Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:18:47 GMT

ممنوعیت ورود خودروها با پلاک غیربومی به اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۴۵۹۶

ممنوعیت ورود خودروها با پلاک غیربومی به اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هوشنگ حسینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، امروز از ساعت ۱۲ خودروهایی که با پلاک غیر اردبیلی قصد ورود به استان دارند، باز گردانده می‌شوند.

وی افزود: مجوزهای تردد که در دوره گذشته صادر شده از اعتبار ساقط است و در صورت اضطرار ورود با مجوز تردد جدید به استان مقدور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی استان همچنین تصریح کرد: تمامی جاده‌های مواصلاتی مسدود می‌شود و به صورت مقطعی از کنار گذر برای ورود خودروهای ضروری و اتوبوس‌ها اجازه عبور داده می‌شود.

به گفته حسینی با سواری‌هایی که برای گردش و سیاحت به اردبیل سفر می‌کنند برخورد جدی صورت خواهد گرفت /.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به مدیریت پیک جدید و قطع زنجیره انتقال قرارگاه عملیاتی کرونا در استان راه اندازی شده و تلاش می‌شود با هدایت و کنترل عزاداران در فضای باز و رعایت پروتکل‌ها زنجیره انتقال این ویروس کنترل و محدود شود.

وی بیان کرد: در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا و بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت تردد بین استانی و تعطیلی اصناف به جز مشاغل ضروری تا شنبه در اردبیل نیز عملیاتی می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: امید می‌رود با حضور فعالان و موثرین در قرار گاه عملیاتی مدیریت و کنترل کرونا بتوانیم زنجیره را قطع کنیم.

بهنام جو ضمن قدردانی دانی از تلاش‌های فعالان مقابله با کرونا و به خصوص نماینده ولی فقیه در استان گفت: با همکاری امام جمعه اردبیل نماز جمعه در شهرهای قرمز تعطیل و محوطه باز مصلای اردبیل در اختیار شبکه درمان قرار داده شده که برای ارائه خدمات درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به تعداد بالای بستری در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش شده که با تأمین تخت بیماری پشت در بیمارستان‌ها نماند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز با بیان اینکه هیچ مماشاتی با متخلفان صنفی در خصوص بی توجهی به رعایت پروتکل‌ها نخواهیم داشت از پلمپ ۳۸ قهوه خانه و دستگیری خاطیان در این خصوص خبر داد.

عبدالله طباطبایی افزود: با افرادی که توجهی به حفظ سلامتی و جان مردم نکنند، برخورد می‌شود.

فرماندار اردبیل هم از تعطیلی بالای ۹۰ درصد اصناف از فردا دوشنبه تا شنبه خبر داد و گفت: تمامی پاساژها، بازار سرپوشیده تعطیل بوده و فقط اصناف گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: بیمارستان‌های شهر اردبیل ۵۰۰ نفر بستری دارند و همچنان شیب صعودی بیماری در شهرستان ادامه دارد.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه روزانه ۷ الی ۸ نفر در اردبیل فوت می‌شوند، اظهار کرد: مراکز سرپایی شلوغ است و به دلیل اینکه در این نوع ویروس کرونا تمام گروه‌های سنی درگیر می‌شوند، لازم است، مراقبت‌های بیشتری انجام شود.

کد خبر 5281904

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا نیروی انتظامی اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا اصناف ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا عکس استانها مراسم عزاداری گرگان هیئت مذهبی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا رسانه هیئت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید