Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا تمامی مراکز دولتی، بانک‌ها و همچنین اصناف غیرضروری از دوشنبه تا شنبه هفته آینده به جهت قطع زنجیره کرونا و فروکش کردن موج پنجم شیوع این بیماری تعطیل‌شده‌اند.

دولت خبر تعطیلی حدود یک‌هفته‌ای کشور به جهت کنترل شیوع کرونا را روز گذشته اعلام کرده اما 24 ساعت قبل از اجرایی این تصمیم موجب شده تا به قول دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی بسیاری از هم‌وطنان چمدان بسته عزم سفر به گیلان کنند تا مبادا به اعمال منع ترددها برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم اعمال محدودیت‌ها و تصمیم ستاد ملی کرونا، متأسفانه آنچه خبرنگاران فارس مستقر در مبادی محورهای مواصلاتی گزارش کرده‌اند، سرعت ورود خودروها به استان گیلان از محورهای ورودی جنوب ( قزوین) و همچنین شرق(مازندران ) به استان گیلان قابل‌توجه بوده است.

 

خبرنگار فارس در رودبار از ورود تقریبی حدود ۲۰ هزار خودرو به استان گیلان از غروب گذشته تا ظهر امروز خبر داده و همچنین اعلام کرده سیر ورود به خودروها به استان همچنان ادامه دارد.

خبرنگار فارس در شهرستان رودسر نیز ضمن اعلام افزایش ورود خودروها به این شهرستان از سمت مازندران، تخمین زده حدود یک هزار خودرو از غروب روز گذشته تاکنون وارد استان گیلان شده‌اند.

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بارها اعلام کرده‌اند که کادر بهداشت و درمان استان بسیار خسته‌اند چراکه هم‌اکنون بالغ‌بر دو هزار بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بستری هستند.

ورود بالغ‌بر ۲۰ هزار خودرو در شرایط کنونی به استان گیلان برابر با تشدید بحران و ایجاد نگرانی‌های مضاعف در استان خبر می‌دهد و این ابراز نگرانی‌ها در گفت‌وگوهایی که مردم با رسانه‌ها داشته‌اند و فریادهایی که از تعداد کشته‌ها و مبتلایان دارند، کاملاً محسوس و مشهود است.

 

با توجه به اینکه در ستاد ملی کرونا روز گذشته به دستور آیت‌الله رئیسی اختیارات روسای ستاد استانی(استانداران) افزایش‌یافته بود، انتظار می‌رفت مبادی استان با شدت و حدت بیشتری کنترل می‌شدند تا گیلان انقریبا با چالشی عمیق تز از بحران‌های کنونی روبرو نمی‌شد.

مهدی فلاح میری، داستان مرکز استان در پی تصمیم ستاد ملی کرونا گفته است: با توجه به تعطیلی تمام مراکز اقامتی - سیاحتی، تفرجگاه‌ها، رستوران‌ها و دیگر اماکن رفاهی - تفریحی گیلان و نیز وضعیت بحرانی شیوع بیماری کرونا در گیلان و پر شدن ظرفیت تمام بیمارستان‌های این استان، گیلان از دیروز به‌هیچ‌وجه پذیرای مسافران نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان گیلان به علت آمار بالای مراجعه بیماران و افزایش شدید تعداد بستری‌ها به‌شدت خسته‌اند و مراکز درمانی گیلان هم مملو از بیماران کرونایی است از هم‌وطنان در سراسر کشور خواست با مردم و مسئولان گیلان همراهی و از سفر به این استان به‌شدت پرهیز کنند.

به گفته دادستان مرکز استان گیلان، بررسی‌ها نشان می‌دهد در حالیکه از ظهر امروز ممنوعیت سفر بین استان‌ها آغاز می‌شود، اما از روز گذشته حجم گسترده‌ای از مسافران از استان‌های مختلف راهی گیلان شده‌اند که ورود این تعداد مسافر به گیلان با توجه به اوضاع فوق حاد کرونایی این استان فاجعه‌آمیز خواهد بود.

فلاح میری روز گذشته از هم‌وطنان خواسته بود به‌هیچ‌وجه به این استان سفر نکنند چراکه گیلان کرونا زده، توانایی پذیرایی از مسافران را ندارد.

 

سردار ملکی، فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در پی اعلام تصمیم ستاد ملی کرونا اعلام کرد که سفر‌های بین استانی از ۲۴ مرداد تا ۵ شهریور ممنوع است و  به هم‌وطنان سایر استان‌ها توصیه کرد از سفر به گیلان خودداری کنند.

این مقام انتظامی گیلان گفته در صورت مشاهده سفر گردشگران به استان گیلان توسط مأموران پلیس بازگردانده می‌شوند. سردار ملکی همچنین از گیلانی‌ها نیز خواست برای سفر به سایر استان‌ها برنامه‌ریزی نکنند ، زیرا بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خروج از گیلان همچون ورود به این استان ممنوع است.

به گفته فرمانده انتظامی گیلان مسافرانی که قبل از محدودیت‌های اعلام‌شده وارد استان شده‌اند ۴۸ ساعت فرصت دارند تا از گیلان خارج شوند و به شهر خود برگردند در غیر این صورت مشمول جریمه یک‌میلیون تومانی خواهند شد.

 

ورود حجم عظیمی از مسافران و گردشگران به استان گیلان در کمتر از ۲۴ ساعت نگرانی‌های گیلانیان را در پیک پنجم بسیار بیشتر کرده و انتظار می‌رود ستاد کرونا استان در پی ورود حجم گسترده‌ای از مسافران تمهید مقدمات لازم را بیندیشد.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تکمیل تخت‌های بستری در بیمارستان‌ها و مراکز سراپایی در استان خبر داده بودند و این در حالی است که با توجه به افزایش حداقل ۶۰ درصدی سرایت ویروس دلتا کرونا و هجوم مسافران به استان می‌تواند یقین مردم را به متحمل شدن پیک بزرگ‌تر با آلودگی  گسترده‌تر، بیشتر کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان خودرو رودبار رودسر منع تردد سردار ملکی فلاح میری تصمیم ستاد ملی کرونا استان گیلان هزار خودرو روز گذشته استان ها هم وطنان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳

به گزارش خبر آنلاین البرز؛ حمیدرضا نامداری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبرسانی شهرجدید مهستان و غرب استان البرز افزود: از حدود ۶ ماه پیش حفاری ، تجهیز و احیای ۲۳۲ حلقه چاه این استان در دست اجرا گرفته که بیشتر این چاهها وارد مدار شده و مابقی تا قبل تابستان آتی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: تمرکز شرکت آبفا استان البرز بر تامین آب مناطق پرتنش آبی از جمله هسته مرکزی کرج ، مهر شهر ، چهارباغ ، شهرستان فردیس است.

مدیرعامل آبفا البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین آب شرب پایدار و بهداشتی، گفت: از شهریور سال ۱۴۰۲ تاکنون به منظور رفع معضلات موجود با شناسایی مشکلات و انجام اقدامات اصلاحی همواره در تلاش هستیم تا کمبود، قطعی و افت فشار آب را برای تابستان سال جاری به حداقل برسانیم.

وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی تامین آب شرب پایدار مناطق دارای تنش آبی همواره دنبال شده و نتیجه آن به اجرای پروژه های مختلف و جهادی ختم شده است.

پیشرفت مطلوب تصفیه خانه شماره سه کرج

نامداری در ادامه با اشاره به روند ساخت تصفیه خانه آب شماره سه کرج به عنوان یکی از اقدامات مهم مصوب در سفر اول رییس جمهور تصریح کرد: این پروژه که عملیات اجرایی آن با حضور وزیر نیرو در تیرماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد، ضمن تکمیل سازه با پیشرفت ۴۴ درصدی همراه است.

وی با تاکید بر اینکه سرعت و روند پیشبرد پروژه مذکور مطلوب است افزود: در جریان سفر هفته جاری وزیر نیرو به البرز ضمن تخصیص منابع مالی ، نصب تجهیزات و ادوات این تصفیه خانه آغاز شد و در تلاش هستیم با اتمام این پروژه بخش چشمگیری از مشکلات کمبود، قطعی و افت فشار آب تا ابتدای تابستان سال جاری رفع شود.

ارتقای تصفیه خانه ها

مدیرعامل شرکت آبفا البرز ارتقای ظرفیت تصفیه خانه های آب استان با بکارگیری فیلترهای سرامیکی را مهم دانست و گفت: با اقدامات اصلاحی صورت گرفته و افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت آبگیری تصفیه خانه های شماره یک و ۲ کرج در زمان حاضر ظرفیت تصفیه خانه شماره یک از ۲۷۰ لیتر به حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و تصفیه خانه شماره ۲ با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر آبگیری در هر ثانیه ارتقا یافته است.

وی در ادامه نیز به اقدامات انجام شده در حوزه ارتقا و بهبود توزیع منابع آب در سطح استان پرداخت و افزود: به تازگی ۲ مخزن در شهر جدید مهستان و در شهرهای کمالشهر، محمدشهر، نظرآباد هرکدام یک مخزن به ظرفیت پنج هزار مترمکعب احداث و به بهره برداری رسیده است.

نامداری افزود: در محدوده شهر کرج نیز ۲ مخزن هرکدام به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب درحال احداث هستند که مخزن تصفیه خانه شماره ۲ کرج با پیشرفت ۴۵ درصدی همراه است ؛ پیش بینی می شود بخشی از این پروژه به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب تا ابتدای تابستان سال جاری وارد مدار بهره برداری شود.

وی در خاتمه تعادل فشار جریان آب در تمام مناطق استان با هدف توزیع پایدار آب شرب را در فصل تابستان مهم دانست و گفت: اقدامات فنی و مهندسی لازم از سوی شرکت آب و فاضلاب استان البرز انجام شده ضمن آنکه انتظار می رود مشترکان با تهیه و نصب پمپ و مخزن مناسب در ساختمان های چند طبقه برای زمان افت فشار آب اقدام کنند.

مدیرعامل آبفا البرز در حاشیه این بازدید به مناسبت هفته کارگر از "سجاد راستین " کارگر ساعی و پرتلاش واحد حوادث شهر جدید مهستان که در اوج سرمای زمستان با رفتن به عمق جریان آب یک حادثه قطعی آب را مهار کرد و خود نیز برای مدتی دچار بیماری شد، با لوح سپاس و اهدای هدایا تجلیل به عمل آورد.

همچنین حامد لطفی روزبهانی، غدیر نوروزی و ابراهیم کشوری از کارکنان آب و فاضلاب شهرستان ساوجبلاغ که موفق به کسب مقام برتر در مسابقات مهارت های فنی شرکت آب و فاضلاب کشور شدند نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901657

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گیلان برگزار شد
  • مشکل آب‌گرفتگی بلوار ارغوانیه رفع شد/ آماده‌باش اکیپ‌های ستاد سیل تا پایان بارش‌ها
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار