Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:10:03 GMT

آشغال‌هایت را جلو خانه خودت بگذار

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۰۳۴۱

آشغال‌هایت را جلو خانه خودت بگذار

بعضی شهروندان هم بنری روی دیوارشان چسبانده‌اند تا هشدار لازم را داده باشند که مردم زباله‌هایشان را جلو خانه همسایگانشان نگذارند.

مشکل هم به این بر می‌گردد که برخلاف بیشتر شهرها و مناطق در کشور و خارج از کشور، در شهر کرمان طی چندسال اخیر، سطل های زباله که سر تقاطع ها وجود دارد تا شهروندان کیسه های زباله را در آن قرار دهند را جمع کرده اند و آنطور که شهرداری می گوید هرکس باید ساعت ۲۱ شب جلو خانه خودش زباله را روی زمین بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مشکل از آنجا تشدید می شود که اولا در همه نقاط شهر، ساعت شروع جمع آوری زباله از ساعت ۲۱ نیست و تا ۶ صبح ممکن است طول بکشد، ضمن اینکه برخی محلات چندروز ممکن است طول بکشد و بعد هم اینکه کسی زباله را جلو خانه خودش نمی گذارد تا سبب آلودگی و نازیبایی جلو خانه اش شود زیرا زباله گردها و حیوانات مهلت نمی دهند کیسه زباله ای در بسته بماند.

در این شرایط مردم یا زباله را جلو خانه همسایگان می گذارند یا البته بیشتر آنان، زباله را به سر چهارراهی که در قانونی نانوشته به عنوان محل جاگذاری زباله تعیین شده می گذارند و شیرابه ها کف خیابان رها می شود و مشکلات خاص خودش را ایجاد می کند.

ضمن اینکه از فاصله ۷ صبح تا ۲۱ شب هم بسیاری از شهروندان زباله های خود را در وسط کوچه ها رها می گذارنند و زباله تا فردا صبح (زمان جمع آوری) در خیابان به صورت رها می ماند.

گلایه های مردمی

شاید برای فردی که تازه در این شهر ساکن شده باشد قدری این شکل جمع آوری زباله عجیب و محل پرسش باشد اما مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان می گوید که طی چهار سال اخیر که این شیوه جمع آوری زباله در دوره پنجم مدیریت شهری اجرایی شده، شاهد اعتراض و گلایه ای نبوده است.

البته منِ خبرنگار ایرنا خیلی درباره این رویکرد شهروندان نمی توانم قضاوت کنم زیرا این جمله که شهروندان اعتراضی نکردند را چندی پیش در جلسه ای در جمع رسانه ای های استان مطرح کردم و واکنش نشان دادند و گفتند اینطور نیست که گفته نشده باشد.

به هر روی، این شیوه جمع آوری زباله مشکلات زیادی را از جمله آلودگی زیست محیطی در بین شهروندان در کوچه ها و خیابان ها، ایجاد تصاویر نازیبا در خیابان ها و نیز درگیری های گاه و بیگاه بین شهروندان را به دنبال داشته است.

قبل از اقدام برای نوشتن این گزارش از برخی شهروندان در گروه های فضای مجازی خواستیم که نقطه نظراتشان را دراین زمینه بیان کنند که همگی از وضع موجود گلایه داشتند و عکس هایی که در این گزارش استفاده شده، توسط آنان در اختیار ایرنا قرار گرفته است.

زمان شروع تهیه این گزارش به یکی دو ماه قبل و در زمان مدیریت شهری دوره پنجم باز می گردد که خبرنگار ایرنا تلاش کرد نقطه نظرات مسئولان ارشد شهرداری کرمان را نیز بگیرد اما هماهنگی های لازم برای انجام مصاحبه با شهردار یا معاونان وی ممکن نشد تا اینکه علیرضا ریاضی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرمان با روی گشاده چندی قبل میزبان ما بود و به پرسش های ما با سعه صدر و بیان نظرات کارشناسی پاسخ داد. مسئولی که سال ها تجربه کار در حوزه مدیریت شهری دارد و دیدگاه هایی که مطرح کرد نشان از تجربه و افق های وی در حوزه خدمات شهری دارد و آرزو داشت که در دوره مدیریت جدید شهری کرمان، موضوع خدمات شهری و پسماند نیز در کنار سایر امور جزو دغدغه ها و اولویت های مهم کلانشهر کرمان قرار گیرد.

ریاضی اگرچه ابتدای مصاحبه (بنا به مسئولیت سازمانی) در مقام دفاع از این شیوه جمع آوری از زباله برآمد و اظهارداشت که شاهد اعتراض شهروندان هم نبوده اما در جریان ادامه مصاحبه تصریح کرد که خرید تجهیزات و سطل های بزرگ زباله برای استقرار در سر تقاطع ها و محلات خودش هزینه های بسیار گزافی می طلبد؛ ضمن اینکه وی نیز بر تفکیک زباله در مبدا و نیز تلاش برای بازیافت مناسب زباله ها تاکید داشت و می گفت شهرداری به فکر آن بوده اما از طرح مربوط به این موضوع استقبال نشده است. همچنین علاقه مند بود که بیش از گذشته، موضوع مدیریت پسماند در اولویت مدیریت شهری در همه نقاط کشور قرار گیرد.

بیان این مشکل درحالی است که بنا بر اعلام شهرداری از شهر کرمان روزانه حدود ۴۰۰ تن زباله تر و خشک جمع می شود و واقعیت اینکه همه این زباله ها دفن می شوند؛ این اتفاق درحالی است که از افتتاح رسمی کارخانه بازیافت شهرداری کرمان که در زمان کنونی امکان و ظرفیت بازیافت دستکم نصف زباله های جمع آوری شده را داراست پنج ماه می گذرد اما این کارخانه همچنان تعطیل است و در روزهای اخیر آنطور که مسئولان شهرداری گفته اند پیمانکار مربوطه از طریق مزایده مشخص شده و درحال آماده سازی کار برای بهره برداری از آن است.

فرآیند جمع آوری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان می گوید که جمع آوری زباله های شهری بر عهده پنج پیمانکار است که با بیش از هزار و ۲۰۰ نفر نیرو در پنج منطقه شهری در حال فعالیت هستند و این پنج پیمانکاران، شهر را به ۱۰ ناحیه تقسیم کرده اند.

وی با بیان اینکه کانون جغرافیایی فعالیت پیمانکاران براساس وسعت محلات و سرانه تولید زباله است گفت: به طور مثال ممکن است یک پیمانکار یک منطقه شهری را به همراه محلاتی از سایر مناطق پوشش دهد؛ تقسیم بندی براساس شاخص تمرکز و وسعت انجام شده است و بیشترین ناحیه مربوط به منطقه ۲ شهری است.

این مسئول با بیان اینکه شهرداران مناطق ناظران پیمانکاران هستند تاکید کرد: حتی قراردادهای پیمانکاران در شهرداری مناطق بسته می شود و ما تنها ناظران عالی آنها هستیم.

براساس تجربه، از پاکیزگی شهر راضی هستیم

وی در پاسخ به پرسشی کلی که آیا خودتان از پاکیزگی شهر با این وضع جمع آوری زباله که شاهد جاری شدن شیرابه های زباله سر تقاطع ها در محلات یا پاره شدن کیسه ها توسط حیوانات یا زباله گردان هستیم راضی هستید یا خیر؟ می گوید: براساس تجربه ای که داریم از پاکیزکی شهر کرمان راضی هستیم، به این دلیل که بخش خصوصی کار خود را بخوبی انجام می دهد و ما نیز نظارت می کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کرمان کار جمع آوری زباله از ساعت ۹:۳۰ شب تا ساعت ۶ یا نهایتا ۷ صبح انجام می شود ما هرروز بر کار پیمانکاران نظارت داریم و اگر کارشان را خوب انجام ندهند برخورد می کنیم.

جمع آوری یک شب در میان

وی به با بیان اینکه جمع آوری زباله در برخی محله ها بویژه در خیابان های فرعی یک شب در میان و در خیابان ها و معابر اصلی هر شب است، در پاسخ به دلایل جمع آوری یک شب در میان برخی محلات تصریح کرد: میزان زباله ها در خیابان های فرعی به قدری نیست که هر شب جمع آوری شود بنابراین جمع آوری یک شب درمیان انجام می شود؛ ضمن اینکه اگر بخواهیم همه نقاط شهر را هر شب جمع کنیم تعداد نیروها و تجهیزات بیشتری نیاز هست.

ریاضی به هزینه های جمع آوری زباله اشاره و بیان کرد: برای جمع آوری هر شب زباله باید ماشین ها و نیرو های بیشتری داشته باشیم و ما هر ماه ۸ میلیارد تومان هزینه پاکیزکی شهر می کنیم و این درحالی است که شاید ۱۰ درصد از این هزینه برمی گردد و ما در مدیریت پسماند ماهی یک میلیارد هم درآمد نداریم.

این مسئول شهری که تصریح دارد معابر و نحوه جمع آوری در شهر را درجه بندی کرده اند با اشاره به اینکه برنامه تنظیف در محلات کرمان به ۲ نوع تقسیم می شود خاطرنشان کرد: معابر درجه یک معابری هستند که به صورت روزانه رفت و روب در آنها انجام می گیرد که عمدتا معابر اصلی شهر هستند و در شیفت شب انجام می شود.

وی افزود: معابر درجه ۲ شامل معابری هستند که در هفته سه بار عملیات رفت و روب انجام می شود و عمدتا کوچه های اصلی شهر هستند و در طول روز تنظیف می شوند و معابری که کوچه های فرعی شهر را تشکیل می دهند، هفته ای یک بار و اصولا روز های جمعه تنظیف می شوند.

ریاضی در عین حال وضعیت نظافت شهری و جارو را مطلوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: داد: نظارت اول صبح و پس از اتمام کار پاکبانان، توسط تیم نظارت مقیم و ۱۶ نفر ناظر انجام می شود، اگر ایرادی ببینند در نرم افزار نظارت گزارش نقص می دهند ضمن اینکه 2 اکیپ بازرسی توسط سازمان مدیریت پسماند به عنوان دستگاه نظارت عالیه به صورت روزانه و طبق طرح تفصیلی ارائه شده در سطح شهر اقدام به بررسی چگونگی اجرای عملیات می کنند.

اهالی یک مجتمع مسکونی می گویند این سطل ها را با هزینه خودشان تهیه کرده اند

مردم حق دارند هر نمره‌ای بدهند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان همچنین در پاسخ به خبرنگار ایرنا نمره پاکیزکی شهر کرمان را از ۲۰ بین ۱۶ تا ۱۷ می دهد و در عین حال می گوید: اگر مردم نمره کمتری به پاکیزگی دهند حق دارند زیرا بیشتر از ما ( مسئولان) چشم در چشم مسائل شهری هستند و ما به شهروندان این حق را می‌دهیم اما ما با توجه به وسعت و ظرفیت کاری خودمان می گوییم که این روند خوب است.

چرا سطل های بزرگ حذف شدند؟

ریاضی در پاسخ به چرایی حذف سطل های بزرگ در معابر و زمان انجام آن نیز پاسخ داد: در دوره پنجم مدیریت شهری این تصمیم گرفته شد و کار جمع آوری از در منازل در دستور کار قرار گرفت؛ دیگر گاری زباله که وجودش و خارج شدن شیرابه ها از آن مشکل ساز بود حذف شد.

وی نبود سطل زباله در سطح شهر را یک مزیت دانست و ادامه داد: این گاری ها همیشه آلودگی زیست محیطی و نازیبایی داشتند و زمینه حضور حیوانات ولگرد راهم فراهم می کردند؛ ضمن اینکه علاوه بر همه موارد مذکور، منبع هزینه های بالا نیز بودند؛ حتی برخی کلانشهرهای نزدیک استان از ما می پرسیدند چطور موفق شدیم این گاری ها را جمع آوری کنیم.

این مسئول در توضیح هزینه های بالای استقرار سطل های زباله بزرگ در سطح شهر افزود: ما چند گاری گالوانیزه استعلام قیمت گرفتیم، عددی بالای سه میلیون قیمت می خورد و هزینه، مولفه مهم بوده است.

شیرابه های برجامانده از یک چهارراه بزرگ در منطقه ۲

سرانه تولید زباله

ریاضی با اشاره به اینکه نسبت تولید زباله در کرمان در سطح کشوری، متوسط است ادامه داد: روزی ۴۰۰ تن زباله در سطح شهر جمع آوری می شود و مناطق ۲ و ۳ بیشترین میزان تولید را دارند.

گرانی و کاهش زباله

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کرمان در عین حال معتقد است که بررسی های این سازمان نشان می دهد با افزایش قیمت ها تولید زباله نیز کاهش یافته و نشان از کاهش قدرت خرید مردم دارد.

از طرح تفکیک استقبال نشد

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر طرح تفکیک در مبدا گفت: ما در یک سال گذشته در سه مرحله طرح تفکیک در مبدا را به مزایده گذاشتیم اما استقبالی نشد.

ریاضی با بیان اینکه این طرح نیازمند همکاری شهروندان است توضیح داد: در این زمینه مجموعه کاملی را انتخاب و تدوین کردیم و اسناد تفکیک زباله در مبدا  آماده که زباله های خشک قابل بازیافت جدا و یک اپلیکیشن به نام شمیز( مخفف شهر تمیز)  نیز طراحی و هفته اول فروردین رونمایی شد؛ همچنین ۲۳ اتاق کانکسی در ۲۳ نقطه شهر آماده شد و همه آنها را تحت یک مجموعه به مزایده گذاشتیم اما استقبال نشد.

مافیای زباله نمی گذارد

وی البته درباره دلایل استقبال نشدن ضمن اشاره به وزن پایین زباله های خشک به کارشکنی های برخی مافیایی که پشت زباله گردها در سطح شهر هستند نیز پردخت و گفت: زباله گردها سواره نظام هستند، مافیای زباله پشت آنها قرار دارند و از گردش مالی آنان نیز اطلاعی در دست نیست.

نقطه نظر سرپرست شهرداری کرمان

در فاصله بین تهیه و انتشار این گزارش مدیریت شهری تغییر کرد و سرپرست جدید شهرداری کرمان نیز مشغول به کار شد که خبرنگار ایرنا در این زمینه از وی پرسید و محسن پوراسماعیلی پاسخ داد که تاکید بسیاری بر مدیریت پسماند و حوزه خدمات شهری دارد و این درحالی است که در گذشته نیز در کرمان مسئولیت های مختلفی مرتبط با این موضوع داشته است.

متن کامل مصاحبه ایرنا با سرپرست شهرداری کرمان را اینجا می توانید مطالعه کنید.

سرپرست شهرداری کرمان تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود مردم کرمان جایی ندارند که زباله های منازلشان را بگذارند، درست است اما این درحالی است که دیدگاه ما در این حوزه باید بسیار کلان تر با لحاظ اقتصاد جمع آوری زباله باشد.

پوراسماعیلی خاطرنشان کرد: برخی کشورها سطل ها و دستگاه مخازن بزرگ دارند که کار بازیافت را در محل انجام می دهند و اگر شرایط فراهم شود و این اتفاق در کرمان بیفتد، بسیاری از کارگران یا زباله گردان از سیستم حذف می شوند و هزینه‌ها نیز کاهش می یابد. 

سرپرست شهرداری کرمان ابراز داشت: معتقدم درباره زباله نباید تنها نگاه اقتصادی و درآمدی داشت؛ مسائل زیست محیطی آن بسیار مهمتر است. در بازیافت زباله به عنوان طلای کثیف بحث زیست محیطی مهمتر از درآمد آن است و شهرداری حتی در این حوزه باید یارانه بدهد زیرا بازیافت در مبدا زباله گردی را به عنوان یک معضل کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا در این شرایط انتظار می رود که مدیریت شهری که در دوره ششم تازه کار خود را شروع کرده در کنار همه اقدامات توسعه ای که کرمان به آن نیاز دارد با برنامه های کلان و عملیاتی به فکر وضعیت بهتر خدمات شهری و نظافت این کلانشهر نیز باشد.

برچسب‌ها کرمان شهرداری کرمان مدیریت پسماند دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شهرداری کرمان مدیریت پسماند کرمان شهرداری کرمان مدیریت پسماند دفع زباله مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند پسماند شهرداری کرمان سرپرست شهرداری کرمان جمع آوری زباله خبرنگار ایرنا انجام می شود خیابان ها استقبال نشد تولید زباله مدیریت شهری جلو خانه زیست محیطی خدمات شهری سطح شهر شیرابه ها شهر کرمان هزینه ها زباله ها کوچه ها سطل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در حاشیه مراسم تکریم ۸۰۰ نفر از پاکبانان شهر تهران اظهار کرد: بی‌تردید امروز شهر تهران از پاریس تمیزتر است. در حال حاضر نظرسنجی درخصوص نظافت شهر تهران از مردم انجام نشده است؛ اما سامانه ۱۳۷ که سامانه‌ای نظارتی است نظرات مردم را منعکس می‌کند. از این منظر شاهد کاهش ۶۵ درصدی شکایت‌ها در حوزه پسماند هستیم.

وی افزود: از نگاه میدانی نیز با توجه به بهبود عوامل موثر در نظافت شهر شاهد بهبود وضعیت هستیم. یکی از مشکلات ما در حوزه جمع‌آوری پسماند معدل مدل ماشین‌آلات بود که از ۹۱ تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۱۴۰۰ خواهد رسید. این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت جمع‌آوری زباله داشته باشد. از سوی دیگر کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا به این ترتیب قدر این زحمتکشان بیشتر دیده شود.

محمدی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کار سطح حقوق پاکبانان را افزایش دادیم و افزایش بیشتر نیز در دستور کار قرار گرفته است که اثرات آن را می‌توانیم در کف خیابان مشاهده کنیم. وضعیت شهر تهران در حوزه پسماند بهبود یافته، ولی ما همچنان راضی به این مقدار نیستیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق ۷۵ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که ۴۰ امتیاز کسب کرده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص وضعیت مخازن در سطح شهر گفت: سال گذشته ۳۳ درصد کل مخازن سطح شهر نوسازی شد. ۱۷ هزار مخزن جدید در سال گذشته در میان مناطق توزیع شد و در موضوع شستشو و نگهداشت مخازن با توجه به تبدیل شدن قراردادها به قراردادهای حجمی، قطعاً از این پس وضعیت شستشوی مخازن بهتر خواهد شد.

محمدی در پاسخ به سوالی درخصوص قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند، اظهار کرد: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قراردادهای بسته شده تعیین شده است پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند. بی‌تردید این پیمانکاران هزینه‌هایی دارند که افرادی که به صورت غیرمجاز خریداری می‌کنند بالاتر باشد؛ اما غیر از پیمانکار شهرداری هر کسی نسبت به خرید زباله ارزشمند اقدام کند، جرم است.

تنظیم پیش‌نویس قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی تهران تا دو هفته آینده

وی درباره زباله‌سوز ۶ هزار تنی تهران نیز گفت: با توجه به اینکه انعقاد چنین قراردادی در کشور در این سطح برای اولین بار است شرکت‌های مشاور برای انعقاد این قرارداد نیاز به بررسی‌های بیشتر و اخذ مشاوره‌های فنی بیشتر داشتند؛ لذا مقرر شد از مجموعه‌های دانشگاهی و همچنین کارشناسان وزارت کشور استفاده کنیم. در این مسیر یک مشاور بین‌المللی نیز استخدام کردیم تا این قراردادها تنظیم شود. امیدواریم تا دو هفته آینده پیش‌نویس این قرارداد تنظیم شود.

موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص شیرابه و انتشار آن در هنگام حمل پسماند و در مجموعه آرادکوه، اظهار کرد: بیش از هفتاد سال است که در مجموعه آرادکوه زباله دفن می‌شود طبیعتاً بوی نامطبوع در آنجا وجود دارد؛ لذا برنامه‌ریزی شده که به عنوان تنها راه حل آلودگی زیست محیطی و گاز متان موجود در آنجا استحصال این گاز انجام شود که منابع و اعتبارات در طرح جامع دیده شده و مقرر بود تا اسفندماه سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذار اقدام شود که با یک ماه و نیم تأخیر در اردیبهشت‌ماه فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام خواهد شد. هر چند که این موضوع برای شهرداری تهران پرهزینه است؛ اما آن را به عنوان یک راه حل تمام کننده و حلقه پایانی مدیریت پسماند پذیرفته است. اما موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد و خوشبختانه دریاچه شیرابه‌ای که در گذشته وجود داشته امروز خشک شده و دیگر وجود ندارد.

محمدی درخصوص تعداد کاربران اپلیکیشن نوماند گفت: هدف‌گذاری که دنبال کردیم این بود که روزانه ۱۹۰۰ نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنند که در مجموع حدود ۴۲ هزار نفر می‌شد که در حال حاضر ۴۵ درصد از هدف‌گذاری ما محقق شده است و تبلیغات مویرگی برای افزایش تعداد کاربران نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

جاری شدن شیرابه از خودروهای حمل پسماند تخلف است

وی در خصوص شیرابه‌ای که از خودروهای حمل پسماند بعضاً جاری می‌شود نیز تصریح کرد: تمام تلاش این است که بویژه در فصول گرم با نوسازی ناوگان که بخشی از آن مربوط به سیم‌تریلرها می‌شود بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم. تعدادی از این خودروها در سال گذشته نوسازی و اورهال شدند و نظارت بر پیمانکار نیز در این حوزه به صورت جدی افزایش پیدا کرده است. اگر این موضوع در سطح شهر دیده می‌شود تخلف است و قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: مرکز تحقیق و پژوهشی به صورت مشترک با شهاب‌خودرو راه اندازی خواهیم کرد که ماشین‌هایی طراحی کنند که به صورت وکیوم شده به هیچ عنوان شیرابه از آن خارج نشود و به این ترتیب وضعیت بهبود پیدا کند.

محمدی درخصوص به کارگیری اتباع غیرمجاز در حوزه مدیریت پسماند گفت: به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد؛ اما از افراد زیر ۱۸ سال و اتباع غیرقانونی پیمانکاران نباید استفاده کنند و در صورت انجام این کار تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

کد خبر 6092924

دیگر خبرها

  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز