Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@09:36:45 GMT

شوقِ سفر به قیمت مرگ!

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۱۳۰۸

شوقِ سفر به قیمت مرگ!

یک جامعه شناس گفت: مردم باید آگاه شوند که هزینه­ هر سفر و دیدوبازدید آنها جوانی است که پدر از دست می­ دهد و مردی که بر داغ همسر می ­نشیند.

حمیدرضا بیژنی، جامعه شناس با بیان اینکه توسعه­ فناوری‌ها در سطوح گوناگون علمی و بهره‌مندی‌های گسترده از آنها، در سال‌های اخیر هشدارهای بسیاری از متفکران اجتماعی را از مخاطرات جهان آینده برانگیخته­ است اظهار کرد: ایجاد یک جامعه­ ریسکی و پرخطر در بستر فناوری‌هایی نوین در سال‌های اخیر منجر به رادیکالیزه شدن شکاف­های عمیق میان پیش‌­آمدها و مخاطرات جهانی و ادراک‌­های عموم مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما اکنون که حدود یک سال و نیم است با یکی از سهمگین‌ترین و مرگ‌بارترین این مخاطرات مواجه هستیم، به دلیل عدم تناسب حساسیت سیاست‌گذاری‌های کلان ملی با این ویروس منحوس، در سطح توده­ مردم نیز شاهد عادی انگاری هستیم؛ چنانکه گویی هیچ اتفاقی در حال رخ دادن نیست.

این جامعه شناس با بیان اینکه بارزترین نمونه­ این موضوع نیز سفرهای مکرر و تراکم مهیب خودروها در جاده‌های منتهی به نواحی گردشگری است گفت: مردم باید بدانند که ویروس کرونا هیچ­گونه توقفی ندارد. ایجاد روند نزولی در پیک‌های قبلی هیچ­گونه تضمینی برای توقف آن در پیک‌های بعدی ایجاد نمی‌کند.

بیژنی افزود: از این گذشته مقدار و روند قربانیان این ویروس در هر پیک جدید چندین برابر پیک‌های گذشته است. مردم باید بدانند که این اعداد نیستند که در حال رفتنند؛ بلکه اینها انسان‌اند. فردی که امروز جان خود را از دست می‌دهد با دیگری تفاوت دارد و هر روز شاهد از دست دادن کتابی سربه‌مهر هستیم که شاید هرگز همچون اویی را به دست نیاوریم.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید آگاه شوند که هزینه­ هر سفر و دیدوبازدید آنها جوانی است که پدر از دست می­ دهد و مردی که بر داغ همسر می ­نشیند گفت: و دهشتناک‌تر اینکه این همه مرگ و نیستی تنها و تنها با نشستن در خانه، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل حل است. عجب اینکه این همه آسان خود و عزیزان خود را با دست خود به کام مرگ می­‌کشانیم.

این جامعه شناس افزود: القصه اینکه حال بار دیگر شاهد تعطیلی‌هایی چندروزه هستیم و بیم سفرهایی می‌رود که به رنگ جان و خون و رنج فراقی ابدی آمیخته است. رنج‌هایی که تنها هزینه­ مبارزه با آن ماندن در خانه و حضوری پررنگ‌تر در کنار خانواده است.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جامعه شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان امامان جمعه استان با اشاره به شعار امسال که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است نقش مردم به ویژه کارگران را در تولید و اشتغال و بی اثر کردن تحریم‌های دشمنان مهم و تاثیرگذار دانستند.

خطیبان جمعه استان با قدردانی از تدبیر و ابتکار نیروی انتظامی در اجرای طرح نور و حفاظت از حریم عفاف حجاب و خانواده تاکید کردند این طرح رضایتمندی قاطبه جامعه را به دنبال داشته است.

امامان جمعه استان در خطبه‌های امروز خود خواستار اتحاد مسلمان در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی شدند و سکوت و انفعال جامعه جهانی را در برابر این رژیم جعلی محکوم کردند.

تبریک روز شورا و تببین نقش شورا‌های اسلامی در جهت خدمت رسانی و رفع مشکلات و همچنین گرامیداشت روز معلم و لزوم پاسداشت زحمات این قشر از دیگر فراز‌های خطبه‌های امامان جمعه استان بود.

 

دیگر خبرها

  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • چرا رونالدو زیادی مهربان شده است؟!
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • بیایید با هم صحبت کنیم!
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟