Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:18:44 GMT

مدیریتی خطرناک‌تر از کرونا جان مردم را هدف گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۲۸۸۰

مدیریتی خطرناک‌تر از کرونا جان مردم را هدف گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، از یک ماه گذشته روند شیوع کرونا در کشور به‌واسطه گسترش دلتا ویروس روند بسیار افزایشی داشته و  هر روز بر تعداد افراد مبتلا شده به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن افزوده می‌شود.

به این منظور و با توجه به تعطیلی دو روزه پایان هفته ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌منظور مدیریت شرایط تعطیلات ۶ روزه‌ای را تصویب کرده است ولی بررسی‌های به‌عمل‌آمده نشان می‌دهد متأسفانه با توجه به شرایط موجود روند ابتلا به کرونا در کشور تا روزهای آینده صعودی و افزایشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام  ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی اصناف، ادارات، بانک‌ها و مشاغل تا روز شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل و همچنین ممنوعیت تردد تا پنج شهریورماه ادامه داشته و تمامی برگه ترددهای صادرشده فاقد اعتبار است.

گیلان از روزهای اولیه شیوع کرونا تاکنون همواره یکی از کانون‌های این ویروس بوده و بر اساس آمار تاکنون روزانه ۲۰ الی ۲۵ نفر در اثر ابتلا به دلتا ویروس کرونا جان خود را از دست داده و خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شوند.

در طول یک سال و نیم گذشته گیلان همواره قربانی سو مدیریت و برخی از بی‌تدبیری‌ها شده است به‌طوری که با کوچک‌ترین محدودیتی موجی از مسافر وارد گیلان شده و همین امر مشکلاتی را برای مردم و کادر درمان به وجود آورده است لذا با توجه به تعطیلی‌ و اعمال محدودیت گذشته احتمالاً این تعطیلی هم آن‌طور که ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرده نخواهد بود.

در تعطیلات گذشته یکی از درخواست‌های مردم گیلان از استاندار گیلان و مسؤولان مربوطه مسدود شدن مسیرهای ورودی به گیلان به‌مانند استان‌های گلستان و مازندران بوده است ولی ستاد استانی مدیریت و مبارزه با کرونای گیلان بی‌توجه به درخواست‌های مردم، جامعه پزشکی و کارشناسان حوزه بهداشت بوده و کوچک‌ترین محدودیتی را به بهانه عدم اختیار در این خصوص در گیلان اعمال نکرده است.

ولی اوج بی‌تدبیری توسط ستاد استانی مبارزه با کرونای گیلان را در تعطیلات ۶ روزه تهران شاهد بودیم که خیل عظیمی از مسافر به گیلان سفرکرده و این سو مدیریت باعث بروز اتفاقات تلخ در گیلان شده و هر روز خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شوند.

در روز گذشته و با اعلام تعطیلی چندروزه کشور جمعی از پزشکان، مردم و سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار اعمال مسدود شدن مبادی ورودی استان و ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به گیلان شده و از ارسلان زارع استاندار گیلان تقاضا جلوگیری از یک فاجعه در گیلان را کردند.

ولی مسؤولان مربوطه به‌مانند دفعات گذشته و طبق پیش‌بینی‌ها تاکنون هیچ‌گونه محدودیتی در گیلان اعمال نکرده که هیچ بلکه از روز گذشته ناوگان  حمل‌ونقل عمومی کشور برای جابه‌جایی جمعیت در استان‌‌ها فعال است.

در خبرهای روز گذشته  آمده بود که با دستور رئیس‌کل دادگستری گیلان مبادی ورودی استان مسدود می‌شود ولی داستان دستور داده ولی عملاً اتفاق خاصی رخ نداده و هرلحظه برشدت ترافیک مبادی ورودی افزوده‌شده و مبادی ورودی استان گیلان در محور رودبار به رشت شاهد تردد بسیار زیاد خودروهای غیربومی می‌باشد.

بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۰ بیمار کرونایی در گیلان شناسایی و بیش از دو هزار تخت بیمارستانی در گیلان در اشغال بیماران کرونایی است که این خود حاکی از وخیم بودن اوضاع کرونا در این استان است

 با در نظر گرفتن بستری قابل‌توجه بیماران در بخش‌های عمومی و عادی در دو هفته گذشته احتمالاً این هفته بازهم شاهد رشد موارد فوتی در گیلان و کشور خواهیم بود لذا سؤال مردم از مسؤولان مربوطه در گیلان این است که چرا از تجربیات گذشته در این استان استفاده‌نشده و مبادی ورودی به گیلان  مسدود نمی‌شود؟ اتفاقاتی که درگذشته تجربه  و منجر به از دست رفتن عزیزانمان شده است.

درخواست مردم در این شرایط سخت کرونایی از ارسلان زارع استاندار گیلان این است که تا دیر نشده مبادی ورودی استان گیلان را مسدود کنید زیرا این بار دیگر نه بیمارستان‌ها جا دارند و نه کپسول‌های اکسیژن جانی برای نفس دادن.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استاندار گیلان ارسلان زارع ستاد مبارزه با کرونا مبادی ورودی استان مبارزه با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود