Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته به همراه حسن زائری‌لطف مدیرکل فرهنگی این معاونت، با حضور در باغ موزه دفاع مقدس که یکی از مراکز اصلی و تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران به شمار می‌رود، از روند فعالیت و مشارکت دانشجویان علوم پزشکی در اجرای طرح ملی واکسیناسیون بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری در حاشیه این بازدید، ضمن ابراز خرسندی از مشارکت و استقبال خوب دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی پایتخت، از جمله دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی که از بدو اجرای طرح واکسیناسیون عمومی، همکاری‌های خوبی با مرکز داشته‌اند، اظهار کرد: امیدوارم با اجرای کامل طرح واکسیناسیون بتوانیم عموم مردم را در اقصی نقاط کشور واکسینه کنیم تا نگرانی‌های مردم در این خصوص مرتفع شود.

او ضمن تشکر از دانشجویان علوم پزشکی که در لباس جمعیت هلال احمر و در قالب فعالیت‌های داوطلبانه، در طرح ملی واکسیناسیون شرکت کرده‌اند، گفت: یکی از اهداف من از بازدید از مرکز واکسیناسیون باغ موزه دفاع مقدس، دیدن چهره‌های مصمم و پرانرژی شما دانشجویان علوم پزشکی است که یاریگر اجرای طرح ملی واکسیناسیون هستید.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از دانشجویان علوم پزشکی درخواست کرد، ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی، به مردم ارائه خدمت کنند.

لاری تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان علوم پزشکی در فضا‌ها و محیط‌های دانشجویی، عضو کانون‌های هلال احمر هستند و طی سال‌های گذشته در قالب فعالیت‌های مختلف، همکاری‌های خوبی با این نهاد داشته‌اند.

او ادامه داد: این روزها دانشجویان علوم پزشکی در قالب اجرای طرح ملی واکسیناسیون، داوطلبانه لباس خدمت بر تن کرده‌اند.

مرکز بهداشت شمال تهران ۱۳ مرکز تجمیعی دارد

در ادامه نعمت‌الله محمدی‌نیا، رئیس مرکز بهداشت شمال تهران اظهار کرد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در باغ موزه دفاع مقدس از ۹ تیر امسال راه‌اندازی شده است.

او افزود: مرکز تجمیعی واکسیناسیون باغ موزه دفاع مقدس یکی از مراکز اصلی ما در ارائه خدمات به مردم در امر واکسیناسیون است که تحت پوشش مرکز بهداشت شمال تهران است. در حقیقت مرکز بهداشت شمال تهران ۱۳ مرکز تجمیعی دارد که کار واکسیناسیون عمومی در این مراکز انجام می‌شود و مرکز باغ موزه دفاع مقدس نیز یکی از بزرگترین مراکز تجمیعی تحت پوشش مرکز بهداشت شمال تهران است.

رئیس مرکز بهداشت شمال تهران بیان کرد: در این مرکز تجمیعی، روزانه حدود ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تزریق انجام می‌شود.

محمدی‌نیا یادآوری کرد: خوشبختانه با مشارکت و تعامل خوب دستگاه‌ها و نهاد‌هایی همچون جمعیت هلال احمر، دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دیگر دانشگاه‌ها، شاهد انجام روند واکسیناسیون عمومی مردم هستیم.

او افزود: به هر حال واکسیناسیون، امری ملی و عمومی است و صرفا مختص به حوزه بهداشت و درمان کشور نیست، برای این مهم مشارکت و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد. ما در مسیر اجرای طرح ملی واکسیناسیون، نیازمند کمک سایر سازمان‌ها از جمله هلال احمر، دانشجویان علوم پزشکی و شهرداری بوده و هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شمال تهران از مردم درخواست کرد: وقتی مردم در سامانه ثبت نام می‌کنند و تاریخ نوبت واکسیناسیون آن‌ها مشخص می‌شود، حتما سر نوبت مقرر به مراکز مورد نظر مراجعه کنند تا شاهد ازدحام جمعیت در این مراکز نباشیم.

او تاکید کرد: مردم در این مراکز، اصرار بر تزریق واکسن خاصی نکنند چرا که همه واکسن‌ها اثربخشی خوبی دارند. گا‌ها دیده شده است که مردم با حضور در این مراکز، اصرار دارند، واکسن مورد نظر برای آن‌ها ترزیق شود که این موارد، باعث خلل و بی‌نظمی در انجام امر واکسیناسیون می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا علوم پزشکی اجرای طرح ملی واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی مرکز بهداشت شمال تهران باغ موزه دفاع مقدس مرکز تجمیعی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی در جمع خبرنگاران با قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار کرد: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل کار می‌کنند و در زمان کرونا نیز افتخار آفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید۱۹، گفت: با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

 عین‌اللهی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جز بودجه امسال دیده شده است.

 عین‌اللهی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با خبرنگاران به دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشور‌های پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست.

 وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به یک و نیم میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

او با شاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

 عین اللهی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی