Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محمد فخری‌زاده یکشنبه افزود:در راستای اجرای دستورالعمل های نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و مقابله با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، اجرای طرح پیش سرد آلایش خوراکی دام با پیگیری اداره کل دامپزشکی استان مصوب و در منطقه آزاد اروند اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این طرح به شکل کامل در کشتارگاه صنعتی دام صنعتی بهین گوشت حلال اروند آغاز شده و در سطح منطقه آزاد اروند شامل شهرستانهای آبادان و خرمشهر آلایش خوراکی دام کشتار شده به شکل کامل بسته بندی و با نظارت دامپزشکی به صورت بهداشتی عرضه می شود.

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر  با اشاره به نظارت کامل دامپزشکی بر مراحل بسته بندی آلایش خوراکی دام از زمان استحصال تا عرضه در مراکز فروش گفت: آلایش خوراکی دام پس از انجام مراحل شست و شو و بسته بندی به سالن های پیش سرد انتقال می یابد و در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری می شود که این خود موجب از بین رفتن عوامل بیماری زا همچون عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می شود.

فخری زاده ادامه داد: بر روی برچسب بسته بندی ها تاریخ تولید و انقضا، تاییدیه دامپزشکی و شرایط نگهداری قید شده که مصرف کنندگان می توانند آنها را از مراکز عرضه مجاز و معتبر تحت نظر دامپزشکی تهیه و با اطمینان خاطر از این محصولات استفاده کنند.

به گفته فخری‌زاده با اجرای این طرح، آلایش خوراکی گاوی و  گوسفندی در بسته بندی‌های بشقابی با ضوابط نشانه‌گذاری استاندارد پس از سپری نمودن مراحل پیش سرد زیر نظر کارشناس فنی بهداشتی و بازرس بهداشتی مستقر در کشتارگاه، عرضه و با خودرو ویژه حمل آلایش خوراکی به مراکز فروش انتقال می یابد.

 وی با بیان اینکه نشان‌گذاری و بسته‌بندی گوشت و آلایش دامی یکی از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی استان خوزستان است که با توجه به پیگیری‌ انجام‌شده بسته‌بندی لاشه اجرایی و محصولات مذکور به‌صورت بسته‌بندی‌شده در شهرهای آبادان و خرمشهر عرضه می گردد.

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر ادامه داد: از مزایای استفاده از بسته‌بندی بجای فله فروشی، درج مشخصات فرآورده، شامل تاریخ تولید و انقضاء و محل تولید محصول است که مانع از تقلب برخی افراد سودجو خواهد شد.

برچسب‌ها گوشت قرمز خرمشهر خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز خرمشهر خوزستان گوشت قرمز خرمشهر خوزستان آلایش خوراکی دام بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  از زمانی که بسته بندی‌های پلاستیکی جای کاغذ و شیشه را گرفت معضل آلوگی‌های غذایی آغاز شد.

ظروف یکبار مصرف و استفاده از پلاستیک در بسته بندی غذایی موجب سمی شدن محصولات غذایی می‌شود که در طولانی مدت موجب آلودگی محیط زیست انسانی و جانوری و طبیعی خواهد شد.

در راستای پاکسازی و حفظ منابع طبیعی با کارشناسان محیط زیست همچون دکتر تجریشی، کلانتری و معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست صحبت‌هایی انجام شده و همچنین با شرکت‌هایی که سعی در جمع آوری پلاستیک و استفاده از بسته بندی‌های پارچه ای، شیشه‌ای و کاغذی را دارند آشنا می‌شویم.
این مستند ۵۵ دقیقه‌ای به همت شبکه مستند سیما تولید شده و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و باز پخش آن جمعه ساعت ۱۰ خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی