Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی با اشاره به محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از مهمترین توصیه‌های ایشان، فراگیر کردن واکسن است که در این راستا از همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها، خیران، بسیج و سپاه، صنعتگران، کسبه و بازاریان درخواست داریم امکانات خود را در این زمینه بسیج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که میعادگاه نماز جمعه و حوزه‌های علمیه برای تسریع در اجرای طرح واکسیناسیون آمادگی کامل دارند، افزود: همه باید با همکاری و همدلی، سرعت واکسیناسیون را بالا ببرند تا هرچه سریعتر از این شرایط خارج شویم.

امام جمعه یزد گفت: این آمادگی وجود دارد که مسجد ملااسماعیل، میعادگاه نماز جمعه در مرکز استان یزد، نیز برای اجرای طرح واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

ناصری یزدی در ادامه بر لزوم افزایش مکان‌های واکسیناسیون تاکید و تصریح کرد: دسترسی مردم باید به مکان‌های واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا با سهولت بتوانند برای واکسینه کردن خود علیه کرونا مراجعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: حوزه‌های علمیه استان نیز برای همکاری در اجرای این طرح به لحاظ در اختیار قرار دادن فضا و امکانات آماده هستند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه کسبه و بازاریان نیز مانند همیشه پای کار هستند و در اجرای این طرح همکاری می کنند، افزود: مساجد و حوزه ها نیز آمادگی دارند تا هر کجا توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد انتخاب شد، برای اجرای طرح آماده سازی شوند.

وی تصریح کرد: بسیج و سپاه نیز همچون گذشته با تمام قوا به میدان بیایند و همه کمک کنند تا واکسیناسیون به صورت گسترده و فراگیر و با سرعت بیشتر انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه همه زمینه‌ها برای پیشرفت بیشتر طرح واکسیناسیون علیه کرونا باید فراهم شود، افزود: در کنار واکسیناسیون، سایر دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک نیز باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

ناصری همچنین بر رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های عزاداری تاکید کرد و اظهار داشت: مراسم عزاداری با رعایت کامل دستورالعمل‌ها برگزار شود.

تزریق واکسن در راستای بحث فقهی وجوب دفع ضرر واجب است

وی به مردم نیز توصیه کرد تا نسبت به تزریق واکسن بر اساس برنامه اعلامی توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد اهتمام کنند تا این بیماری هرچه سریعتر مهار و ریشه کن شود.

امام جمعه تصریح کرد: در فقه، بحثی مبنی بر واجب بودن دفع ضرر وجود دارد به این معنا که هر چیزی که احتمال ضرر در آن وجود دارد را باید از خود دور کنیم که این بحث به موضوع واکسیناسیون نیز تعمیم پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن، استفاده از ماسک و ... از آنجا که احتمال دفع بیماری را افزایش و احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد از نظر شرعی واجب است زیرا دفع ضرر واجب شرعی است حتی اگر احتمال کاهش ابتلا فقط ۲۰ درصد باشد.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه یزد آیت الله محمدرضا ناصری یزدی استان یزد خبرگزاری فارس رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسوولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

کد خبر 6093900 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد