Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:28:53 GMT

شناسایی نوع کلمبیایی ویروس جهش یافته کرونا در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۰۶۹۷

شناسایی نوع کلمبیایی ویروس جهش یافته کرونا در فرانسه

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد، نوع کلمبیایی ویروس جهش یافته کرونا با نام علمی B.۱.۶۲۱  که ۳ اوت/۱۲ مرداد برای نخستین بار در منطقه پا-دو-کاله شناسایی شد، در حال حاضر در ۱۰ منطقه این کشور گسترش یافته است.

به گفته وزارت بهداشت فرانسه، نوع کلمبیایی ویروس جهش یافته کرونا که در شمال این کشور شیوع یافته، احتمالا منشا آن از انگلیس و بلژیک بوده است؛ چرا که انگلیس از ثبت حدود چهل مورد از این نوع ویروس جهش یافته کرونا خبر داده و در بلژیک نیز حدود ۲۰ کانون آلودگی به این ویروس گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوفیگارو افزود: نوع کلمبیایی ویروس جهش یافته کرونا در بلژیک، یک درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ را دربرگرفته و تاکنون ۷ نفر از ساکنان یک خانه سالمندان در زاونتم (واقع بروکسل) که به طور کامل علیه این همه گیری واکسینه شده بودند، طی دو هفته در اثر ابتلا به این نوع ویروس جهش یافته جان خود را از دست دادند.

این روزنامه فرانسوی در ادامه تصریح کرد: اگرچه هنوز اطلاعات کافی درمورد قدرت سرایت و یا میزان خطرناک بودن نوع کلمبیایی ویروس جهش یافته کرونا در دسترس نیست اما سازمان جهانی بهداشت درحال حاضر این نوع ویروس جهش یافته را مانند ویروس دلتا و یا احتمالا لامبدا از نوع «نگران کننده» طبقه بندی نکرده است. اما رفتارهای این ویروس از اواخر ماه مه (اردیبهشت/خرداد) تحت نظارت است و باید دید چه روندی را طی خواهد کرد.

لوفیگارو نوشت: براساس داده‌های سازمان گیسید (Gisaid) که تکامل انواع ویروس کرونا را مشخص می کند، نوع کلمبیایی ویروس جهش یافته کرونا (B.۱.۶۲۱) در حدود سی کشور جهان از جمله ایالات متحده و اروپا شناسایی شده است.

از آغاز بحران شیوع کرونا تا کنون، فرانسه با بیش از ۶ میلیون و ۴۴۹ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۲ هزار نفر جان باخته ناشی از آن در جایگاه پنجم جهان و رتبه دوم اروپا قرار دارد.  

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلیس فرانسه بلژیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلیس فرانسه ویروس کرونا انگلیس فرانسه بلژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با «لودوین ددوندر» وزیر دفاع این کشور با اعلام این خبر گفت که بروکسل سود دارایی‌های مسدودشده را برای کمک به دفاع اوکراینی‌ها در مقابل روس‌ها صرف خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

تعداد جنگنده‌هایی که بروکسل به اوکراین می‌دهد، مشخص نیست اما وزیر دفاع بلژیک گفت که انتقال اف-۱۶ به کی‌یف «بزودی» انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارسال این جنگنده‌ها تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌شود، افزود که این اقدام امنیت بلژیک را در مخاطره قرار نخواهد داد.

حاجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بلژیک با ارسال اف-۱۶ و کمک مالی بیشتر به تقویت توان دفاعی اوکراین کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمک به اوکراین به معنای «حفاظت از خودمان است» افزود: اوکراینی‌ها برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی خود به کمک نیاز دارند. ۹۷ درصد حملات روسیه ساختمان‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال، مادرید جمعه اعلام کرد که اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند