Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه "واقعیت مجازی بهبود و درمان ترس و وسواس" روشی نوین برای ارتقای کارکرد‌ها در حوزه سلامت روان است.

بهبود و درمان اختلالات روان شناختی در افراد دچار این عارضه‌ها از جمله کارایی‌های این محصول ایران ساخت است. همچنین شـناخت نواحـی مختلـف مغـز، برقـراری ارتبـاط بیـن کارکردهـای شـناختی و نواحـی مختلـف و بهره گیـری برای ارتقـای مهارت‌هـای شـناختی و اجرایـی بیمـار کاربرد‌های دیگر این محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت مجازی، فناوری کاربردی در این سامانه است و برتری آن نسبت به کاردرمانی یا دارو درمانی اجتناب از عوارض ناشی از دارو و بهبود نتایج آن است.

بــازار هــدف اولیــه، بازی هــای تولیــد کــودکان هســتند کــه دارای اختــلالات روان در مــوارد شــناختی هســتند. ایــن بــازار بــه بخش هــای مختلفی همچون ارتقابخشی کارکرد‌های شناختی و اجرایی در بیماران اختلال یادگیری، ارتقابخشی کارکرد‌های شناختی و اجرایی در بیماران بیش فعال، تقویت انواع حافظه (حافظه کاری، حافظه کوتاه، حافظه فعال)، ارتقابخشی کارکرد‌های شناختی و اجرایی در اختلالات حرکتی و ارتقای مهارت‌های شناختی در رابطه با تقویت ادراک تقسیم می‌شود.

طبـق آمـار ارائـه شـده ۷ تـا ۸ درصد کـودکان در ایـران دچار بیش فعالی هسـتند کـه تعداد کـودکان محدوده سـنی بیـن ۶ تـا ۱۴ سـال حـدود ۱۲ میلیـون نفـر اسـت و این کـودکان نیازمنـد توانبخشـی و درمان هسـتند.

ایــن محصـول بـه دنبــال شـناخت نواحـی مختلــف مغــز، برقــراری ارتبـاط بیـن کارکردهــای شـناختی و نواحــی مختلــف و بهره گیــری از آنــان برای ارتقــای مهارت هــای شــناختی و اجرایــی بیمــار اســت. بنابرایـن ایـن محصـول محـل همگرایـی فناوری هـای اطلاعات و علـوم شـناختی اسـت و بـه نوعـی یکـی از زیرشــاخه‌های علــوم همگــرا محســوب می‌شــود.

این شرکت  با حمایت مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری تولید کننده این محصول در کشور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان فناوری جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف