Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@03:11:52 GMT

بایدن: به طالبان هشدار دادیم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۰۷۸۰

بایدن: به طالبان هشدار دادیم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای از تصمیم اخیر خود برای خروج نظامیان کشورش از افغانستان دفاع کرد.

وی گفت: "من چهارمین رئیس جمهوری هستم که در دوره او نیروهای آمریکایی در افغانستان حضور دارند و نمی‌گذارم این جنگ به رئیس جمهور پنجم به ارث برسد. "

بایدن ادامه داد: ماندن ما برای یک یا ۵ سال دیگر در افغانستان فرقی نخواهد داشت وقتی ارتش این کشور نتواند بر خاک خود سلطه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: حضور بی‌پایان آمریکا در درگیری‌های داخلی کشورها گزینه مقبولی برای من نیست.

بایدن همچنین از افزایش تعداد نیروهای آمریکایی اعزامی به افغانستان برای مشارکت در ماموریت تخلیه کارکنان سفارت و غیرنظامیان افغان به ۵۰۰۰ نیرو خبر داد و گفت که پس از مشورت با تیم امنیت ملی خود ، تصمیم گرفت "حدود پنج هزار" سرباز آمریکایی ، یا دو هزار نفر بیشتر از تعداد برنامه ریزی شده به منظور اطمینان از خروج منظم و امن از افغانستان اعزام کند و توضیح داد که این سربازان برای سازماندهی تخلیه و پایان ماموریت آمریکایی در افغانستان پس از بیست سال عملیات میدانی مستقر می‌شوند.

رئیس جمهو آمریکا همچنین به طالبان هشدار داد تا مانع این ماموریت نشود و گفت: به نمایندگان طالبان در دوحه گفته‌ایم هر گونه قدامی که ماموریت و نیروهای ما را در خطر قرار دهد با واکنش "سریع و شدید" آمریکا روبرو خواهد شد.

وی افزود: "من از وزیر امور خارجه آمریکا خواستم که از اشرف غنی، رئیس جمهور و دیگر رهبران افغانستان در تلاش برای جلوگیری از جنگ و دستیابی به توافق با طالبان حمایت کند و به نیروهای مسلح و اطلاعات آمریکا دستور دادم که در برابر تهدیدهای تروریستی آینده در افغانستان هوشیار باشند."

بایدن در پایان تأکید کرد "توافقی که رئیس جمهور سابق آمریکا ( دونالد ترامپ) منعقد کرد و از او به ارث رسید، طالبان را در موقعیتی قرار داد که از سال ۲۰۰۱ برای آنها قوی‌ترین سطح نظامی است."

پربیننده ترین طالبان در مرز ایران؛ رویکرد دولت سیزدهم چیست؟ طالبان قندهار را هم تصرف کرد / مسیر طالبان برای رسیدن به قلب افغانستان باز شد احتمال استعفا اشرف غنی برترین تصاویر خبری هفته گذشته خطر طالبان در افغانستان احتمالا به مرزهای ۶کشور مجاور برسد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جو بایدن رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»

دولت رئیس‌جمهور ایالات متحده با فشار مجدد از سوی دیگر دموکرات‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم تهاجم گسترده به رفح، شهری که تقریبا نیمی از ۲.۳ میلیون نفر ساکنان نوار غزه در آن پناه گرفته‌اند، مواجه است.

به گزارش ایسنا، ۵۷ نفر از ۲۱۲ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را امضا کردند که در آن از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا هر اقدام ممکنی را برای منصرف کردن کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمله همه‌جانبه به این شهر نزدیک مرز مصر انجام دهد.

در نامه این چهره‌های دموکرات آمریکا آمده است: «ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فورا از برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به کابینه اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که با تکیه بر قوانین کنونی است، استفاده کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.»

به گزارش رویترز، کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر در مورد این نامه که به رهبری نمایندگانی چون «پرامیلا جایاپال» و «مادلین دین» تدوین شده بود، پاسخ نداده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفت هنوز طرحی برای حمله وعده داده شده رژیم صهیونیستی به رفح که از غیرنظامیان محافظت کند، ندیده است و تکرار کرد که واشنگتن نمی‌تواند بدون چنین طرحی از چنین حمله‌ای حمایت کند.

حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ملت فلسطین، آن هم در سالی که آمریکا انتخابات ریاست جمهوری در پیش دارد، فشار سیاسی مضاعفی بر دوش این رئیس‌جمهور دموکرات، به‌ویژه از سوی دموکرات‌های جوان وارد کرده است. این امر موجی از آرای اعتراضی «عدم تعهد» را در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها ایجاد کرد و همچنین موج اعتراضات طرفداران فلسطین را در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به راه انداخته است.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها