Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:59:46 GMT

تعطیلی حمل‌ونقل عمومی مشهد در تعطیلات ۶ روزه

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۳۳۵۷

تعطیلی حمل‌ونقل عمومی مشهد در تعطیلات ۶ روزه

ایسنا/خراسان رضوی شورای اسلامی شهر مشهد تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تعطیلات پیش رو را تصویب کرد.

سومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد امروز، ۲۴ مرداد ماه، در تالار شهر برگزار شد. از جمله دستورکارهای این جلسه بررسی لایحه «همکاری با ستاد مقابله با کرونای استان جهت پیشگیری و درمان بیماری کرونا» بود که با قید دو فوریت به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان بررسی این طرح پیشنهاد کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تعطیلات پیش رو با هشت رأی موافق، سه رأی ممتنع و سه رأی مخالف به تصویب شد.

بر این اساس، با توجه به تعطیلی روزهای ۲۵ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ از سوی ستاد ملی کرونا، شهرداری مشهد مکلف است نسبت به تعطیلی کلیه خدمات قطارشهری در این ایام اقدام کند. همچنین فعالیت‌های اتوبوسرانی در روزهای ۲۷ تا ۳۰ مرداد ماه تعطیل خواهد بود. فعالیت اتوبوسرانی در روزهای ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه نیز باید به دو بازه حداکثر سه ساعته کاهش پیدا کند. بر اساس این مصوبه استمرار تعطیلی یا کاهش ساعت فعالیت بعد از شنبه، ۳۰ مرداد ماه، به تشخیص شهرداری مشهد و با هماهنگی ستاد کرونا خواهد بود.

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در دفاع از این مصوبه، اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی شهر نیاز است که ناوگان حمل‌ونقل عمومی تعطیل شود. ستاد کرونای استان با کاهش شدید ظرفیت سرویس‌دهی حمل‌ونقل موافقت کرد، اما با تعطیلی موافقت صورت نگرفت. نظر بنده تعطیلی کامل حمل‌ونقل عمومی است؛ چراکه با کاهش ظرفیت حمل‌ونقل ازدحام بیشتر و خطر انتقال بیماری نیز افزایش پیدا می‌کند.

بیش از ۱۰۰ اتوبوسران مشهدی درگیر کرونا هستند

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ اتوبوسران مشهدی درگیر کرونا هستند و متأسفانه چند نفر از آنان در دو هفته گذشته فوت کردند. با توجه به این شرایط باید فکر جدی برای این موضوع کرد. اگر حمل‌ونقل عمومی شهر تعطیل نشده و زنجیره انتقال شکسته نشود، ممکن است اتفاقات بدتری رخ دهد. 

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص این پیشنهاد، گفت: این پیشنهاد بر خلاف مصوبه ستاد مقابله با کرونا است و ممکن است فرمانداری مشهد با آن مخالفت کند.

همچنین بر اساس بخش‌های دیگر این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا با توجه به شرایط بحرانی و وضعیت اضطراری حاکم بر شهر مشهد ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹، نسبت به در اختیار قرار دادن فوری امکانات و ظرفیت‌های قابل تخصیص مدیریت شهری به صورتی که موجب صدمه به مأموریت‌های روزمره شهرداری نشود، به ستاد مقابله با کرونای استان خراسان رضوی، به منظور مقابله با این ویروس در طول دوره موج اقدام کند.

در اختیار قرار دادن کارکنان و پرسنل شهرداری با هدف انجام مأموریت‌های مورد نیاز و مدیریت شرایط بحرانی، در اختیار قرار دادن امکانات و اماکن متعلق به شهرداری از جمله سوله‌های مدیریت بحران، سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها به‌ ویژه در مناطق حاشیه شهر و... به منظور امور مربوط به پیشگیری و درمان بیماری کرونا از قبیل واکسیناسیون، بستری بیماران و... و اختصاص تا سقف مبلغ ۵۰ میلیارد ریال، جهت هزینه‌کرد مستقیم در موضوعات مرتبط با پیشگیری و درمان بیماری کرونا و یا به صورت پرداخت به ستاد مقابله با کرونای استان یا اشخاص حقوقی مورد تأیید ستاد از جمله موارد این مصوبه بود. 

همچنین ستاد کرونای استان خراسان رضوی باید با پیگیری شهرداری و پس از سپری شدن موج فعلی و دوره موج گزارش هزینه کرد مبلغ اختصاص یافته یعنی تا سقف مبلغ ۵۰ میلیارد ریال را به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

بستری روزانه ۲۰۰۰ بیمار کرونایی در مشهد

حسینی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این لایحه، عنوان کرد: موج پنجم کرونا نسبت به موج‌های قبل درگیری بیشتری ایجاد کرده است. سویه دلتای کرونا ۱۴۰ درصد قدرت سرایت دارد و ابتلاء یک نفر، کل خانواده را گرفتار می‌کند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها ۲۵ درصد متولی اقدامات بهداشت و درمان بوده و دیگر ارگان‌ها مثل شهرداری نیز در این امر درگیر هستند. 

وی افزود: روزانه در مشهد ۲۰۰۰ نفر بیمار کرونایی بستری می‌شوند که از این تعداد ۴۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها هستند. در موج‌های گذشته شورای شهر پای کارآمد. در موج‌های گذشته تعداد بستریان به ۱۴۰۰ نفر در روز می‌رسید که اکنون ۲۰۰۰ نفر شده است. ما در مشهد به ۱۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه در حوزه درمان نیاز داریم. این روزها کمتر از ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی داشتیم که میزان هشدار است. هر تخت مراقبت‌های ویژه نیاز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد. برای تأمین این مبلغ از استانداری نیز پیگیری می‌کنیم. هر کمکی که شورای شهر داشته باشد به کاهش مرگ و میر کمک خواهد کرد. بیشتر فوتی‌ها جوانان هستند. 

آمار ۱۳۰ نفر فوتی کرونا در مشهد دروغ نیست

مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ادامه، بیان کرد: روز گذشته ۷۷۰ نفر در مشهد بستری شدند و ۷۹ نفر در اثر کرونا فوت کردند. با موارد تست منفی آمار ۱۳۰ نفر فوتی در روز دروغ نیست. در زلزله سفید سفید که تنها سه کشته داشت، همه ارگان‌ها به کمک آمدند. نیاز است در این بحران‌ نیز همه ارگان‌ها به کمک دانشگاه بیایند. میانگین سنی فوتیان در این موج بسیار کمتر است.

وی ادامه داد: ۱۸ ماه است که نیروهای دانشگاه به صورت دو شیفت کار می‌کنند. ما با این تعداد نیرو نمی‌توانیم خدمت خوبی به مردم بدهیم. بسیاری از سازمان‌ها اعلام کردند که به ما کمک می‌کنند، اما بسیار کم بود و از ما انتظار داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در فروردین ماه ۱۳۹۹، شهرداری اطلاع‌رسانی وسیعی برای هشدار به مردم انجام داد که باید دوباره تکرار شود. در غیر این صورت شرمنده مردم می‌شویم. برای مدیریت واحد به صورت نقدی برای واکسیناسیون و افزایش تخت‌ها به دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمک کنید. به نظم‌دهی مراکز واکسیناسیون حوزه بهداشت کمک کنید تا بار در بیمارستان‌ها کمتر شود. ما در این هفته نیز باید چند مرکز ۱۶ ساعته را ۲۴ ساعته کنیم. 

وی اضافه کرد: خانه‌ای در شهر سراغ ندارید که عزیزی از دست نداده باشد. به فاصله ۲۰ روز در یک خانواده مشهدی چهار نفر فوت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد شورای شهر مشهد حمل و نقل عمومی مشهد همه باهم علیه کرونا کروناویروس كرونا موج پنجم کرونا مشهد در موج پنجم کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد شورای اسلامی شهر مشهد ستاد مقابله با کرونا حمل ونقل عمومی کرونای استان مرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟

به گزارش «تابناک»، علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مراعا ماندن تصمیم‌گیری درباره تعیین دومین روز تعطیل آخر هفته لایحه‌ اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی، گفت: پیوست‌های اقتصادی این لایحه تقریباً مشخص شده‌ است اما پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی آن هنوز به صورت جامع بررسی نشده است؛ به همین دلیل نیز کمیسیون لایحه مذکور را فعلاً مراعا نگه داشته تا با استفاده از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌ها و کانون‌های اصلی تصمیم گیری در کشور بتوانیم تصمیمات خوبی در این زمینه بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جزئیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته تا پیش از پایان دوره مجلس یازدهم در صحن مجلس رسیدگی می‌شود؟ اظهار کرد: اعلام نظر نهایی کمیسیون اجتماعی درباره این لایحه نیازمند برگزاری یک الی دو جلسه دیگر است؛ با این حال با توجه به اینکه یک جلسه نیز با آقای قالیباف رئیس مجلس جهت جمع بندی در این زمینه برگزار شود، این احتمال وجود دارد که در این دوره جزئیات بررسی لایحه مذکور به صحن برسد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی در آبان ۱۳۹۸ اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و کاهش ساعت کاری در سراسر کشور را تصویب کرده بود، اما بررسی آن به عمر مجلس دهم نرسید. با این حال در مجلس یازدهم این طرح با اصلاحیه‌ای مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی کلید خورد. همان زمان هم این موضوع مطرح شد که هدف دولت از تعطیلی سراسری روزهای پنجشنبه در کشور، ایجاد اوقات فراغت برای خانواده و فراهم‌شدن شرایط برای سفرهای کوتاه‌مدت به‌منظور رونق گردشگری و ایجاد نشاط در خانواده‌ها بوده، اما از سوی دیگر جمعی از نمایندگان طرحی را تدوین کردند که بر اساس آن شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کلیات این لایحه موافقت کردند، اما درباره روز دوم تعطیلی تصمیم گیری بر عهده کمیسیون اجتماعی مجلس سپرده شد و در جلسه روز یکشنبه ۲۶ فروردین کمیسیون اجتماعی، اعضای این کمیسیون با موافقت دولت، پنجشنبه‌ را به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین کردند؛ تصمیمی که با مخالفت و انتقاد بسیاری از فعالان بخش خصوصی مواجه شد.

بر اساس تقویم منتشر شده از سوی مجلس شورای اسلامی، صحن مجلس طی هفته آتی ۳ روز جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن بعد از یک هفته تعطیلی جهت حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه تا روز ۲ خرداد، ۶ روز دیگر تشکیل جلسه خواهد داد؛ بنابراین در صورتی که طی ۹ جلسه باقی مانده، کمیسیون اجتماعی تصمیم نهایی خود را درباره لایحه‌ اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری به صحن ارجاع ندهد، عملا این لایحه نهایی نخواهد شد و رسیدگی تا به امروز آن صرفا اتلاف وقت بوده است و برای نهایی شدن باید در مجلسی دیگر دوباره از ابتدا روندی را که گذرانده است طی کند.

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • تعطیلات ۲ روزه آخر هفته از نگاه دولت رئیسی /واردات خودرو به کجا رسید؟