Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا با گروه طالبان برای عدم حمله به نیروها و دیپلمات‌های این کشور هنگام خروج از فرودگاه بین المللی کابل مذاکره کرده است.

 از "نیویورک تایمز"، به گفته مقامات آگاه آمریکایی، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، با نمایندگان گروه طالبان در دوحه قطر دیدار کرده و از آن‌ها خواسته است تا تخلیه دیپلمات‌ها و نیروهای نظامی آمریکایی از کابل دست به هیچ اقدامی نزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی افزود: خلیل زاد به طالبان گفته است در صورتی که این گروه در روند خروج پرسنل آمریکایی از کابل دخالت نکنند و با نیروهای آمریکایی حاضر در کابل درگیر نشوند، ورود طالبان به کابل راحت‌تر از سوی جامعه جهانی پذیرفته می‌شود.
خلیلزاد همچنین خواستار حفظ امنیت سفارت آمریکا در کابل از سوی طالبان شده است. نماینده آمریکا امیدوار است بتواند سفارت آمریکا در افغانستان را باز نگه دارد تا گروه طالبان به عنوان دولت احتمالی آینده افغانستان بتواند کمک‌های مالی آمریکا را دریافت کند.
این درحالی است که نشریه آمریکایی پولیتیکو روز شنبه به وقت محلی در مطلبی اعلام کرد کارکنان سفارت آمریکا در افغانستان با نزدیک شدن طالبان به کابل به سرعت در حال انتقال به فرودگاه بین المللی این شهر هستند.
جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که با استقرار پنج هزار نیروی نظامی در افغانستان برای تسهیل خروج اتباع آمریکایی از این کشور موافقت کرده است.
بایدن هشدار داد به نمایندگان طالبان در دوحه اعلام کردیم که هرگونه اقدامی از جانب آن‌ها در افغانستان که نیروهای آمریکایی یا دیپلمات‌های ما را به خطر بیندازد، با واکنش نظامی سریع و قوی آمریکا مواجه خواهد شد.
طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان، در حال خروج از این کشور هستند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است.
اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان بدتر شدن وضعیت امنیتی در کشورش را ناشی از تصمیم "ناگهانی" خروج نیروهای آمریکایی اعلام کرده است.
رئیس جمهوری افغانستان به پارلمان کشورش گفته است: ما با یک وضعیت پیش بینی نشده در سه ماه گذشته مواجه بودیم. دلیل وضعیت کنونی ما این است که این تصمیم (خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان) ناگهانی گرفته شده است./ ایرنا
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبدالفتاح البرهان» رییس شورای انتقالی حاکمیتی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در سخنانی تاکید کرد: تنها در صورتی سودان شاهد صلح خواهد بود که نیروهای پشتیبانی سریع از منطقه‌هایی که به اشغال خود درآورده‌اند خارج شوند و به منطقه‌هایی بروند که مورد پذیرش قرار بگیرند.

رییس شورای انتقالی حاکمیتی سودان در ادامه با اشاره به زمان آغاز روند سیاسی در این کشور افزود: تا زمانی که جنگ در کشور پایان نیابد هیچ‌گونه روند سیاسی وجود نخواهد داشت.

البرهان تاکید کرد: آتش جنگ را کسانی روشن کردند که سلاح به دست گرفتند، افراد بی‌گناه را کشتند و هم‌وطنان ما را از خانه‌هایشان آواره کردند.

وی افزود: ارتش به نبرد و پیشروی تا شهر الجنینه مرکز استان دارفور غربی ادامه خواهد داد.

در بُعد میدانی نیز ارتش سودان حمله‌ای پهپادی را علیه مراکز تجمع نیروهای پشتیبانی سریع در «خارطوم» پایتخت این کشور به انجام رساند.

ارتش سودان اعلام کرد که این حمله شامل برخی شهرک‌های خارطوم چون «الامتداد»، «الصحافات»، «الطایف» و «الجریف غربی» شده است.

همچنین بر اساس اعلام ارتش سودان، این حمله پهپادی تلفاتی مالی و جانی را به نیروهای پشتیبانی سریع وارد کرده است.

گفتنی است از نیمه ماه آوریل سال گذشته میلادی درگیری‌های داخلی در سودان میان ارتش این کشور به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی «ژنرال محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) آغاز شد.

بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان ملل متحد درگیریِ بیش از یک ساله میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به کشته‌شدن حدود ۱۵ هزار سودانی و آوارگی نزدیک به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیگر انجامیده است.

کد خبر 6094684

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بازخوانی یک جنایت
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست