Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:44:46 GMT

تعطیلی‌های چند روزه و بیم سفرهایی به رنگ جان و خون

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۰۱۰۶

تعطیلی‌های چند روزه و بیم سفرهایی به رنگ جان و خون

یک جامعه شناس با بیان اینکه بار دیگر شاهد تعطیلی‌هایی چندروزه برای کنترل بار بیماری کووید-۱۹ هستیم و بیم سفرهایی می‌رود که به رنگ جان و خون و رنج فراقی ابدی آمیخته است گفت: رنج‌هایی که تنها هزینه­ مبارزه با آن ماندن در خانه و حضوری پررنگ‌تر در کنار خانواده است.

حمیدرضا بیژنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه توسعه­ فناوری‌ها در سطوح گوناگون علمی و بهره‌مندی‌های گسترده از آنها، در سال‌های اخیر هشدارهای بسیاری از متفکران اجتماعی را از مخاطرات جهان آینده برانگیخته­ است اظهار کرد: ایجاد یک جامعه­ ریسکی و پرخطر در بستر فناوری‌هایی نوین در سال‌های اخیر منجر به رادیکالیزه شدن شکاف­های عمیق میان پیش‌­آمدها و مخاطرات جهانی و ادراک‌­های عموم مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما اکنون که حدود یک سال و نیم است با یکی از سهمگین‌ترین و مرگ‌بارترین این مخاطرات مواجه هستیم، به دلیل عدم تناسب حساسیت سیاست‌گذاری‌های کلان ملی با این ویروس منحوس، در سطح توده­ مردم نیز شاهد عادی انگاری هستیم؛ چنانکه گویی هیچ اتفاقی در حال رخ دادن نیست.

این جامعه شناس با بیان اینکه بارزترین نمونه­ این موضوع نیز سفرهای مکرر و تراکم مهیب خودروها در جاده‌های منتهی به نواحی گردشگری است گفت: مردم باید بدانند که ویروس کرونا هیچ­گونه توقفی ندارد. ایجاد روند نزولی در پیک‌های قبلی هیچ­گونه تضمینی برای توقف آن در پیک‌های بعدی ایجاد نمی‌کند.

بیژنی افزود: از این گذشته مقدار و روند قربانیان این ویروس در هر پیک جدید چندین برابر پیک‌های گذشته است. مردم باید بدانند که این اعداد نیستند که در حال رفتنند؛ بلکه اینها انسان‌اند. فردی که امروز جان خود را از دست می‌دهد با دیگری تفاوت دارد و هر روز شاهد از دست دادن کتابی سربه‌مهر هستیم که شاید هرگز همچون اویی را به دست نیاوریم.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید آگاه شوند که هزینه­ هر سفر و دیدوبازدید آنها جوانی است که پدر از دست می­ دهد و مردی که بر داغ همسر می ­نشیند گفت: و دهشتناک‌تر اینکه این همه مرگ و نیستی تنها و تنها با نشستن در خانه، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل حل است. عجب اینکه این همه آسان خود و عزیزان خود را با دست خود به کام مرگ می­‌کشانیم.

این جامعه شناس افزود: القصه اینکه حال بار دیگر شاهد تعطیلی‌هایی چندروزه هستیم و بیم سفرهایی می‌رود که به رنگ جان و خون و رنج فراقی ابدی آمیخته است. رنج‌هایی که تنها هزینه­ مبارزه با آن ماندن در خانه و حضوری پررنگ‌تر در کنار خانواده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: در خانه بمانیم همه با همه علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دراین اردو   کشتی گیران نونهال از سراسر استان زیر نظر مربیان مجرب با انجام  تمرینات و مسابقات تمرینی و انتخابی خود را برای شرکت در مسابقات کشوری آماده می کنند.

مسابقات کشوری  دوازدهم اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد .

این اردو به میزبانی هیئت کشتی پیرانشهر ودر سالن کشتی  این شهربرگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • جوجه یک روزه