Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از پست های حساس در فصل نقل و انتقالات که مورد توجه اکثر تیم ها قرار دارد دروازه‌بانی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حضور یک گلر مطمئن در ترکیب یک تیم فوتبال اهمیت خیلی زیادی دارد و به عقیده اکثر مربیان حتی این پست مهم‌ترین پست در فوتبال است. در بین مربیان ایرانی هم دیالوگ‌هایی از اهمیت پست دروازه‌بانی در ذهن داریم که معروف ترین آن مربوط به عبدالله ویسی است که در لیگ پانزدهم و در واکنش به درخشش دخسوس در ترکیب استقلال خوزستان گفت: یک گلر خوب از پدر و مادر خوب بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه در فصل نقل و انتقالات باشگاه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکی آنهایی که گلر خوب دارند و چالششان حفظ آن است و دیگری تیم‌هایی که نیاز به جذب گلر خوب دارند و به دلیل محدودیت در تعداد نفرات کارآمد در این پست همیشه چالش سختی میان این دو گروه شکل می‌گیرد. به همین بهانه به وضعیت گلرها و تیم‌های مختلف در پست دروازه‌بانی می‌پردازیم:

 

پرسپولیس؛ خیال سرخ‌ها با لک و رادو مطمئن می‌ماند؟

چند سالی است که پرسپولیس در دروازه خیالش راحت است چرا که در مقطعی با حضور بیرانوند و رادوشوویچ دو گلر مطمئن در اختیار داشته و بعد از جدایی بیرو، حامد لک جایش را گرفت و عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت. با این وجود هم صحبت‌هایی از علاقه چند تیم به جذب لک مطرح شده که البته گرفتن بازیکن از پرسپولیس برای تیم‌های داخلی کار سختی است و هم اینکه ممکن است رادوشوویچ هم به دلیل مسائل مالی که با باشگاه پیدا کرده بود و هم به دلیل نیمکت نشینی تصمیم به جدایی بگیرد و با رفع منع جذب بازیکنان خارجی وی می‌تواند به تیم دیگری در ایران برود. به هر جهت هنوز اخبار جدی از جدایی هر یک از این دو نفر به گوش نرسیده است و گل‌محمدی هم به خوبی می‌داند تیمش به دو گلر مطمئن نیاز دارد.

 

سپاهان، به دنبال جانشین پیام

پایان فصل برای سپاهان فقط با از  دست رفتن جام همراه نبود و آنها یک ستاره کلیدی به نام پیام نیازمند را هم از دست دادند. رکورددار کلین شیت پیاپی در تاریخ لیگ برتر پس از سه سال حضور در ترکیب سپاهان به لیگ پرتغال رفت و چالش سخت جذب گلر را پیش روی مدیران باشگاه گذاشت. در حال حاضر سه گزینه جدی روی میز مسئولان باشگاه است. محمدرضا اخباری، رشید مظاهری و گلر خارجی. گرفتن اخباری و مظاهری از تراکتور و استقلال با توجه به قراردادی که دارند کار راحتی نیست و جذب گلر خارجی هم سختی‌های خودش را دارد و باید دید مسئولان سپاهان چه تدبیری خواهند اندیشید.

 

استقلال؛ پیشنهادات اغوا کننده برای حسینی و رشید

استقلال هم مثل پرسپولیس از حضور دو گلر مطمئن در ترکیب خود سود می‌برد و هر دو پیشنهادات خوبی دریافت کرده‌اند که کار حفظ آنها را برای باشگاه سخت می‌کند. هرچند حسین حسینی به دلیل موقعیت خوبی که در ترکیب استقلال پیدا کرده بعید است از این تیم جدا شود ولی رشید مظاهری که در سال منتهی به جام جهانی از نیمکت نشینی راضی به نظر نمی‌رسد ممکن است با یک پیشنهاد خوب جدا شود و جدی‌ترین پیشنهادش هم در حال حاضر از سپاهان است. با این وجود جدایی یکی از این دو گلر استقلال را دچار مشکل خواهد کرد چرا که به هر صورت داشتن دو گلر مطمئن بهتر از یک گلر است.

 

تراکتور؛ مشکلات مالی و پیشنهادات خوب

باشگاه تراکتور با بدهی‌های مالی سنگین روبروست و پنجره بسته این باشگاه به گفته مسئولان به حداقل ۵۰ میلیارد تومان پول نقد نیاز دارد تا باز شود و در صورت پرداخت این رقم، قابلیت انجام هزینه‌های سنگین در نقل و انتقالات برایشان وجود نخواهد داشت. حتی اینطور شنیده شده که تراکتوری‌ها قصد دارند با فروش چند بازیکن کلیدی خود هم درآمدی کسب کنند و هم از شر دستمزدهای سنگین آنها راحت شوند و در این بین پیشنهادات خوبی برای محمدرضا اخباری وجود دارد که می‌تواند بخشی از مشکلات مالی تراکتور را حل کند. هر چند به گفته جمشید نظمی، مدیرعامل تراکتور باشگاه قصد فروش اخباری را ندارد ولی نمی‌توان با اطمینان گفت که وی فصل بعدی گلر تراکتور خواهد بود. تراکتوری‌ها به جز او حبیب فرعباسی را در اختیار دارند و حسین پورحمیدی را هم به خدمت گرفتند که همین موضوع احتمال جدایی اخباری را بالا می‌برد. شاید یک پیشنهاد مالی خوب از سپاهان این معادله را حل کند.

 

گل گهر؛ جذب گلر واجب‌تر از نان شب

قلعه‌نویی در لیگ بیستم از عملکرد دو گلر خود یعنی علیرضا حقیقی و مهرداد بشاگردی رضایت نداشته و این موضوع در برخی گفته‌هایش به طور غیر مستقیم مشهود است. علیرضا حقیقی چندی پیش از این تیم خداحافظی کرده و قرار است لژیونر شود و بشاگردی پا به سن گذاشته هم نیازهای سیرجانی‌ها را برطرف نمی‌کند. در هفته‌های اخیر صحبت‌هایی از مذاکره آنها با چند گلر مطرح شنیده شده و حالا اخبار غیر رسمی از امضای قرارداد این باشگاه با محسن فروزان که فصل خوبی در فولاد داشت حکایت دارد و اگر کار فروزان با گل گهر را تمام شده بدانیم تقریباً مشکلات این تیم در پست دروازه‌بانی برطرف شده است.

 

فولاد خوزستان؛ فعلاً فقط احسان مرادیان

فولاد هم لیگ بیستم از حضور دو گلر مطمئن خیالش راحت بود ولی روز گذشته محسن فروزان پست خداحافظی ای این تیم را منتشر کرد تاخبر از جدایی از جمع قرمزهای اهوازی دهد و حالا فقط احسان مرادیان که عملکرد خوبی هم در ترکیب این تیم داشت باقی بماند. در حال حاضر فولاد با تغییر مدیریت روبرو شده و وضعیت ماندن یا رفتن نکونام هم مشخص نیست و از طرفی پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه هنوز باز نشده و بعد از همه این موارد مشخص خواهد شد که فولاد برای لیگ بیستم گلر مطمئنی به جای فروزان جدا شده جذب می‌کند یا به حضور مرادیان بسنده خواهد کرد. هرچند فولاد سهمیه مستقیم آسیایی دارد و به نظر می‌رسد عدم جذب بازیکن به جای فروزان برای آنها ریسک باشد.

 

صنعت نفت؛ پیشنهادها برای فلاح زاده

تیم آبادانی هم با وجود حامد فلاح زاده و فرزین گروسیان در فصلی که گذشت مشکل خاصی درون دروازه احساس نکرد. با این حال عملکرد خوب فلاح زاده باعث شده چند تیم خواهان به خدمت گرفتن او شوند و باید دید وی تصمیم به جدایی خواهد گرفت یا در آبادان با وجود مشکلات عدیده مالی ادامه می‌دهد. در مورد گروسیان اخباری مبنی بر علاقه سایر تیم‌ها به جذبش منتشر نشده و مشخص نیست چه تصمیمی برای فصل بعدش دارد. به هر جهت مشکل اصلی نفتی‌ها مسائل مالی است.

 

پیکان؛ در انتظار تصمیم حسینی

پیکان روز گذشته از سرمربی جدیدش رونمایی کرد و حالا باید برای دروازه‌بانی منتظر ماند تا ببینیم تصمیم مجتبی حسینی چیست. آنها دریس و علیرضا رضایی را فصل قبل در اختیار داشتند که قرارداد هر دو ظاهرا تمام شده است و هنوز فعالیت نقل و انتقالاتی در خصوص این باشگاه به گوش نرسیده است. صحبت هایی از علاقه پیکان به جذب کرمانشاهی از نفت مسجد سلیمان به گوش می‌رسد

 

سایپا؛ سه گلر خوب برای لیگ برتری‌ها

سقوط سایپا باعث شده فرصت خوبی برای سایر تیم‌ها در جذب بازیکنان کلیدی این تیم شکل بگیرد. سایپا در دروازه هم سه بازیکن خوب در اختیار داشت. محمدحسین اکبر منادی، احمد گوهری و مسعود پورمحمد نفراتی هستند که بعید است تصمیم داشته باشند با سایپا در لیگ یک بمانند و جدایی آنها و پیوستن به سایر تیم‌ها از سوی آنها محتمل است.

 

پدیده؛ رحمتی از گلرهایش راضی نیست

عملکرد میلاد فراهانی و محمدجواد کیا در لیگ بیستم جوری نبود که بشود گفت آنها رضایت رحمتی که خودش از بهترین گلرهای تاریخ فوتبال ایران است را جلب کرده باشند. پدیده اخیراً دوباره درگیر تغییر مالکیت بوده و باید دید برنامه آنها برای نقل و انتقالات چیست و احتمالاً رحمتی برای پست گلری برنامه هایی داشته باشد.

 

سایر موارد

نفت مسجد سلیمان کرمانشاهی و گوهری را در اختیار دارد که در مورد هر دو شایعاتی مبنی بر علاقه سایر تیم‌ها به گوش می‌رسد که باید دید چقدر رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. نساجی هم میرزازاد را در اختیار دارد که احتمالا در این تیم ماندنی است و ذوب آهن هم تا جایی که شنیده می‌شود با گردان و امینی ادامه خواهد داد. آلومینیوم که پورحمیدی را از دست داده احتمالا دنبال جذب گلر خواهد بود و در مورد مس هم صحبت‌هایی از علاقه نوشی صوفیانی به جدایی و صحبت از رفتنش به تراکتور به گوش می‌رسد که باید دید چقدر جدی است. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: حامد لک رشید مظاهری حسین حسینی محمدرضا اخباری محسن فروزان بوژیدار رادوشوویچ حامد لک حسین حسینی رشید مظاهری شهاب گردان لیگ برتر فوتبال محسن فروزان محمدرضا اخباری نقل و انتقالات صحبت هایی دروازه بانی سایر تیم ها لیگ بیستم باید دید جذب گلر گلر خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای مشکل غیرفوتبالی گل‌محمدی و تراکتور؛ پای تعهدنامه‌ نهاد خاص مخالف او وسط است؟

اعتمادآنلاین نوشت: یحیی گل‌محمدی، سرمربی قبلی پرسپولیس که در میانه فصل استعفا داد، گزینه اصلی هدایت تراکتور است. با این وجود و در حالی که هم باشگاه تراکتور و هم یحیی گل‌محمدی مذاکرات رسمی را تأیید کردند، هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده و فعلاً تراکتور توسط حمید مطهری دستیار سابق یحیی در پرسپولیس مدیریت می‌شود. در این بین گفته می‌شود مشکلاتی غیرفوتبالی دلیل تأخیر در امضای قرارداد بین طرفین است.

 

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور در مصاحبه‌ای با تأیید وجود برخی مشکلات گفت در این زمینه خود یحیی باید همکاری کند. با این حال، گل‌محمدی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که منع قانونی برای کار کردن در ایران ندارد.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتمادآنلاین به دست آورده هر دو طرف درست می‌گویند! هم نصیرزاده که می‌گوید مشکلاتی غیرفوتبالی وجود دارد و هم یحیی که می‌گوید منع قانونی برای کار کردن ندارد. اتفاقاً پیچیدگی ماجرا هم همین‌جاست.

یحیی گل‌محمدی می‌گوید منع قانونی ندارد، چون هیچ نامه رسمی یا حکم قانونی در این زمینه برای او مبنی بر ممنوع‌الکار بودن صادر نشده است. نصیرزاده می‌گوید مشکلاتی وجود دارد، چون برخی نهاد‌های خاص در استان آذربایجان شرقی به صورت شفاهی با مربیگری یحیی گل‌محمدی در تراکتور مخالف هستند.

در همین زمینه، اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتمادآنلاین حاکی از آن است که گویا محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور و برخی مدیران تیم با امام جمعه شهر تبریز هم دیدار کردند تا با وساطت او مشکل برطرف شود و نهاد‌های مخالف مجوز کار گل‌محمدی را صادر کنند، اما این ملاقات به نتیجه خاصی ختم نشده است.

یک منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، نهاد‌های مذکور از یحیی گل‌محمدی خواسته‌اند تعهدنامه‌ای را امضا کند تا بتواند مشغول کار شود. از جزئیات این تعهدنامه خبری در دست نیست، اما یحیی گل‌محمدی با امضای آن مخالفت کرده است. این منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، تعهدنامه‌ای که مقابل یحیی گذاشته‌اند مثل همان تعهدنامه‌ای است که ابتدای فصل مقابل جواد نکونام قرار دادند تا با امضای آن بتواند مجوز نشتسن روی نیمکت استقلال را به دست بیاورد و سرمربی استقلال آن را امضا کرد.

حال باید دید طی روز‌های آینده آیا مشکل یحیی گل‌محمدی برطرف می‌شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • دانشمندان معمای حفره غول پیکر قطب جنوب را حل کردند
  • معمای مشکل غیرفوتبالی گل‌محمدی و تراکتور؛ پای تعهدنامه‌ نهاد خاص مخالف او وسط است؟
  • دروازه‌بان شمس‌آذر رقیب جدی گلرهای ملی‌پوش! (عکس)
  • برتری پالما برابر بارسلونا/ اولادقباد بر بام فوتسال اروپا ایستاد
  • راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد
  • راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد ؛ کشف سر مقتول در یک باغ!
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • گلرهای استقلال علیه بهترین خط حمله لیگ (عکس)
  • پیروزی توپچی‌ها در خانه؛ آرسنال جام را می‌خواهد!
  • مهربان: جعفرپور هدف بزرگی دارد