Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، احمد فعله‌گری  مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت:یک هزار و ۴۰۲ روستای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است که ۲۰۱ موردی که در مسیر خط لوله قرار داشته اند ,کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارد .

فعله گری گفت: در شهرستان دهگلان ۱۲ روستا، بیجار ۳۴، سقز ۴۸ روستا، بانه ۲۷ مورد، مریوان ۱۲ روستا، کامیاران ۱۵ روستا، سروآباد ۶ روستا، دیواندره ۱۶ روستا، سنندج ۲۱ مورد و در شهرستان قروه ۱۰ روستای کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری گاز متصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هر چند هدف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار است، ولی در راستای توسعه عدالت اجتماعی و برخورداری هر چه بیشتر مناطق محروم و سخت گذر از گاز طبیعی، روستا‌هایی که جمعیت آن‌ها کمتر از ۲۰ خانوار بوده و در مسیر خط لوله قرار داشته اند نیز به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به فعال بودن عملیات اجرایی گازرسانی در ۱۰۰ روستای استان، اضافه کرد: گازرسانی به ۲۱ روستا در دست مناقصه، ۳۷ روستا در دست مطالعه و ۱۱ روستا نیز دارای مجوز عقد قرارداد است و مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، این شرکت اهتمام دارد که تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان را تا پایان سال جاری از گاز بهره‌مند کند.

فعله‌گری با بیان اینکه عملکرد گازرسانی در حوزه روستایی و تحت پوشش قرار دادن جمعیت آن فراتر از وظایف و اهداف بوده است، گفت: اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد، روستایی ۹۶ درصد و در مجموع در استان ۹۸ درصد است.

او تاکید کرد: در حال حاضر این استان در حوزه خدمت رسانی به خصوص گسترش خدمات رفاهی در قسمت گازرسانی به شهر و روستا از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود که تحقق این مطالبه مهم و به حق مردم، با حمایت دولت و تلاش کارکنان شرکت ملی گاز بدست آمده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: با توجه به کوهستانی بودن و موقعیت اقلیمی سرد، نیاز به تامین سوخت پایدار در فصول سرما بیشتر احساس می‌شود که البته با اقدامات خوبی که توسط شرکت ملی گاز ایران طی سال‌های اخیر در این زمینه صورت گرفته، این استان از لحاظ شاخص گازرسانی به مناطق روستایی از رده بیستم در سال ۱۳۹۲ به رتبه هفتم کشور در سال جاری ارتقا یافته است.

در حال حاضر ۵۶۲ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گازرسانی به روستاها گاز طبیعی شرکت گاز کردستان ۲۰ خانوار گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت گاز استان  از واگذاری 1 هزار و 358 اشتراک رایگان و گازکشی رایگان داخلی 2 هزار و 383 مشترک تحت پوشش نهادهای حمایتی در استان طی سال 1402 خبر داد.

رحمان محمودی گفت: در راستای ایفای بخشی از مسئولیت های اجتماعی شرکت گاز استان  در سال گذشته  1 هزار و 358 اشتراک رایگان به مددجویان نهادهای حمایتی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 752 میلیون ریال واگذار شده است. 

وی گفت:  از این تعداد اشتراک  رایگان واگذار شده، 1157 اشتراک مربوط به مددجویان  کمیته امداد و 201 اشتراک رایگان مربوط به مددجویان  سازمان بهزیستی بوده است.

محمودی با اشاره به گازکشی داخلی 2383 مشترک نهادهای حمایتی استان طی سال گذشته افزود: هزینه گازکشی داخلی این مشترکین حدود 129 میلیارد ریال بوده که به صورت رایگان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: مددجویان نهاد‌های حمایتی که تاکنون از امتیاز و اشتراک رایگان گاز بهره‌مند نشده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از نهاد مربوطه و ارائه آن به شرکت گاز، صرفاً یکبار از واگذاری امتیاز کنتور و اشتراک رایگان گاز استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی