهبندان در دست اقدام است، عنوان کرد: این سایت‌ها اکنون در مراحل خوبی از پیشرفت فیزیکی قرار دارند که اگر نصب شوند ۶۵۰ خانوار در ۵ روستای شهرستان از مزایای اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

خبر خوش برای اهالی روستای «چاهداشی»

«مصطفی نخعی» نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص، اظهار داشت: روستای چاهداشی به عنوان یکی از بزرگترین روستاهای حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه است که جمعیت زیادی در این روسا ساکن هستند.

وی اعلام کرد: با پیگیری‌های مستمری که طی یک سال گذشته در خصوص روستای چاهداشی داشته‌ایم  خوشبختانه مراحل نصب تجهیزات مورد نیاز جهت ارتقاء سرعت اینترنت آغاز شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از تحقق مطالبه به حق و چند ساله مردم روستای «چاهداشی» نهبندان خبر داد و افزود: طی روزهای آینده طرح اینترنت پرسرعت روستای چاهداشی به بهره‌برداری خواهد رسید و این مطالبه به‌حق و چندین ساله مردم چاهداشی محقق خواهد شد.

نخعی تبیین کرد: در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده و مجوزهایی که از وزارت ارتباطات گرفته شده موضوع فیبر نوری از شرکت زیرساخت تأمین شده و طی روزهای آینده نسل چهارم اینترنت از محل اعتبارات وزارت متبوع با اپراتوری همراه اول به ثمر خواهد نشست.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی فارس من نهبندان اینترنت مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان در مجلس روستای چاهداشی نهبندان مطالبه اینترنت پر سرعت شهرستان نهبندان روستای چاهداشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ گروه خبر از تحریریه، امروز به روستای فوشه شهرستان فومن رفتند و گلایه مردم این منطقه را در خصوص جاده نامناسب و پُر از دست انداز این روستا شنیدند.

آسیب به خودرو‌ها، رفت و آمد پر زحمت مردم و مشکل برای انتقال محصولات روستاییان تنها بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی مردم روستای فوشه بود.

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان