Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از کانون، حسین تولایی شاعر و کارشناس آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در این باره گفت: ادبیات عاشورایی با هدف ترویج آموزه‌های دینی و مذهبی و اخلاقی خلق می‌شود.
 وی افزود این آثار را می‌توان ادبیات فضیلت‌ها و ارزش‌ها، عشق، حماسه، عرفان، پایداری، استکبارستیزی، حق ‌طلبی و عدالت‌خواهی، بیدارگری، افشا کننده و حرکت ‌آفرین نامید که گستره‌ آن بسیار فراتر از مدح و مرثیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولایی ادامه داد: واقعه‌ی عاشورا یکی از مهم‌ترین بزنگاه‌های تاریخی در اسلام است که بنا بر اهمیت تاریخی و اجتماعی تاثیر عمیقی بر فرهنگ و ادبیات ایرانی اسلامی ما گذاشته است. فرهنگ عاشورا ریشه در باورهای آرمانی و فطرت پاک انسانی دارد و همین امر سبب شده شاعران و نویسندگان زبان به وصف این حماسه‌ بزرگ بگشایند و با سلاح قلم به حفظ ارزش‌های اصیل قیام حسینی و انتقال آن بـه نـسل‌هـای آینده همت گمارند.
شاعر و کارشناس انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: شاعران و نویسندگان نوجوان عضو انجمن‌های ادبی کانون و مربیان و کارشناسان اهل قلم این مجموعه نیز رویکردی قابل تأمل به ادبیات آیینی و اشعار و داستان‌های عاشورایی دارند.
وی اضافه کرد: هم‌زمان با آغاز ماه محرم، صفحات مجازی انجمن‌های شاعران و نویسندگان نوجوان به پاسداشت ارزش‌های قیام امام حسین (ع) حال و هوا و رنگ و بوی محرم به خود گرفته است و اعضای این انجمن‌ها با انتشار شعرها و داستان‌های کوتاه خود در این فضاها، ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابراز می کنند.

بر همین اساس هر شب یکی از شعرها و داستان‌های عاشورایی با گرافیک و تصویرسازی حسین دهلوی به‌روزرسانی می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه‌ی این آثار به نشانی anjoman_e_shaeranenojavan و anjoman_e_nevisandeganenojavan مراجعه کنند.
انجمن‌های ادبی کانون که قدمتی حدود ۲۰ ساله دارد از سال ۱۳۹۸  نیز با دو عنوان «انجمن شاعران نوجوان» و «انجمن نویسندگان نوجوان» جداگانه  فعالیت می‌کند. در حال حاضر حدود ۱۲۰ انجمن شعر و داستان با بیش از ۲۵۰۰ عضو نوجوان و ارشد کانون پرورش فکری در استان‌های مختلف فعال‌ است.

قصه‌گویی از مناطق ویژه جهان در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون

مسئول کمیته بین‌الملل بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی گفت: برای اولین بار قرار است بخش‌هایی از جشنواره در کمیته بین‌الملل با تمرکز بر روی قصه‌هایی از مناطق ویژه‌ جهان باشد. به عنوان مثال قرار است بخش ویژه قصه‌های هندوستان و بخش قصه‌های آفریقا، قصه‌های دنیای عرب و قصه‌های اسکاتلند را در این جشنواره داشته باشیم که با مشارکت انجمن‌های قصه‌گویی و قصه‌گوهای مستقل این کشورها در جشنواره برپا خواهد شد.

بهاره جهاندوست افزود: با اشاره به محدودیت‌هایی که شیوع بیماری کرونا برای برگزاری جشنواره ایجاد کرده، گفت: متاسفانه در جشنواره‌ امسال امکان دعوت حضوری از شرکت کنندگان خارجی برای قصه‌گویی در ایران فراهم نشد. اما توانسته‌ایم از فرصت‌هایی که وجود دارد استفاده کنیم و با بهره‌گیری از ارتباط مجازی، تعداد و تنوع قصه‌ها و قصه‌گوهای بین‌المللی را افزایش دهیم. بنابراین امسال همراهی شرکت کنندگان خارجی بیشتری را از طریق فضای مجازی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: هماهنگی و ارتباط موثر و تعامل جهانی با وجود محدودیت‌های تردد جغرافیایی در دوران کرونا، به واسطه همکاری مجازی این ارزش افزوده برای شناخت عمیق‌تر و وسیع‌تر از داستان‌ها و روایت‌های سرزمین‌های دوردست را به ما داده است.
جهاندوست همچنین گفت: تاکنون بیش از ۹۰ اثر ایرانی واجد شرایط در بخش بین‌الملل جشنواره بیست‌وسوم قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت شده که در مرحله پایش و ارزیابی قرار دارد.

آغاز بارش ابرهای پنبه‌ای در کانون پرورش فکری

مجموعه‌ شعرهای کودکانه‌ مرضیه تاجری در کتاب ابرهای پنبه‌ای به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شد. ابرهای پنبه‌ای شامل ۱۰ شعر از مرضیه تاجری است که برای گروه سنی بالای ۹سال سروده شده و با تصویرگری تهمینه خواجوی در ۲۴صفحه‌ی تمام‌رنگی به چاپ رسیده است.
شعرهای این مجموعه با نام‌هایی چون هشت‌پا، آقاپلیس، نیایش، مورچه‌خانم، مغازه‌ی بابا، همسایه‌ی ما، سفر، ابرهای پنبه‌ای، خانه‌ی ما و تالاب، با زبان و کلماتی ساده در حال‌وهوایی سروده شده‌اند که می‌توانند معرف اتفاقات روزمره و محل زندگی یک کودک باشند، از محیط‌های شهری و محلی تا فضای سبز و جاده‌های اطراف.
شاعر در شعر  «آقاپلیس» می‌سراید: دنبال ماشین عروس/ رفتیم با ماشین‌مان/ بابای من سبقت گرفت/ با سرعت از دایی‌جان/ وقتی که دید آقاپلیس/ آمد جلو اخطار داد/ اول مدارک را گرفت/ بعدش به او هشدار داد...
صفحه‌آرایی این کتاب را که در ۲۵۰۰ نسخه با نظارت هنری مانلی منوچهری و مدیریت هنری سمیرا فرجی عرضه شده، محمدعلی عدیلی بر عهده داشته است. ابرهای پنبه‌ای با قیمت ١۴هزار تومان در تمام فروشگاه‌های سراسری کانون و نیز سایت فروش محصولات در دسترس علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان جشنواره بین‌ المللی قصه‌گویی جشنواره بین المللی قصه گویی جشنواره قصه گویی کتاب ادبیات عاشورا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان جشنواره بین المللی قصه گویی جشنواره بین المللی قصه گویی جشنواره قصه گویی کتاب ادبیات عاشورا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!