Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به جلسات متعدد با وزارت صمت اظهار کرد: شبکه پست که یک شبکه سیستمی و مبتنی بر کد پستی یا سیستم جامع جی‌نف است و به واسطه آن نشانی مکانی را در اختیار قرار دارد، می‌تواند به بانک اطلاعاتی وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی یا سایر دستگاه‌ها کمک کند که این بانک اطلاعاتی برای تنظیم بازار در اختیار این دستگاه‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست به ثبت شناسه تجاری کالا در سامانه جامع تجارت الکترونیک وزارت صمت اشاره کرد و افزود: بحثی که از گذشته در خصوص کالا‌های اساسی و ضروری مطرح بوده، این است که کالا چه به صورت واردات و چه به‌صورت تولیدی داخل کشور؛ گاهی در نقطه‌ای از کشور یا در کل ایران کمیاب می‌شود. در این شرایط ستاد تنظیم بازار به دلیل فقدان اطلاعات کافی در بحث ارسال کالا از نقطه اولیه، چه محل تولید و چه واردات به نقاط مختلف کشور، یا در مرحله انتقال به انبار‌ها یا عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌ها، با دشواری مواجه می‌شود.

وی با اشاره به موضوع رهسپاری افزود: گاهی یک کالا که جزو کالا‌های ضروری است، از نقطه‌ای حرکت می‌کند و باید به نقطه‌ای در استان دیگر برسد، ولی به نقطه اشتباه ارسال می‌شود و این بازار را از نظم خارج می‌کند. این سیستم می‌تواند کمک کند که کالا از نقطه تولید یا واردات با دریافت شناسه ارسال کالا و مبتنی‌بر کدپستی موجود به آدرس مورد نظر ارسال شود.

سبحانی‌فر افزود: با کد شناسه مشخص می‌شود کالای تولیدی در کجا، با چه تعداد و حجم، چه قیمتی، در چه تاریخی و به نام چه کسی ارسال شده و امکان ارائه رسید آن نیز فراهم است. همچنین امکان ارسال رسید به عمده‌فروشی، فروشگاه‌ها، خرده‌فروشی‌ها و مقصد نهایی نیز وجود دارد و از آنجا رصد می‌شود که چه حجمی به خرده‌فروشی ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به رصد هوشمند توزیع گوشت مرغ توسط شرکت پست بیان کرد: در شرکت پست، به صورت پایلوت شبکه رصد هوشمند توزیع مرغ از خرداد ماه پیاده‌سازی و مشکلات آن مشخص شد. طی جلساتی با وزارت صمت در هفته‌های گذشته طرح رصد ارسال محصولات پتروشیمی وکالا‌های دیگر مطرح شد که بتوانیم پتروشیمی و بخش کالا‌های ضروری که جزو مواد اولیه تامین‌کننده تولیدات کارخانجات دیگر است و حساسیت بیشتری دارد را روی این شبکه پیاده‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: در این شبکه شرکت ملی پست هیچ دخالتی در بحث لجستیک، ناوگان حمل و نقل، نیروی انسانی و جابه‌جایی ندارد و شبکه هوشمند رصد در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد و با توجه به آدرس مبدا و مقاصدی که توسط وزارت صمت اخذ شده بر اساس مختصات جغرافیایی کدگذاری و بارکد تولید می‌شود و اطلاعات در اختیار سامانه جامع تجارت الکترونیک قرار می‌گیرد و این سامانه می‌تواند اطلاعات را برای رصد آنلاین در اختیار دستگاه‌های نظارتی خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید

باید در برابر اینترنت ماهواره ای تمهید شده و از فرصت های ورود آن به کشور استفاده کنیم

بر اساس این گزارش شرکت ملی پست با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های الکترونیکی رهگیری و رهسپاری خود و بدون استفاده از تجهیزات حمل و نقل و یا نیروی انسانی، امکان رصد برخط کالا در شبکه توزیع را فراهم آورده است. از این رو مقرر شده طرح رصد و توزیع هوشمند کالا برای مواد پتروشیمی، به‌منظور افزایش دقت در نظارت و کاهش هزینه‌ها و تخلفات احتمالی، به‌صورت آزمایشی با همکاری پست و وزارت صمت اجرا شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت پست وزارت ارتباطات شرکت ملی پست دستگاه ها وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد