Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت که فردا یک هیئت از افغانستان که تمام اختیارات را دارد برای مذاکره با طالبان به قطر می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بسم‌الله محمدی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان با انتشار پیام ویدئویی گفت: اطمینان می‌دهیم که امنیت کابل تامین است و نیروهای امنیتی در این باره متعهد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای بین‌المللی نیز آمادگی هرگونه همکاری با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هستند.

محمدی ادامه داد: رئیس جمهور روز گذشته در نشست با بزرگان افغانستان همه صلاحیت‌ها را به آن‌ها واگذار کرد تا هیئتی که قرار است فردا به قطر بروند با طالبان درباره مسئله افغانستان به یک توافق برسند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که یک توافق در افغانستان صورت نگیرد به همه اطمینان می‌دهیم که تا رسیدن به یک توافق صلح امنیت کابل تامین است.

برگزاری نشست‌های فوق‌العاده و جداگانه اشرف غنی و عبدالله درباره وضعیت افغانستان«ملابرادر»: متعهد به گفت‌وگو هستیم/هدف اصلی ما استقلال افغانستان استسردبیر وبسایت طالبان: درباره نظام آینده تصمیم یکطرفه نمی‌گیریم؛ ترکیه هم به اشغال افغانستان پایان دهد

پیش از این نیز، «عبدالستار میرزکوال» سرپرست وزارت کشور افغانستان با انتشار پیامی ویدئویی اظهار داشت که طالبان به شهر کابل حمله نخواهد کرد و براساس توافق صورت گرفته قرار است قدرت از طریق مسالمت‌آمیز به یک دولت انتقالی واگذار شود.

طالبان نیز امروز با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که این گروه قصد ندارد با زور یا جنگ وارد کابل شود و مذاکرات برای ورود مسالمت‌آمیز به این شهر جریان دارد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل