Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،گفت: امروز امیر محمدرضا آشتیانی جهت ارائه برنامه های خود در کمیسیون امنیت مجلس حضور یافت و برنامه های عملیاتی خود را برای ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه دفاعی کشور ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مطالبات مردم در راستای تأمین بیشتر امنیت و منافع ملی را در این جلسه مطرح کردند. ارتقاء ظرفیت دفاعی کشور هم در حوزه پدافندی و هم در حوزه آفندی یکی از این مطالبات بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان به ویژه در حوزه دفاع یکی از مطالبات اصلی نمایندگان ارتقاء ظرفیت دفاعی کشور در حوزه آفندی و پدافندی بود. وزیر پیشنهادی دفاع با ارائه برنامه های خود این اطمینان را داد که این خط و حرکت رو به جلو با قوت ادامه خواهد داشت.

عباس زاده مشکینی تأکید کرد: همه می دانند که ظرفیت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با سند چشم انداز ۲۰ ساله خودش را تطبیق داده است. جمهوری اسلامی ایران از منظر دفاعی و هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری اولین کشور منطقه است و این دست برتر داشتن باید با فاصله بیشتری حفظ شود.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این زمینه برنامه دارد و با چشم انداز ۲۰ ساله این کار را ادامه خواهد داد. از سوی دیگر از آنجایی که امیر آشتیانی از بدنه نیروهای مسلح است و هم در صدر و هم در ستاد کار کرده است، امیدواریم بتواند این برنامه های ارائه شده را عملیاتی کند.

عباس زاده مشکینی گفت: نکته دیگر درباره ارتقاء رفاه و کرامت پرسنل نیروهای مسلح بود که وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برنامه های خوب و جامعی را ارائه کرد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: عباس زاده مشکینی ظرفیت دفاعی وزیر پیشنهادی دفاع وزیر پیشنهادی دفاع کمیسیون امنیت نیروهای مسلح ظرفیت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، واشنگتن حاضر نیست خطر تضعیف امنیت خود را به جان بخرد، اما به طور شبانه‌روزی تلاش می‌کند تا اتحادیه اروپا، ناتو و سایر شرکای خود را تحت فشار قرار دهد تا توانمندی‌های دفاع هوایی خود را با کی‌یف به اشتراک بگذارند.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی در نشست مجازی موسوم به گروه تماس دفاعی اوکراین درخواست دست‌کم هفت آتشبار پاتریوت را از اهداکنندگان مطرح کرد، اما گفته می‌شود که حامی اصلی کی‌یف که همان آمریکا باشد، هیچ پاتریوتی به اوکراین نمی‌دهد.

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، کاخ سفید گفته بود ممکن است سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی پاتریوت بیشتری را در اختیار اوکراین قرار دهد، آن هم در صورتی که آنها از سایت‌های استقرار فعلی خود از جمله در غرب آسیا به دست آمریکا برسند و در آن وضعیت، به اوکراین ارسال می‌شوند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در واکنش به این درخواست از سوی زلنسکی گفت: «سیستم‌های پاتریوت آمریکا اکنون در سراسر جهان مستقر هستند که شامل خاورمیانه می‌شود و این‌ها با هدف دفاع و پشتیبانی از نیروهای آمریکایی استقرار یافته‌اند.»

وی به شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: « اگر بتوانیم آتشبارهای آمریکایی پاتریوت بیشتری را برای آنها می‌فرستیم. اما آتشبارهای ما در سراسر جهان مستقر هستند. تلاش می‌کنیم تا با شرکای اروپایی و متحدانمان در بخش‌های دیگر جهان به تامین این ظرفیت‌های دفاع هوایی برای اوکراین بپردازیم.»

پنتاگون در واقع متعهد شده که مهمات پاتریوت بیشتری را به عنوان بخشی از بسته کمکی ۶ میلیارد دلاری که به‌تازگی اعلام شد، برای اوکراین تامین کند. با این حال، تحویل این سامانه‌های دفاع هوایی ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد، چون این پاتریوت‌ها از زرادخانه موجود پنتاگون به اوکراین ارسال نمی‌شوند و این اعلامیه «بازگوکننده آغاز فرآیند قرارداد» با صنایع دفاعی ایالات متحده به شمار می‌رود.

یک آتشبار MIM-۱۰۴ پاتریوت که توسط کمپانی تسلیحاتی آمریکایی ریتون ساخته شده، بیش از یک میلیارد دلار قیمت دارد و از چندین واحد نصب شده روی کامیون تشکیل شده است.

ایالات متحده بیش از ۱۱۰۰ پرتابگر پاتریوت را در طول سال‌ها تولید کرده و تخمین زده می‌شود که صدها پرتابگر پاتریوت فعال و ذخیره‌سازی شده باشد اما تنها یک آتشبار را به اوکراین فرستاده است. دو آتشبار کامل دیگر توسط آلمان اهدا شده، در حالی که هلند دو پرتابگر جداگانه را به اوکراین ارسال کرده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه پس از نشست دیگری در گروه تماس دفاعی اوکراین گفت که غرب تلاش خواهد کرد تا سامانه‌های پاتریوت بیشتری را به اوکراین بفرستد، اما این موضوع باید مشخص شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع