Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» رضا حاجی پور در تشریح نشست صبح امروز(یکشنبه ۲۴ مرداد) کمیسیون که با حضور احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی وزارت اقتصادی و دارایی و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات برگزاری شد، عنوان کرد: در این نشست برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی برنامه‌های گزینه‌ پیشنهادی وزارت اقتصاد در کمیسیون، بیان کرد: در این نشست مباحث مختلفی از جمله واردات ارز، خنثی‌سازی محاصره‌های اقتصادی، موضوع مالیات بر درآمد، تمرکز بر هوشمندسازی نظام مالیاتی جهت جلوگیری فرار از مالیات و کمک به مودیان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین موضوع اصلاح وضعیت کسب و کار، آسان کردن صدور مجوزها، بحث دارایی‌ها و بدهی‌های دولت، تحول در نظام بیمه، تحول در گمرک و تحول در نظام یارانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حاجی پور ادامه داد: در این نشست راه‌های بالا بردن ارزش پول ملی و موضوع قاچاق کالا نیز مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت و راهکارهای پیشنهادی آقای خاندوزی بررسی شد.

وی ادامه داد: در خصوص مشارکت بانک‌ها جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور و همچنین کسب درآمدهای ارزی از طریق صادرات غیرنفتی بحث و بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در بخش دوم نشست امروز نیز در حضور حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، برنامه‌های وی و موضوعات مرتبط با این وزارتخانه مطرح و پیرامون آن بحث و بررسی صورت گرفت.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رأی اعتماد رضا حاجی پور کابینه رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد

محاسبات رویترز نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی روسیه در آوریل ۲۰۲۴ دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محاسبات این خبرگزاری نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در آوریل ۲۰۲۴ میلادی که هنوز به پایان نرسیده است به لطف افزایش قیمت‌های انرژی با افزایش دوبرابری نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.

این در حالی است که پس از آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف، کشورهای غربی با اعمال تحریم‌هایی علیه بخش نفت و گاز روسیه در تلاش برای محدود کردن درآمدهای کرملین از محل فروش نفت و گاز که حدود یک‌سوم بودجه فدرال این کشور را تشکیل می‌دهد، بوده‌اند. این اقدام‌ها شامل محدودیت‌هایی بر خرید نفت، نظام مالی و نفتکش‌های حامل نفت روسیه و طرح سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه است.

جهش پیش‌بینی‌شده درآمدهای نفتی روسیه در ماه آوریل در درآمد نفتی روسیه از نظر درصدی بیشتر از افزایش ۳۰ درصدی مورد انتظار برای کل سال ۲۰۲۴ میلادی است.

وزارت دارایی روسیه داده‌های ماه آوریل را در اوایل ماه مه منتشر خواهد کرد.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های منابع صنعتی و آمارهای رسمی درباره تولید، پالایش و عرضه نفت و گاز در بازارهای داخلی و جهانی است؛ درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز برای اقتصاد کالامحور روسیه بسیار مهم است.

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)