Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:52:51 GMT

اجرای پویش اهدای خون بانوان در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۴۵۲۹

اجرای پویش اهدای خون بانوان در کرمان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  اکرم رنجبر، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان گفت: افزایش شاخص اهدای خون بانوان و توجه به نقش آنان در بهبود وضعیت مشارکت اجتماعی و تامین ذخیره خون موردنیاز بیماران (باتوجه به کاهش اهدای خون همزمان با شیوع ویروس کرونا) را از اهداف اصلی این پویش خواندو گفت:هرکجا که بانوان پا در میدان می‌گذارند، آن عرصه درخشش و برجستگی بیشتری می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.

او ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، در روز‌های که بار دیگر ویروس منحوس کرونا اوج گرفته و روزانه جان بسیاری از هموطنان ما را می‌گیرد و سلامتی بسیاری از آن‌ها را به خطر انداخته است گفت: بانوان به تأسی از سیدو سالار شهیدان و شهدای کربلا با حضور در پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور و اهداء خون در روز‌های باقیمانده از این پویش در تولد زیبای انسانیت و مهرورزی مشارکت کنند.

رنجبر افزود: مشارکت خانوادگی در این امر خداپسندانه قطعاً برکات بسیاری را در بر خواهد داشت که یکی از این برکات نهادینه کردن فرهنگ زیبای اهدای خون در بین نسل‌های امروز و فردا است لذا لازم است با عنایت به آیه شریفه "و من احیا‌ها فکانما احیا الناس جمیعا " (هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است) {سوره مائده آیه ۳۲} در حرکتی خداپسندانه و کمکی مومنانه که اجر دنیوی آن حفظ سلامتی اهداکننده است و اجر اخروی آن با نجات جان همه مردم از مرگ برابری می‌کند، به یاری هموطنانمان بشتابیم.

او تصریح کرد: پایگاه اول اهدای خون واقع در بولوار ۲۲بهمن چهارراه شعبانیه سازمان انتقال خون هرروز از ساعت ۷ونیم صبح تا۱۹و۳۰شب و پایگاه دوم جنب دانشگاه امام حسین ابتدای آزادی فقط روز‌های فرد از ساعت ۷ونیم صبح تا ۱۳ ظهر منتظر اهدا کنندگان خون است که تاسوعا و عاشورا هردو روز باز است.

همچنین مطهره قاضی زاده، مدیر پزشکی اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت: اهدای خون در پایگاه‌های مورد نظر بارعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و جای نگرانی برای اهدا کنندگان وجود ندارد.

او بااشاره به نگرانی برخی ازبانوان در خصوص ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و کم خونی گفت: در این مکان‌ها اول تمام بررسی‌ها از جمله هموگلوبین خون و.. بررسی تافرد مشکل نداشته باشد و سپس خونگیری انجام می‌شود.

او افزود: حتی اگر خانمی دچار بیماری و مشکل خونی یا مشکل باشد برای آن‌ها دارو‌های مورد نیاز تجویز خواهد شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای مدال قهرمانی پاراالمپیک به سردار حاجی‌زاده

ورزشکار کرمانی مدال طلای بازی‌های پارالمپیک لندن را به سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی باشگاه مس کرمان، پیمان نصیری از چهره‌های شاخص ورزش کرمان و باشگاه مس که دارای مدال‌های متعدد جهانی در رشته دوومیدانی است، در دیدار با فرمانده نیروی هوافضای سپاه، با اهدای مدال خود به سردار امیرعلی حاجی زاده، از اقدام سپاه در اجرای عملیات وعده صادق قدردانی کرد.

سردار حاجی‌زاده در این دیدار با بیان اینکه این پیروزی به برکت خون شهدا و تدبیر و تصمیم مقام معظم رهبری و دعا و تبلور اراده مردم بود، گفت: ما آن شب در این عملیات تنها از ۲۰ درصد از امکاناتی که برای عملیات فراهم شده است، برای تنبیه استفاده کردیم و برای همین ۲۰ درصد هم یک صف‌آرایی عجیب و غریبی شد.

به گزارش ایمنا، پیمان نصیری پیش از این نیز در زمان حیات سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، یکی از مدال‌های جهانی خود را تقدیم این سردار رشید اسلام کرده بود.

عملیات «وعده صادق» با هدف پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، این عملیات که واجد ویژگی‌هایی همچون قدرت و سرعت به نسبت فاصله جغرافیایی بود، توانست ظرفیت‌ها و توانایی بازدارندگی رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد.

کد خبر 749930

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • اهدای مدال قهرمانی پاراالمپیک به سردار حاجی‌زاده
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند