Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@02:42:18 GMT

تشریح مصوبات ستاد ملی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۱۹۰۹

تشریح مصوبات ستاد ملی کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح اهم مصوبات ستاد ملی کرونا در راستای اعلام محدودیت های اعلام شده پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رئیسی در اینستاگرام خود نوشت:

"اهم مصوبات ستاد ملی کرونا در جلسه روز شنبه به این شرح است:

۱- اجرای دستور العمل‌ها و حمایت از کادر درمان.

۱-۱- ایجاد عزم همگانی و ملی و اقناع افکار عمومی با تبیین واقعیت‌های موجود در کشورهای مختلف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای کشور و گروه‌های مرجع، برای همراهی و همکاری هر جه بهتر جهت اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی.

۲-۱- پرداخت معوقات و مطالبات کادر بهداشت و درمان به صورت ویژه و با قید اولویت با تأمین اعتبار از ناحیه سازمان برنامه و بودجه و سهم دانشگاه‌های از محل خدمات بیمه‌ای.

۳-۱- پیگیری ترمیم منابع انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت‌های هلال احمر، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی بسیج با همکاری بین بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر، ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج.

۴-۱- تسریع در اجرای واکسیناسیون عمومی با افزایش واردات و تولید و کوتاه کردن فرایند انجام کار، به گونه‌ای که واردات ۶۰ میلیون دوز واکسن در اسرع وقت انجام شود.

۵-۱- داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی بین داروخانه‌های بیشتری توزیع شود، به گونه‌ای که مردم در ۴۸ ساعت آینده و بعد از آن بتوانند بدون دغدغه و بدون تشکیل صف، داروهای مورد نیاز را تهیه نمایند.

۶-۱- سازمان‌ها، ادارات، اصناف و تمام بخش‌های دولتی و خصوصی ساز و کار لازم برای کاهش مراجعات مردمی را با بهره گیری از فضای دیجیتال، عملی و اجرایی نمایند.

۷-۱- اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تعطیلی تجمعات و … به صورت جدی پیگیری و با قاطعیت اجرا و نظارت شود.

۸-۱- اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای مسلح و بسیج با جدیت پیگیری شود.

تعیین و تدوین ضمانت اجرا برای مصوبات ستاد ملی کرونا از جمله موضوعات مهم مورد تاکید در این جلسه بود و همچنین ضرورت برخورد جدی با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی مورد اشاره قرار گرفت.

تقویت مدیریت ستادهای استانی و تفویض اختیارات برای تصمیم گیری در مواقع لزوم توسط استانداران در محدوده استان تحت مدیریت خویش برای اعمال قانون و مقررات و منع ترددهای بین شهری در هر استان مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

در زمینه حمایت از اصناف و مشاغل خسارت دیده از کرونا و جبران خسارت‌ها همچنین تهیه بسته حمایتی جدید برای اصناف و کسب و کارهایی که بیشترین خسارت را از محل شیوع بیماری متحمل شده‌اند بحث و تصمیم گیری شد.

اعمال نظارت قاطع و جدی بر تعطیلی اصناف و مشاغل همچون رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته، شهربازی و باغ وحش‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی و … در شهرهای قرمز و نارنجی تاکید شد.

با توجه به تصمیم گیری برای تعطیلی ادارات عمومی و خصوصی و اصناف و مشاغل از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا شنبه ۳۰ مرداد ماه، همه مشاغل به جز گروه یک مشاغل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های بیماری کرونا تعطیل خواهند بود.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و در پیش بودن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سربسته تاکید شد و همچنین دسته روی و جابجایی هیأت‌ها ممنوع اعلام شد.

در این جلسه همچنین اعمال محدودیت شدید در تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی و نظارت دقیق بر اجرای این ممنوعیت مورد تاکید جدی قرار گرفت و با اشاره به اینکه کلیه مجوزهای صادره برای ترددها از سوی دستگاه‌ها باطل شده است، نیروی انتظامی موظف شد با جدیت و قاطعیت نسبت به مسدود کردن ورودی و خروجی شهرها و جلوگیری از هرگونه تردد بین استانی اقدامات لازم را از ساعت ۱۲ روز یکشنبه تا نیمه شب جمعه ۵ شهریورماه اقدام نمایند.

زمان اجرای محدودیت‌های منع تردد با تعطیلی ادارات متفاوت است.

در جلسه امروز مقرر شد خودروهای عمومی با یک سوم ظرفیت فعال باشند. مترو همچنان باز است.

در واردات واکسن تا پایان مرداد ١٠ میلیون دز تا پایان شهریور ٢٠ میلیون دز و در مهر و آبان دو محموله ١٥ میلیون دز دیگر قطعی شده است.

افرادی هم که در این مدت بنا به هر دلیلی مشمول جریمه شده‌اند بعد از یکماه جریمه آنان دوبرابر و حتماً اخذ خواهد شد.

از روز دوشنبه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده تمامی ادارات بجز اداره آب، برق، اورژانس اجتماعی و غیره تعطیل است.

همه اصناف به جز اصناف ضروری که از قبل جزو مشاغل گروه یک اعلام شده بود و مایحتاج مردم را تأمین می‌کنند، تعطیل خواهند بود. "

کد خبر 514655

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا مصوبات ستاد کرونا اینستاگرام حمل و نقل رستوران واکسن کرونا واکسن کادر درمان کرونا واکسیناسیون بستری بیماران کرونایی هلال احمر اصناف تعطیلی ادارات ماسک رعایت فاصله اجتماعی تعطیلی تاسوعا و عاشورا مردم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مصوبات ستاد ملی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ بسیج سازندگی استان مرکزی
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود