Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@17:38:20 GMT

تبیین اهداف جریان نفاق برای انحراف در مسیر دین الهی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۰۹۸۱

تبیین اهداف جریان نفاق برای انحراف در مسیر دین الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری شب ششم ماه محرم در مدرسه مبارکه فیضیه در ادامه سلسله مباحث گذشته به اهمیت و جایگاه عاشورا در درگیری جبهه حق و باطل اشاره کرد و اظهار کرد: عاشورا نقطه عطف درگیری بین جریان جبهه­ حق و جبهه باطل در طول تاریخ است و اساس و موضوع این درگیری، بر محور دین حقّ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند متعال در آیات شریفه­ سوره مبارکه برائت، بعد از ذکر ارسال رُسُل الهی همراه با دین حق برای هدایت انسان­ها، به تحقق و غلبه این دین حق در عالم وعده داده­ است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دشمنی جریان شرک و نفاق با دین مبین اسلام گفت: دین اسلام همان دینی است که انبیای الهی، از آغاز دوره رسالت، به دنبال تحقق آن بر روی زمین بودند و این دین الهی، همان مسیر حقی است که به وسیله اولیا و اوصیای الهی در عالم نازل می­شود و تمام تلاش جبهه­ی نفاق، برای نابودی و به انحراف کشاندن این مسیر هدایت الهی است.

وی در ادامه به چگونگی تلاش یهود و نصاری برای به انحراف کشاندنِ این مسیر الهی اشاره کرد و افزود: یهود و نصاری، با تصرف در توحید و فرزند خواندنِ «عُزَیر» و «مسیح» برای خداوند متعال در صدد ایجاد انحراف در مسیر دین حق و معرفی عالِمان خود به عنوان اربابان عالم بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تشریح ویژگی­ اصلی جریان نفاق پرداخت و عنوان کرد: جریان نفاق یک جریانی است که در امت­های گذشته نیز وجود داشته است و این جریان باطل برای اینکه بتواند جریان هدایت الهی را منسد کند و در مسیر دینی که از جانب خداوند متعال آمده است؛ انحراف ایجاد کند، یک قولی را در مقابل قول رسولان الهی بیان می­کند که بر خلاف قول انبیاء سلام الله علیهم اجمعین که دارای ریشه­ وحیانی است، هیچ پایه و اساسی نداشته و بر اساس آیات قرآن، قولی است که از دهان منافقین خارج می­شود.­

میرباقری به هدف نهایی جریان جبهه نفاق برای انحراف در مسیر حقیقی دین الهی اشاره و بیان کرد: هدف نهایی جریان نفاق این است که بتواند زِمام امور در جامعه را به عهده بگیرد و به جای جاری شدن اَمر الهی در عالم، اَمر و دستورات خودشان در عالم جاری شود.

 وی با تأکید بر اینکه جریان نفاق می‌خواهد در عالم صاحب امر شود و خود را جای خدا بنشاند، به تبیین تفاوت قول انبیای الهی با قول جریان نفاق پرداخت و افزود: انبیای الهی صلوات الله علیهم، هیچ­وقت نمی­خواهند صاحب امر شوند بلکه صاحب امر را فقط خداوند متعال می­دانند، و در مقابل خودشان را عبد خداوند متعال قلمداد می­کنند که به آن­ها مأموریتِ اِبلاغ قول الهی به مردم داده شده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به مَبدأِ بدعت در ادیان الهی به ضرورت توجه به این امر اشاره کرد و گفت: آن چه موجب بدعت در دین الهی می­شود، تشابه میان حق و باطل و اختلاط حرام و حلال الهی است که ریشه این اختلاط، کسانی هستند که در مقابل قول رسولان الهی سلام الله علیهم، هواهای نفسانی خویش را در عالم پراکنده می­کنند.

میرباقری در ادامه افزود: طریق تسلط و استیلای شیطان بر اولیای خودش، آمیختن جریان حق و باطل با یکدیگر است و باید دانست آن حقّی که در عالم وجود دارد، اینست که امر الهی باید در عالم جاری بشود و جریان تحقق این امر الهی، انبیاء و اوصیای الهی هستند.

وی در باب اهمیت و ضرورتِ جریانِ تحقق اَمر الهی در عالم گفت: اولیای الهی چون عَبد و دارای مقام عصمت هستند، خداوند متعال اَمر خودش را به وسیله آن­ها نازل می­کند. در صورتی که اگر عبد نباشند و در امر الهی دستکاری کنند که دیگر امر الهی در عالم جاری نمی­شود و اختلاط حق و باطل پیش می­آید و در نهایت نظام عالم دچار از هم پاشیدگی می­شود.

میرباقری در بخش پایانی سخنان خویش به ارتباط بین تبعیّت از جریان باطل و بندگی شیطان اشاره کرد و افزود: اطاعت از جریان باطل و پذیرفتن فرمان شیطان نوعی بندگی و خضوع در برابر آن­هاست و جریان باطل نیز تمام تلاش خود را در عالم برای به بردگی کشاندن امت­ها و اعمال ربوبیت بر آن­ها به کار می­گیرد.

وی گفت: برخلاف اراده شیطان و اولیای طاغوت خداوند متعال نه تنها اجازه خاموش شدن جریان هدایت و ربوبیت خود را در عالم به شیاطین اِنسی و جنّی نمی­دهد، بلکه بر اساس آیات و روایات الهی، نور هدایت خود را که همان توحید حقیقی است در همه­ی عالم به مرحله اتمام می­رساند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در پایان به حقیقت نور الهی و جریان توحید راستین در عالم، بر اساس روایات اشاره کرد و گفت: امام همان نور الله است و هدف جریان نفاق انحراف امت از مسیر امام است.

وی افزود: بر خلاف اراده منافقین و جریان استکبار در عالم، خداوند اراده کرده­است که نور هدایت خود را در عالم به وسیله وجود مقدس امام عصر(عج) و امامت ایشان به مرحله تمام برساند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: دین اسلام انحراف جریان نفاق خداوند متعال الهی در عالم جریان نفاق جریان باطل حق و باطل امر الهی دین الهی دین حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست

رئیس دانشگاه تهران در واکنش به بازداشت و هتک حرمت اساتید و دانشجویان دانشگاههای آمریکا گفت: ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد: مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

در این بیانیه آمده است:

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدتهاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و بویژه در کشورهایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.

امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطاهای محاسباتی که از سوی حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.

در اندیشه ما "خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود." آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم.

کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آنها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است و ای بسا هراس ایادی استکبار از امکان ملحق شدن شما به این اندیشه است که زورمندانه و با اعمال قدرت قهری در صدد تحدید و تهدید حرکت شما برآمده‌اند.

دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد. ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت