Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، درحالی که کرونا در ایران جولان می دهد و بسیاری از هموطنان به دلیل شیوع این ویروس برای احترام به کادر درمان، سلامتی خود و خانواده تصمیم گرفته که از رفت و آمد های غیرضرروی جلو گیری کنند تا شاید زنجیره انتقال این ویروس کاهش یابد، مشاهده می شود که گروه های مجازی کوهنوردی برنامه های صعود به ارتفاعات دماوند را به علاقه مندان و  کوهنوردان پیشنهاد می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باتوجه به تعطیلات اعمال شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، بازار طبیعت گردی و صعود به کوه های مختلف از جمله دماوند داغ شده و گروه های کوهنوردی مختلفی این تعطیلات را غنیمت شمرده تا درآمد های هنگفتی را به جیب بزنند. 

بسیاری از مردم بر این باورند که در کوه و طبیعت کرونا وجود ندارد و به بهانه فضای آزاد با خیال راحت به صعود می پردازند. اما طبق گفته کارشناسان این امر، در کوهنوردی و صعود پروتکل ها کمتر رعایت شده و دیده می شود که کوهنوردان بسیاری پس از صعود به کرونا مبتلا شده اند. همچنین می توان گفت به دلیل ماهیت این ورزش، رعایت پروتکل ها بسیار سخت و حتی عذاب آور است.

 

باتوجه به وضعیت بد اقامتگاه ها به هیچ عنوان نمی توان ادعا کرد که پروتکل های بهداشتی رعایت می شود؛ همچنین به دلیل اینکه کوهنوردی به صورت گروهی انجام می شود، در صورت ابتلای یکی از اعضا به کرونا بقیه افراد گروه دچار مشکل می شوند. 

تعطیلات اعمال شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل کاهش انتقال ویروس کرونا بوده است اما بسیاری از علاقه مندان و کوهنوردان این فرصت را برای کوهنوری مناسب دیده اند که باید گفت صعود های غیر ضرروی اصلا به صلاح فرد و جامعه نیست.

پیش از این بارها اعلام شده بود که مواجهه‌ جامعه کوه‌نوردی با ویروس کرونا سهل‌انگارانه است! 

در گذشته هم شاهد بودیم که در صورت تعطیلی چند روزه، کوه ها و ارتفاعات مخصوصا در تهران بسیار شلوغ شده به طوری که حتی می توان ادعا کرد در برخی از زمان ها فاصله اجتماعی رعایت نمی شود. با این حال باید ستاد ملی مبارزه با کرونا و فدراسیون کوهنوردی فکری بابت این موضوع کنند تا زحمات کادر درمان ضایع نشده و این تعطیلات برای کاهش ویروس کرونا موثر واقع شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کوهنوردی دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پرسپولیس حذف شد؛ ۴ چنگ گربه‌سیاه برصورت سرخ! / آلومینیوم نترسید و صعود کرد
  • جام حذفی| گربه سیاه پرسپولیس را در اراک کُشت/ صعود رویایی آلومینیوم در بازی که 19 گل داشت!
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی