Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@08:47:59 GMT

استفاده از درگاه USB-C در آیفون اجباری می‌ شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۲۰۱۳

استفاده از درگاه USB-C در آیفون اجباری می‌ شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهر سخت افزار،  کمیسیون اروپا در سال 2018 به دنبال به نتیجه رسیدن این موضوع بود اما قانون آن هرگز به تصویب نرسید. در آن زمان اپل هشدار داد که مجبور کردن به استفاده از یک درگاه شارژ مشترک نوآوری در صنعت را از بین برده و زباله‌های الکترونیکی زیادی را روی دست دولت‌ها می‌گذارد زیرا کاربران مجبور به خرید کابل‌های جدید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه آینده میلادی قانون جدید کمیسیون اروپا برای ایجاد یک پورت شارژ مشترک ارائه شده و این قانون یک پورت شارژ مشترک را برای همه تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های مرتبط در همه کشورهای حوزه اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند. انتظار می‌رود این حرکت بیش از همه اپل را تحت تأثیر قرار دهد. 

کمیسیون اروپا برای قانون مدنظرش به یک پژوهش مربوط به سال ۲۰۱۹ اشاره می‌کند که نشان می‌دهد نیمی از کابل‌های شارژ که با تلفن‌های همراه فروخته می‌شوند دارای اتصال USB micro-B بوده و 29 درصد دارای اتصال USB-C هستند.

همچنین 21 درصد از این کابل‌ها از نوع Lightning می‌باشند. در این مطالعه پنج گزینه برای یک شارژر معمولی با گزینه‌های مختلف که پورت‌های دستگاه‌ها و پورت‌های آداپتورهای تغذیه را پوشش می‌دهد، پیشنهاد شد.

سال گذشته پارلمان اروپا با اکثریت قاطع به یک شارژر مشترک رای داده و مزایایی از جمله تاثیرات زیست تخریبی کمتر و راحتی کاربر به‌عنوان عوامل اصلی آن نام برد.

در صورتی که پورت شارژ مشترک تبدیل به یک قانون در اتحادیه اروپا شود، تمام گوشی‌های هوشمند و وسایل مرتبط باید به این پورت مجهز شوند، بنابراین احتمالا آیفون ۱۴ با پورت USB-C از راه می‌رسد.

چنین تغییری با توجه به حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون‌ها می‌تواند به نفع کاربران تمام شود. البته کوپرتینویی‌ها ظاهراً می‌خواهند در آینده تمام پورت‌های آیفون را حذف کنند که در این صورت کاربران باید به سراغ فناوری‌های بی‌سیم بروند.

با این حال مشخص نیست که آیا این قانون می‌تواند غول فناوری را به استفاده از پورت USB-C در آیفون مجبور کند یا مانند موارد قبلی این تلاش نیز بدون فایده خواهد بود.

پربیننده ترین برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات‌ و فناوری‌ اطلاعات منتشر شد عواقب سرکوب تکنولوژی در چین تازه‌های رویداد «گلکسی آنپکد» ۲۰۲۱ سامسونگ سهم ۸۸ درصدی ۳G و ۴G در مصرف اینترنت اتصال ۴۵هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آیفون شارژ مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل در کوچاندن اجباری فلسطینیان از رفح مشارکت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ینس لرکه» سخنگوی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت که این سازمان در کوچاندن اجباری فلسطینیان از رفح شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم گذرگاه رفح برای ارسال کمک های پزشکی به غزه باز بماند.

این مقام ارشد سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که بیمارستان‌های غزه دیگر مورد حمله قرار نگیرند.

لرکه تصریح کرد: تهاجم احتمالی اسرائیل به رفح می تواند یک قتل‌عام رقم بزند و ضربه بزرگی را به عملیات امداد رسانی در کل نوار غزه وارد کند.

هشدارهای سازمان ملل و نهادهای بین المللی درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح در حالی است که نتانیاه و اعضای افراطی کابینه او همچنان بر ارتکاب در جنایت در رفح اصرار دارند.

کد خبر 6095774

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • این باتری چینی با آب کار می‌کند
  • الکترونیکی شدن ۴۷۷,۰۰۰ پروانه کسب کاغذی تا ۱۵ اردیبهشت ماه
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • تصاویر ماکت آیفون ۱۶، آرایه جدید لنز‌ها را نشان می‌دهد
  • اگر مجوز کاغذی و قدیمی را به الکترونیک تبدیل نکنیم، چه می‌شود؟
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • سازمان ملل در کوچاندن اجباری فلسطینیان از رفح مشارکت نمی‌کند