Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:51:51 GMT

ساخت ایربگ‌ برای موتورسواران از سوی محققان کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۳۷۷۶

ساخت ایربگ‌ برای موتورسواران از سوی محققان کشور

یکی از شرکت‌های حوزه سلامت در کنار ساخت ایربگ‌هایی برای افراد سالمند به منظور محافظت از استخوان لگن در هنگام زمین خوردن، ایربگ‌هایی برای موتورسواران با هدف کاهش آسیب به آنها در زمان تصادفات عرضه کردند.

به گزارش ایسنا امروز به صورت آنلاین جلسه کمیته تجاری سازی انجمن شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت تهران برگزار شد و طی آن دو شرکت فناور دستاوردهای خود را عرضه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تست بویایی استاندارد مردم ایران

دکتر طاهرخانی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور در این رویداد با طرح تولید سیستم اسپیرومتری با خواص آنتی باکتریال و آنتی وایرال، گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۱ با هدف تولید و طراحی تست‌های بویایی تاسیس شد و بر اساس نیازی که در زمینه این تست‌ها برای بررسی حس بویایی در کشور وجود داشت، مطالعاتی را اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: در این راستا ما برای اولین بار تست بویایی استاندارد را برای مردم ایران طراحی و تولید کردیم و این محصول به عنوان ابزاری برای تست حس بویایی برای ایران در حوزه پزشکی مورد تایید قرار گرفت.

ایربگ برای موتورسواران

علیرضا حاجی ایوبی از محققان این طرح نیز در این رویداد با اشاره به چالش‌های ایربگ‌های موجود با تاکید بر اینکه این ایربگ‌ها انفجاری هستند، گفت: در تحقیقات ما ایربگ‌هایی را عرضه کردیم که از نوع هیبریدی است.

وی خاطر نشان کرد: ما بعد از ساخت این محصول به دنبال توسعه کاربردهای آن بودیم؛ از این رو این نوع ایربگ‌ها را ویژه سالمندان طراحی کردیم تا در هنگام زمین خوردن از استخوان‌های پا و لگن آنها محافظت شود.

حاجی ایوبی اضافه کرد: این ایربگ‌ها به دور کمر فرد سالمند بسته می‌شود و از شکستگی استخوان لگن آنها در هنگام زمین خوردن حفاظت خواهد کرد.

این محقق ادامه داد: در ادامه این تحقیقات ایده طراحی ایربگ‌هایی ویژه موتور سواران مطرح شد؛ چرا که بر اساس آمارها بیش از ۱۲ میلیون موتورسیکلت در خیابان‌ها تردد دارند و در سال ۹۹ با افزایش ۸ درصدی، ۴۴ درصد تصادفات مربوط به راکبان موتور بوده است، ضمن آنکه ۳۶ درصد از متوفیان تصادفات، موتورسواران هستند.

وی ادامه داد: در این راستا ایربگ‌های ویژه موتور سواران را طراحی کردیم که به صورت جلیقه فرد آن را می‌پوشد و در زمان تصادف از پا تا گردن فرد را محافظت خواهد کرد.

به گفته این محقق، این گجت پوشیدنی مکمل کلاه ایمنی است، از این رو موتور سواران در کنار استفاده از کلاه ایمنی از این ایربگ‌ها استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایربگ موتورسواري ایربگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های آنلاین طراحی شد

علی وکیلی، مدیرعامل یک شرکت خلاق فعال در زمینه برندینگ مستقر در کارخانه نوآوری آزادی، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره یکی از روش‌های نوین برندینگ محصولات که توسط این شرکت خلاق ارائه شده است، توضیح داد: طراحی یک موزه آنلاین برای صنایع و واحدهای تولیدی در راستای برندینگ محصولات و شناخته‌شده‌تر کردن آن‌ها یکی از روش‌های نوین برندینگ توسط این شرکت است.

وی در همین راستا افزود: در اکثر مواقع یک تاریخچه منسجم از فعالیت‌ها، محصولات، افتخارات و خلاصه تمام امور مربوط به یک برند، وجود ندارد یا شاهد این هستیم که خیلی از شرکت‌ها، درقالب روش‌های سنتی مانند بروشور، اطلاعات و خدمات مربوط به خوود را به مشتری ارائه می‌کنند.

وکیلی توضیحات دقیق‌تری از روش نوین این مجموعه برای طراحی موزه آنلاین ارائه کرد و گفت: درواقع، این موزه‌ها براساس چند مرحله اساسی، طراحی مفهوم یا مفهوم‌سازی، طراحی آنلاین و شبکه‌سازی محصول و درنهایت طراحی معماری تکنولوژیکال، طراحی می‌شوند.

وی ادامه داد: این خدمات بر بستر وب و طراحی موزه‌های‌ آنلاین براساس قصه و روایت هر برند و محصول ارائه می‌شوند.

این فناور حوزه برندینگ درباره نحوه اجرایی‌سازی ایده‌ها برای برندینگ محصول توسط این مجموعه توضیح داد: اساس کار شرکت به‌صورت«EPC» یا سیستم کار طراحی، تامین تجهیزات و اجرای پروژه  از صفر تا صد توسط کارفرما است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی