Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از حضور دو وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی در این کمیسیون خبرداد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نشست روز گذشته کمیسیون با دو وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی به منظور بررسی برنامه‌ها، اولویت‌ها و همچنین ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود شرایط برگزار شد، در بخش ابتدای جلسه که با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برگزار شد با توجه به اهمیت موضوع کشاورزی و ظرفیت‌های بالای کشور در این زمینه، اعضا بر لزوم تجدیدنظر در برنامه‌ریزی‌ها، سیاستگذاری‌ها و شرایط فعلی کشور به ویژه در زمینه صادرات به کشورهای همسایه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود بازارهای مناسب صادراتی حدود دو درصد سبد غذایی و کشاورزی کشورهای همسایه را محصولات ایرانی تشکیل می‌دهد که این موضوع نشان دهنده ضعف در صادرات و دیپلماسی غذایی و اقتصادی است که در این زمینه وزیر پیشنهادی متعهد به ارائه برنامه‌های مدون شد. همچنین لازم است ضعف اطلاعاتی در زمینه تولید و تأمین، فروش و صادرات محصولات کشاورزی و نهاده‌ها در کشور با ایجاد یک سامانه جامع جبران شود که این مهم مورد تاکید وزیر پیشنهادی نیز است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که مورد تاکید وزیر پیشنهادی بود اصلاح الگوی کاشت بر اساس نیازهای بازار و ظرفیت‌های آبی کشور بود که در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی‌ها مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.

خضریان با انتقاد از ناپایداری‌های تصمیم‌گیری در حوزه کشاورزی، گفت: این ناپایداری باعث بروز خسارت‌هایی به کشاورزان و تولیدکنندگان شده است که اعضا متفق‌القول تاکید داشتند که باید این موضوع اصلاح شده و مقرر شد با همکاری نهادهای پژوهشی و ظرفیت‌های علمی مجلس قوانین و لایحه‌های مناسب و خلاءهای موجود مرتفع شده و همچنین مشکلات کشور در حوزه اقتصاد کشاورزی نیز مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از جلسه محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در کمیسیون به بیان برنامه‌ها و اهداف خود در کمیسیون پرداخت و با توجه به اینکه مدیران و آینده‌سازان انقلاب و کشور از دانشگاه خارج می‌شوند اعضا بر این نکته تاکید داشتند که سند اسلامی شدن دانشگاه باید به درستی اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: تحول در علوم انسانی و بازنگری در این زمینه مطالبه دیگر نمایندگان بود و مقرر شد وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را در این خصوص به کمیسیون ارائه کند.

خضریان با اشاره به پرونده شکایات دانشجویان بورسیه در کمیسیون که از مجلس دهم تشکیل شده و پروسه رفع مشکل این دانشجویان در وزارت علوم دولت دوازدهم و جبران ظلم بزرگی که در حق جمع قابل توچهی از نخبگان علمی کشور به بهانه‌ی سیاسی کاری‌ها رقم خورده است، ادامه مسیر همکاری وزارت علوم جهت رفع مشکل جوانان نخبه علمی در دولت سیزدهم را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه دانست که با تاکید وزیر پیشنهادی علوم همراه شد.

وی با بیان اینکه وزیر علوم عضو حقوقی بسیاری از مجامع دانشگاهی و علمی نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد و … خواهد بود اعضا بر این موضوع تاکید داشتند که برنامه‌ها و اسناد تحولی وزیر برای این نهادها و مجامع باید تدوین شده و عضویت ایشان در این مجامع باید به شکلی مثبت و سازنده صورت بگیرد. همچنین بحث حمایت از ازدواج دانشجویی و تسهیل این امر و ایجاد شرایط برای خوابگاه‌های متأهلی جهت رفع مشکل مسکن جوانان دانشجو نیز موضوعی بود که اعضا بر آن تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه و تبدیل علم به محصول و تکنولوژی و توجه به اقتصاد دانش بنیان نیز موضوع دیگری بود که در جلسه امروز به آن پرداخته شد و این انتظار از وزیر وجود دارد که در برنامه‌های خود به این موضوع توجه جدی داشته باشد و مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ نیز برای تحول در دانشگاه و همچنین حرکت در مسیر اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها و ایجاد ارتباط بین دانشجویان، نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های مختلف و اصلاح قوانین و یا تنقیح و حذف قوانین زائد در مسیر تحول دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 514644

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی خضریان کمیسیون اصل۹۰ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی کابینه دولت سیزدهم کابینه دولت کابینه رییسی کابینه اعضای کابینه دولت سیزدهم اسامی کابینه رئیسی اعضای کابینه رئیسی لیست کابینه رئیسی کابینه انتخابات ۱۴۰۰ کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی کابینه ابراهیم رئیسی وزیر پیشنهادی علوم وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس وزیر پیشنهادی علوم جهاد کشاورزی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل نوسان قیمت پیاز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.
وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.
وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.
وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.
گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!