Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری مشهد با اشاره به اینکه «بسیاری از واحدهای صنفی‌ از زمان شروع پاندمی کرونا فعالیت خود را در صفحات مجازی از جمله اینستاگرام و یا گروه‌ها و کانال‌ها تلگرام شروع کردند»، گفت: در مرحله نخست باید فضا و بستر مناسب ایجاد و بعد محدودیت‌ و کنترل‌ها اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر غیر از این باشد بسیاری از کسب و کارهای مجازی داخل کشور آسیب می‌بینند و از بین می‌روند.

محمود بنانژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و اثرات آن اظهار کرد: با اجرای این طرح  یکی از مواردی که مطرح می‌شود، فعالیت کسانی است که صرفا در فضای مجازی کار می‌کنند و فعالیت آن‌ها صددرصد وابسته به فضای مجازی بوده و از بسترها و برنامه‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند.

وی افزود: تا جایی که بنده طرح را مطالعه کرده و مواد مربوط به آن را خوانده‌ام، قرار است تا برنامه‌ها و  مجموعه‌ها موظف به رعایت یکسری از قوانین شوند. اگر این برنامه‌ها توانستند آن مواردی که مدنظر دولت و مجلس است را رعایت کنند، وضعیت به همین روال ادامه پیدا می‌کند. ولی اگر غیر از این باشد محدودیت‌هایی در خصوص فعالیت ‌آن‌ها اعمال خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری مشهد در خصوص اجرای این طرح و اثرات آن بیان کرد: به نظر بنده اگر این محدودیت‌ها فی‌البداهه اجرا و اعمال شود، برای آن‌هایی که صددرصد کار آن‌ها در فضای مجازی است و از همین طریق فعالیت و کسب درآمد می‌کنند و همچین برای کسانی که برای تبلیغ فروشگاه‌ها و محل کسب و کار خود از طریق فضای مجازی دست به فعالیت می‌زنند و علاوه بر کار فیزیکی در فضای مجازی نیز به فعالیت می‌پردازند، آسیب وارد خواهد شد.

بنانژاد با اشاره به افزایش کسب‌وکارهای مجازی بعد از شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: بسیاری از واحدهای صنفی‌ از زمان شروع پاندمی کرونا فعالیت خود را در صفحات مجازی از جمله اینستاگرام و یا گروه‌ها و کانال‌های تلگرام شروع کردند.

وی با تاکید بر اینکه « اگر این محدودیت‌ها فورا و بدون آمادگی قبلی اعمال شوند، به این کسب و کارها آسیب وارد خواهد شد»، ادامه داد: از آنجایی که هدف این طرح کنترل فضای مجازی است و این امر تبعات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دارد، باید این محدودیت‌ها در جهت تغییر فضای مجازی به مرور صورت پذیرد تا افرادی که در این فضا در حال کسب و کار هستند نیز بتوانند خود را با این محدودیت‌ها وفق دهند.

رئیس اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری مشهد ضمن تاکید بر لزوم رونق و افزایش امکانات برنامه‌های داخلی، عنوان کرد: برنامه‌ها و اپلیکیشین‌های داخلی به اندازه برنامه‌ها و فضاهای مجازی خارجی توسعه یافته و دارای امکانات نیستند. برای مثال بسیاری از امکانات که برنامه اینستاگرام دارد را برنامه‌های داخلی ندارند و یا تعداد کاربر چه داخلی و چه خارجی که در این فضا وجود دارد را برنامه‌های داخلی ندارند.

بنانژاد با تاکید بر لزوم ایجاد بستر و فضای مناسب در این زمینه پیش از اعمال محدودیت‌ها خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید فضا و بستر مناسب ایجاد و بعد محدودیت‌ و کنترل‌ها اعمال شود. اگر غیر از این باشد بسیاری از کسب و کارهای مجازی داخل کشور آسیب می‌بینند و از بین می‌روند. به خصوص در این برهه که مشکلات اقتصادی فراوانی در کشور وجود دارد  و افراد با حداقل‌‍ امکانات در حال فعالیت هستند، با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی محدودیت ها فضای مجازی برنامه ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد