Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-اردبیل|مهران عقلمند: اسفندماه سال گذشته بود که حمید طاهری فرد یکی از بازیکنان اردبیلی لیگ دسته یک در تیم مس کرمان در یک اقدام ارزشمند با پیراهنی منقش به تصویر شهدای مدافع حرم از استان اردبیل در زمین مسابقه تیم خود حاضر شد.

این موضوع بهانه‌ای شده بود تا با وی مصاحبه‌ای در این خصوص داشته باشم و اما پس از گذشت چند ماه در مرداد ماه سال‌جاری این بازیکن فوتبال در اقدامی ارزشمند به‌همراه جمعی از فرماندهان و پیش‌کسوتان سپاه استان اردابیل، پیراهن خود را تقدیم مادر شهید علی سیفی، از شهدای مدافع حرم استان اردبیل کرده و از این مادر شهید تجلیل به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه شاید این اقدام در سطح لیگ برتر کشوری نیز بارها از سوی بازیکنان فوتبال و سایر ورزش‌کاران دیده شده، اما اینکه یک بازیکنی در یک استان دیگر مشغول به فعالیت باشد و هم‌چنان به فکر گرامی‌داشتن یاد و خاطره شهدای استان خود و تجلیل از مادران و یادگاران شهدا باشد، ارزش آن را دو چندان می‌کند.

این اقدام ارزشمند در هیاهوی خبرهای تلخ مختلف از وضعیت اقتصادی تا شیوع ویروس کرونا در جامعه به‌عنوان یکی از خبرهای شیرین و به یادماندنی و حرکت ارزشمند فرهنگی بوده که در فضای مجازی استان اردبیل نیز بازتاب بسیار مناسبی داشته و واکنش‌های مثبت مخاطبان را به همراه داشت.

 

اقدام بازیکن اردبیلی تیم‌های فوتبال سبب شد او را به دفتر خبرگزاری فارس در اردبیل دعوت کرده و به گفتگو با وی پیرامون این موضوع و دلایلش برای این اقدام فرهنگی بپردازم و در کنار آن گریزی نیز به وضعیت فوتبال استان اردبیل و راهکارهای پیشرفت آن زدیم.

حضور اقشار مختلف مردم برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ضروری است

فارس: گفت‌و‌گویم با این بازیکن را این چنین شروع کردم که اهمیت انجام چنین کارهایی در ورزش چیست؟

طاهری‌فرد: امروزه دشمنان کشور و نظام جمهوری اسلامی با تغییر روش خود از جنگ سخت به جنگ نرم به فکر رسیدن به اهداف شوم خود در خصوص ایران اسلامی هستند و از همین رو جنگ نرم به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث در کشور تبدیل شده و وظیفه تمامی اقشار جامعه در هر جایگاهی مقابله با آن بوده است.

اکنون دشمنان با رویکرد جنگ نرم، به‌جای ضربه فیزیکی و جسمی، با تمرکز بر روی تفکر، روح و شخصیت انسان‌ها وارد عمل شده‌اند و از همین رو وظیفه اقشار مختلف جامعه مقابله و مبارزه با نقشه‌های شوم دشمنان بوده و بنده نیز با این هدف وارد کار شده و سعی دارم که با حداقل کارها در حیطه فعالیت خود وظیفه‌ام را انجام دهم.

امروزه هر کس در هر حوزه‌ای، باید حرکت در مسیر درست را مد نظر خود قرار دهد و سعی کنیم که در این مسیر قدم برداریم و تعارفی نداشته باشیم و این مسیر و سنگر باید همیشه حفظ شود. من نیز سعی کردم تا با یاد شهدا دِین خود را به شهدای مدافع حرم ادا کنیم.

حفظ یاد و خاطره شهدا امری ضروری است

فارس: در مورد اقدام ارزشمند اخیرتان توضیح دهید؟ چه شد به فکر تجلیل از مادر شهید مدافع حرم افتادید؟

طاهری‌فرد: پس از حضورم در اردبیل و مشورت با دوستان و آشنایان به فکر این افتادم که پیراهنی که همیشه در مسابقات می‌پوشیدم و منقش به تصویر شهدای مدافع حرم استان اردبیل و شهید علی سیفی بود را به مادر این شهید بزرگوار تقدیم کنم، تا این‌چنین یادی از این شهید جوان والامقام کنیم به همین دلیل با برگزاری مراسمی به همت مسؤولان استانی، این لباس را با امضای سردار بابازاده تقدیم این مادر شهید کردم.

در لحظه تقدیم این لباس به مادر شهید سیفی چهره بشاش و خوشحال این مادر شهید نشان از رضایت خاطرش داشت و با این اقدام خواستم نشان دهم که نام شهید سیفی نه تنها در اردبیل بلکه در سایر استان‌ها و کشور نامی شناخته شده است.

حضور فعال در صحنه چشم دشمنان را  کور می‌کند

فارس: اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان چگونه‌ می‌توانند راه شهدا را ادامه دهند؟

طاهری‌فرد: مردم و مخصوصا اقشار جوان  جامعه در هر حوزه‌ای که مشغول فعالیت هستند و از هر طریقی که می‌توانند و صلاح می‌بینند در صحنه باشند، چرا که حضور فعال در صحنه چشم دشمنان را  کور می‌کند و آنان را از پای درمی‌آورد؛ در این راه نگران مخالفت‌ها نباشند.

مسیر رودخانه با سنگ‌های کف آب صدای دلنشینی ایجاد می‌کند؛ نگران نیش‌ها نباشند قطعا زمان، حق و حقیقت را نمایان می‌کند، با عنایت و درایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به زودی انتقام خون تمام شهدایمان را از استکبار خواهیم گرفت و پرچم عدالت و حقیقت را با ظهور آقا صاحب امر(عج) در کل جهان هستی به اهتزاز در خواهیم آورد.

راه روشن شهدا را باید روشن‌تر از همیشه حفظ نماییم‌

فارس: به نظرتان چرا باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم؟

طاهری‌فرد: دلیل روشن است و طبق جمله‌ای از مقام‌معظم رهبری که می‌فرمایند: «زمان همه چیز را کهنه می‌کند مگر خون شهید را» خون و راه شهید کهنه و فراموش نمی‌شود و سیر تاریخی و حوادث گذشته نیز همین موضوع را تایید می‌کند.

ولی تنها دلیلی که یاد و خاطره شهدا را باید هر سال پاسداشت، این است که شهدا از جان خود گذشته‌اند تا ارزش‌ها و آرمان‌ها حفظ شود و از همین رو بر ما نیز وظیفه است تا با حداقل‌ترین کارها در هر بخشی از جامعه در حفظ و پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر قدم برداریم.

کمترین کار ممکن زنده نگه‌داشتن یاد شهداست و کسانی که جان خود را در راه ولایت و اعتقادات حقیقی قرار داده‌اند. ما هم  به نوعی وظیفه داریم  این راه روشن را حفظ نماییم‌، در روزگاری که دشمن هجمه‌های بسیاری بر علیه ملت بزرگ ایران اسلامی و به‌خصوص جوانان تدارک دیده، باید با آتش به اختیار الگوهای ناب را به جوانان و مردم معرفی کنیم و آرمان‌ها و یاد شهدا را در جامعه اشاعه دهیم.

به فکر راه‌اندازی گروه جهادی متشکل از ورزشکاران هستم

فارس: در آینده نیز به فکر چنین کارهای فرهنگی هستید؟

طاهری‌فرد: بله، حتما این مسیر و راه ادامه خواهد داشت و تا حد توان در شناساندن شهدای والامقام قدم برخواهم داشت و در کنار آن به فکر ایجاد یک گروه جهادی به‌همراه سایر دوستان و ورزشکاران استان اردبیل هستم، تا با تشکیل این گروه جهادی بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و جهادی در استان اردبیل انجام دهیم و امیدوارم که در طی سال‌های آتی بتوانم این گروه جهادی را تشکیل دهم.

پس از گفتگویم با این بازیکن فوتبال اردبیلی در خصوص اقدام ارزشمند فرهنگی‌اش که به تازگی به تیم خیبرخرم‌آباد پیوسته، گریزی نیز به وضعیت فوتبال استان اردبیل زده و از وی در خصوص دلایل عقب‌ماندگی ورزش فوتبال استان اردبیل و راهکارهای توسعه آن پرسیدم.

مشکلات اقتصادی یکی از علل اصلی عقب ماندگی فوتبال استان اردبیل است

فارس: یکی از اصلی ترین سوالات در بین اذهان عمومی این است که چرا اردبیل با این همه استعداد و بازیکن شاغل در لیگ‌های مختلف فوتبال کشور فاقد حتی یک تیم لیگ دسته یکی یا دو است؟ به نظر شما اصلی‌ترین مشکل در خصوص عقب ماندگی ورزش فوتبال اردبیل چیست؟

طاهری‌فرد: همانطور که می‌دانید ورزش فوتبال یکی از ورزش‌هایی است که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های مستمر برای نتیجه بخشی بوده و تجربه‌ام از چندین سال حضور در تیم‌های صنعتی و غیر صنعتی در سطح لیگ برتر و لیگ یک کشور هم‌چون نفت تهران، نفت آبادان، مس رفسنجان، مس کرمان و ... نشان می‌دهد که یکی از اصلی‌ترین مشکلات وضعیت کنونی فوتبال استان اردبیل به مسائل اقتصادی و عدم سرمایه‌گذاری برای تیم‌داری فوتبال باز می‌گردد.

متاسفانه استان اردبیل از نبود کارخانه‌های بزرگ دولتی رنج می‌برد و این امر در کنار مسائل اقتصادی سبب عدم سرمایه‌گذاری در ورزش فوتبال همانند سایر استان‌های صنعتی شده است. در حالی‌که این امر می‌توانست کمک بسیاری داشته باشد، اما علی‌رغم آن استان‌های دیگری هم وجود دارند که دقیقا مشکلاتی شبیه استان ما دارند اما با ورود سایر ارگان‌های دولتی و حمایت‌های مالی اقدام به تیم‌داری می‌کنند.

عدم حمایت قاطع مسؤولان دولتی از دیگر مشکلات فوتبال استان اردبیل است

هر چند مشکلات اقتصادی از تاثیرگذارترین موانع برای رشد ورزش فوتبال در استان اردبیل است اما یکی‌دیگر از عمده مشکلات ما به عدم مدیریت صحیح ورزشی برمی‌گردد و عدم حمایت قاطع مسؤولان دولتی از ورزش سبب شده تا ورزش فوتبال در این استان پیشرفت خوبی نداشته باشد. در حالی‌که در سایر استان‌های همجوار استان اردبیل حتی شهرداری‌ها وارد این عرصه شده‌اند، اما استان اردبیل از این موضوع نیز محروم است.

استان اردبیل یکی از مناطق مستعد و فوتبال خیز کشور است و علی‌رغم اینکه این استان فاقد حتی یک تیم در سطوح  اول کشور است اما همه ساله بازیکنان بسیاری از این استان وارد فوتبال کشور می‌شوند و هم‌اکنون نیز بازیکنان بسیار زیادی از استان اردبیل در سطوح مختلف ملی و بین المللی حضور دارند و همین امر نشانگر استعداد بالای جوانان استان اردبیل در ورزش فوتبال است.

 

هیات فوتبال استان جلسات تخصصی بررسی مشکلات فوتبال اردبیل را برگزار کند

فارس: به نظر شما راهکار رفع مشکلات ورزش فوتبال در استان اردبیل چیست؟

طاهری فرد: مطالبه‌گری مردم از فوتبال استان نیز جزو مهم‌ترین مولفه‌ها برای پیشرفت این ورزش در استان است و اما مسؤولیت عدم تیم‌داری و وضعیت کنونی فوتبال در استان اردبیل مستقیما وابسته به هیات فوتبال استان است.

از این رو هیات فوتبال استان اردبیل باید با برگزاری جلسات تخصصی و بررسی راهکارهای موجود برای رفع مشکلات در این حوزه و هم‌چنین ایجاد پایگاهی متشکل از اهالی فوتبال استان اردبیل زمینه تیم‌داری و رفع مشکلات فوتبال در استان اردبیل فراهم سازد و پس از آن مطالبه‌گری از مسؤولان به صورت تخصصی انجام گیرد تا شاهد حضور تیم‌های فوتبال از استان اردبیل در سطوح اول فوتبال کشور باشیم.

امکانات موجود در استان اردبیل در حوزه فوتبال جزو ۱۰ استان برتر بوده و بدین ترتیب بستر لازم برای توسعه این ورزش در استان اردبیل وجود دارد و در کنار آن مردم اردبیل ذاتا مردمی فوتبال دوست هستند و حضور بازیکنان بی‌شمار از استان اردبیل در سطوح مختلف فوتبال کشور گواهی بر این ادعاست.

از این‌رو پیشرفت این ورزش در استان اردبیل نیازمند مدیرانی لایق و کاردان است تا مشکلات موجود را برطرف کرده و زمینه توسعه این ورزش در استان اردبیل را فراهم سازند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: فوتبال لیگ برتر شهید علی سیفی مدافعان حرم بازیکن فوتبال فوتبال در استان اردبیل فوتبال استان اردبیل استان اردبیل ورزش در استان یاد و خاطره شهدا شهدای مدافع حرم استان اردبیل اقدام ارزشمند ورزش فوتبال فوتبال کشور گروه جهادی مادر شهید طاهری فرد استان ها تیم داری جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که با حضور مسئولان و شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به اهمیت موزه‌ها اشاره کرد و گفت: موزه‌ها یکی از هویت‌شناسی جامعه ما است که می‌تواند در تقویت این حوزه بسیار مؤثر باشد.
وی افزود: موزه‌داری در ایران و به‌ویژه در استان اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالار چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی