Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم همت‌بلند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مریوان اظهار داشت: نیزارهای جنوب غربی دریاچه بین‌المللی زریبار مریوان دچار آتش‌سوزی شد و براساس برآورد کارشناسان حدود 80 هکتار از این نیزارها تالاب طعمه حریق شده است.

وی افزود: با اطلاع از آتش‌سوزی بلافاصله نیروهای مردمی، انجمن‌های محیط زیست به ویژه انجمن سبز چیا، منابع طبیعی، آتش‌نشانی و اداره محیط زیست شهرستان‌های مریوان و سروآباد در محل آتش‌سوزی حاضر شدند و اقدام به مهار آتش‌سوزی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان یادآور شد: این آتش‌سوزی بعد از هشت ساعت تلاش بی‌وقفه مهار و کنترل شد.

وی با بیان اینکه علت آتش‌سوزی متاسفانه عامل انسانی و عمدی بوده است؛ خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی نیزارها علاوه بر تخریب زیستگاه باعث رشد بیشتر نیزارها در سال‌های آتی، آلودگی و تغذیه‌گرایی شدید آب و برهم خوردن پروسه کربن در این تالاب بین‌المللی می‌شود.

وی افزود: پناهگاه حیات وحش زریوار با مساحت 3 هزار و 292 هکتار در فاصله 3 کیلومتری شهرستان مریوان واقع شده و علاوه بر ارزش‌های زیست‌محیطی، از مکان‌های دیدنی و گردشگری استان کردستان محسوب می‌شود.

پناهگاه حیات وحش زریوار برابر مصوبه 304 شورای عالی محیط زیست در تاریخ 1388 ثبت و یکی از منحصر به فردترین تالاب‌های آب شیرین منطقه است که دارای حیات وحش بسیار متنوع بوده و محلی برای حضور پرندگان بومی و مهاجر است و آخرین آمار، شناسایی 278 گونه پرنده در پناهگاه است. 

تالاب زریوار که در 13 اسفندماه 97 بعنوان بیست و پنجمین تالاب بین‌المللی کشور در کنوانسیون رامسر ثبت شده با وسعت دو هزار و 403 هکتار در داخل پناهگاه قرار گرفته که 855 هکتار آن پهنه آبی است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۷/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی نیزارهای دریاچه زریبار مهار شد محیط زیست آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور صفری با اعلام خبر آزادسازی ۳۰۰ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در حوزه قضائی چهارباغ گفت: این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی که دارد و از آنجایی که تغییر کاربری‌های غیرمجاز، عوائد زیادی برای متخلفان در پی دارد یکی از شهرهای هدف برای این افراد است.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ بیان کرد: در پی گزارش جهاد کشاورزی در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز در «رامجین» و روستاهای «قاسم گرجی» و «رمنده»، دستورات برای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات انجام شده ۳۰۰ هکتار به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است، افزود: در این اقدام ۱۵۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز در حال ساخت، ۵۰ مورد دپوی مصالح، هشت مورد استخر و ۲۵ مورد محوطه سازی اعمال قانون شد.

کد خبر 6091836

دیگر خبرها

  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج