Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت نسبت به یک فاجعه واقعی و قریب الوقوع که بیماران این مرکز را به دلیل تعطیلی اجباری و عدم تحویل سوخت دیزل به این مرکز از روز دوشنبه تهدید می‌کند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت اعلام کرد، به دلیل تشدید بحران سوخت و قطع وحشتناک آن، دستگاه‌های تنفسی و سایر وسایل پزشکی حیاتی متوقف خواهند شد و در مواجهه با این واقعیت، ۴۰ بیمار و ۱۵ کودک که با دستگاه تنفس مصنوعی زندگی می‌کنند فوراً جان خود را از دست خواهند داد و ۱۸۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه چند روز بعد از آنکه نتوانستند جلسات دیالیز را انجام دهند، دچار مسمومیت خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مرکز همچنین اعلام کرد، صدها بیمار مبتلا به سرطان اعم از بزرگسال و کودکان وجود دارند که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده به دلیل عدم درمان و معالجه جان خود را از دست خواهند داد.

این مرکز از دولت لبنان، سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و همه سازمان‌هایی که قادر به تامین سوخت مورد نیاز این مرکز قبل از بسته شدن آن ظرف ۴۸ ساعت هستند، درخواست کمک کرد.

بحران‌هایی که مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت با آنها در سطوح مختلف مواجه است، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی، قطع مکرر جریان برق، عدم امکان تولید برق و ناتوانی در تامین سوخت روزانه است‌.

این مرکز پزشکی، دولت لبنان را مسئول کامل این بحران و فاجعه انسانی در آینده دانست که در نتیجه عدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان این دانشگاه یا سایر بیمارستانها به وجود می‌آید.

این بیمارستان همچنین از تمامی مسئولان و مقامات ذی‌ربط خواست اختلافات خود را کنار گذاشته و راه حلی برای جلوگیری از وقوع این فاجعه بهداشتی ایجاد کنند.

از سوی دیگر، مقامات لبنان از مصادره ده‌ها هزار لیتر سوخت پس از حضور نیروهای نظامی و امنیتی در پمپ بنزین‌های بسته در این کشور خبر دادند.

این اقدام سه روز پس از اعتراضات این کشور به دلیل فقدان سوخت صورت گرفت.

ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مقدار سوخت مصادره شده به ژنراتورهای برق و پروژه‌های کشاورزی توزیع خواهد شد.

ارتش در بیانیه‌ای دیگر همچنین اعلام کرد، به عملیات خود جهت حضور در جایگاه‌های سوخت بسته در مناطق مختلف لبنان ادامه می‌دهد.

در شهر «صور» واقع در جنوب لبنان، نیروهای امنیتی ده‌ها هزار لیتر بنزین و گازوئیل از یکی از جایگاه‌های سوخت مصادره کردند.

نیروهای امنیتی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که آنها صاحب جایگاه سوخت را مجبور کرده‌اند تا این جایگاه را باز کرده و سوخت مورد نیاز شهروندان را تامین کند و وی را برای انجام تحقیق و بازجویی بر اساس تصمیم قضایی احضار کرده‌اند.

در همین راستا، سرویس امنیتی دولت اعلام کرد، گشت‌زنی‌ها و حضور در جایگاه‌های سوخت در تمامی نقاط کشور افزایش یافته است.

عصر چهارشنبه بانک مرکزی حذف کامل یارانه واردات سوخت شامل بنزین و مازوت را اعلام کرد و گفت، از روز پنج‌شنبه اعتبارات لازم برای واردات سوخت طبق نرخ دلار در بازار تامین خواهد شد.

طبق تحقیق شرکت خصوصی لبنان، حذف یارانه موجب افزایش شدید نرخ سوخت می‌شود به طوری که نرخ بنزین از ۷۵ هزار لیره به ۳۳۶ هزار لیره افزایش می‌یابد. نرخ مازوت نیز از ۵۷ هزار لیره به ۲۷۹ هزار لیره لبنانی می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان مرکز پزشکی هزار لیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب کرخه از کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

امین ملکشاهی با بیان این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه سازمان‌یافته قاچاق سوخت، دستور قضایی برای بررسی موضوع و دستگیری متهمان صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: بر همین اساس ماموران پس از سوختگیری خودروی مورد نظر، آن را توقیف و دو سرنشین آن را بازداشت کردند و هر دو با قرار متناسب روانه زندان شدند.

ملکشاهی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، از سال گذشته تاکنون چهار محموله گازوئیل قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد