Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:14:22 GMT

عدالت فضای سبز در محلات تهران رعایت نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۲۰۹۹

عدالت فضای سبز در محلات تهران رعایت نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بابایی عضو شورای شهر درباره سرانه فضای سبز با اشاره به گزارش معاون خدمات شهری گفت:
۸ محله تهران فاقد پارک و بوستان است و سرانه فضای سبز ۱۶.۴۳ صدم است، گفت: در بحث عدالت سرانه فضا باید به تفکیک محلات داشته باشیم که بدانیم چه تعدادی سرانه شأن پایین‌تر است و خواهش می‌کنم به تفکیک محلات گزارش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لازم است این رویکرد در دستور کار قرار بگیرد تا فشار بر مناطق شهرداری تهران کاسته شود چون برخی مناطق مجبور می‌شوند برای کمبود سرانه در معابر رفیوژ سبز ایجاد کنند که روش مطلوبی نیست.

بابایی درباره عملکرد سازمان میادین گفت: سوالم این است که؟ علت عدم توفیق در ساخت بازار مشارکتی و کاهش تصدی گری چیست چون طبق برنامه تا پایان سال ۹۹ باید ۲۷۶ بازار محلی داشته باشم اما ۲۶۳ بازار افتتاح شده است.
وی افزود: آخرین وضعیت حوزه درآمد هزینه‌ای خدمات شهری چگونه است.

کد خبر 5281628 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی بابایی شهرداری تهران توسعه فضای سبز شورای شهر تهران ویروس کرونا محرم 1400 ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ماه محرم وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران قوه قضاییه دولت سیزدهم کیفیت هوای تهران محدودیت های کرونایی پیش بینی وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات