Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ثبت نام 208 موسسه غیردولتی و خیریه در سامانه وزارت کار برای معافیت مالیاتی و شفاف سازی کمک های نقدی به اقشار آسیب‌پذیر آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ علیرضا ذوقی اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد خیریه و موسسه های مردم نهاد مجوز دار بر اساس نوع فعالیت خود می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نهادهایی که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی فقط از طریق سامانه پایا یا ساتنا با درج کد 24 رقمی در قسمت شناسه پرداخت انجام دهند.
معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این سامانه که در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، نقش موثری در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد خواهد داشت.
وی افزود: بر اساس این قانون پرداخت‌های حمایتی خیریه‌ها باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا، پایا) انجام شود و در قسمت «بابت» این حواله‌ها کد «شناسه پرداخت» را درج کنند و دقت شود که رعایت کردن این موارد در پرداخت‌های نقدی سبب بهره‌مندی موسسات خیریه از معافیت مالیاتی در زمینه کمک‌های نقدی پرداختی خواهد شد.
معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: 96 درصد مردم این خطه یارانه دریافت می‌کنند که بر اساس داده‌های آماری، دومین استان یارانه بگیر کشور هستیم و بر همین اساس افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و کسانی که از کمک های خیران برخوردار می شوند نیز درصد زیادی از جمعیت را شامل می شوند.
ذوقی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ثبتی جمعیت، خراسان شمالی 990 هزار و 223 نفر جمعیت دارد که 321 هزار و 977 خانوار می شود و جمعیت یارانه بگیر این استان نیز 948 هزار و 120 نفر است که 300 هزار و 193 خانوار را شامل می شود.
گفتنی است معاونت اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد بر اساس بند «و» تبصره 17 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، تمامی موسسه‌های خیریه باید از 10 مرداد 1400 به بعد تمامی پرداخت‌ها و حمایت‌های نقدی خود را از طریق حواله الکترونیک ساتنا/ پایا و درج عدد 14 رقمی (110 و شناسه ملی موسسه خیریه) در قسمت «بابت»، انجام دهند و نسبت به ثبت نام در سامانه tab17.mcls.gov.ir اقدام کنند و در این مرحله، ثبت پرداخت‌های حمایتی در سامانه نیاز نیست و همچنین ثبت نام موسسه‌های خیریه در سامانه تا اطلاع ثانوی، محدودیت زمانی ندارد. ‌
براساس بند «ح» تبصره 17 قانون بودجه سال 1399 و بند «و» تبصره 17 قانون بودجه سال 1400، همه دستگاه های موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلف هستند تمامی حمایت‌ها و کمک های خود را به تفکیک شماره(کد) ملی فرد دریافت‌کننده حمایت، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.
در سال‌های اخیر و به منظور مبارزه با پولشویی و شفافیت، تمامی نهادهای مالی از جمله موسسه‌های خیریه مکلف به ثبت هرگونه پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق سامانه‌های ساتنا و پایا شده‌اند.
24 اَمرداد 1400 10:04
روابط عمومی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی |
کد خبر : 243,529
کلیدواژه ها: موسسه غیردولتی و خیریه,تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان شمالی,معافیت مالیاتی,شفاف سازی,
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی معافیت مالیاتی پرداخت ها ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در نهضت ملی مسکن ۷۱ هزار مسکن در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت گفت: علاوه بر رتبه اول استان قم در سرعت ساخت ین مسکن‌ها از کیفیت کاملی هم برخورد دارند و ۵ عامل نظارتی بر پروژه‌ها نظارت دارند.

وزیری راد گفت: بانک‌های دولتی در حوزه پرداخت وام فعال عمل کردند، اما بانک‌های خصوصی باید وارد شوند تا مشکلات در این حوزه به حداقل برسد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: تعدادی از پروژه‌هایی که از طرح قبلی مسکن مهر مانده بود تا مهر تحویل تمامی پروژه‌های باقیمانده دولت قبل تا بهمن ماه تحویل می‌شوند.

وزیری راد افزود: در استان قم هیچکس از پروژه‌ها خارج نشده است و خرید و فروش فیش‌ها همچنان ممنوع است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در فضای کاری استان قم به بیش از ۱۲ هزار نفر کارگر کارگاه‌های تولیدی و خدماتی نیاز داریم گفت کارگر ماهر و نیمه ماهر و تکنسین جز این نیاز‌ها در قم هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حال حاضر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم به صورت رایگان در حال آموزش و مهارت آموزی است و شهروندان می‌توانند حداکثر استفاده را از این فرصت آموزشی داشته باشند.

وزیری راد همچنین گفت: در استان قم بیش از ۹۰ درصد شهروندان یارانه را دریافت می‌کنند و هک ۱ تا ۵ را عموماً کارگران تشکیل می‌دهند.

او  افزود: از نظر حقوق و مزایا هیچ تفاوتی بین کارگران عادی و معلول نیست و بکارگیری معلولان در فضای کار تخفیفات ویژه‌ای را برای کارفرمایان دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دوازدهم اردیبهشت ماه اول می‌روز جهانی کارگر است گفت تمامی کارگران در این روز تعطیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند