Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@05:07:15 GMT

بانک کشاورزی یار و یاور تولید بخش کشاورزی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۵۰۶۱

بانک کشاورزی یار و یاور تولید بخش کشاورزی

امتداد - بخش کشاورزی نقش بسزایی در تولید ملی و اقتصاد کشور دارد و به گفته وزیر جهاد کشاورزی بانک کشاورزی یار ویاور توسعه این بخش است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، کاظم خاوازی که صبح روز شنبه ۲۳مرداد در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این بانک سخن می گفت،با اشاره به نقش حمایتی بانک کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی،حمایت از بهره برداران خُرد را یکی از اقدامات و دستاوردهای این بانک برای اشتغالزایی این گروه از فعالان بخش کشاورزی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاوازی حمایت از واحد های تولیدی را یکی دیگر از کارکردهای مهم بانک کشاورزی برشمرد و با اشاره به ضرورت مدیریت منابع آب خاطر نشان کرد:توسعه کشت گلخانه ای یکی از راهکارهای حفظ منابع آبی است و با حمایت های بانک کشاورزی،سطح زیر کشت گلخانه ها در مقایسه با سال ۱۳۹۷ شش برابر شده است.

وزیر جهاد کشاورزی کمک به سیاست های دولت را از دیگر اقدامات بانک کشاورزی در جهت حمایت از بخش کشاورزی دانست و به موضوع تلاش برای خودکفایی گندم و خرید تضمینی این محصول استراتژیک اشاره کرد و اظهار داشت:تسهیلات پرداختی این بانک برای خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال ۱۳۹۷ پنج برابر شده است.

وی اضافه کرد:حمایت از کشت زعفران و همکاری بانک کشاورزی با سازمان تعاون روستایی در زمینه تولید و صادرات زعفران،نجات بخش تولید کنندگان این بخش بود.

خاوازی در بخش دیگری از سخنانش به کمک های مستقیم و غیر مستقیم بانک کشاورزی برای تأمین نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآورشد:بانک کشاورزی با حمایت از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به تأمین نهاده ها کمک کرد.

وی با بیان اینکه صدرو کشاورز کارت اتفاقی میمون برای بخش کشاورزی است که توسط بانک کشاورزی اجراشد افزود: این اقدام در بیشتر کشورهای توسعه یافته با هدف مدیریت توزیع نهاده های کشاورزی اجرا می شود.خاوازی اضافه کرد: در زمینه افزایش تولید بذر نیز برای اولین بار ۵۵۰هزار تن بذر مورد دنیاز تولید کنندگان بخش کشاورزی تولید شد.

وزیرجهاد کشاورزی حمایت از تولید مرغ لاین ایرانی را یکی دیگر از اقدامات بانک کشاورزی اعلام کرد و افزود: این بانک در تولید واکسن کرونا نیز مشارکت داشت و بخشی از اعتبار مورد نیاز آن را تأمین کرد.

وی با اشاره به جریان سازی در بخش کشاورزی، حمایت بانک از سرمایه گذارانی که مسیر توسعه کشور را فراهم می کنند ضروری دانست و گفت: حمایت از شرکت های تولید کننده کودهای غیر فسفره می تواند یکی از این جریان سازی ها باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه سخنانش به تکلیف قانونی سایر بانک ها مبنی بر اختصاص ۱۵ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:در حال حاضر عملکرد دیگر بانک ها با این میزان فاصله دارد و ضروری است با هدف حمایت از بخش کشاورزی این موضوع از طریق مراجع ذیربط همچون شورای پول اعتبار پیگیری و اجرایی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: بانک کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد