Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استاندار ایلام ظهر امروز در جلسه امروز ستاد کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایلام با ۳۹۳ ابتلا و ۸ فوتی یک روز سیاه کرونایی تجربه کرده است.

وی افزود: تاکنون هشدارهای زیادی در خصوص کرونا صادر کردیم اما هنوز رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ضعیف است. 

استاندار ایلام گفت: وضعیت استان بسیار نگران کننده است و ظرفیت بیمارستان‌ها در حال پر شدن است، کرونا دلتا بسیار مرگبار و قدرت سرایتش به مراتب بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز مردم استان شاهد نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدی نگرفتن خطر کرونا هستند و اگر وضع به همین منوال پیش برود باید منتظر یک فاجعه انسانی شد. 

نوذری تصریح کرد: از امروز اعمال محدودیت‌ها شروع می‌شود؛ هدف در خانه ماندن و مهار کرونا است. 

وی افزود: تردد به شهرهای قرمز از ساعت ۱۲ امروز تا صبح روز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ممنوع بوده و از فردا دوشنبه ۲۵ مرداد به غیر از مشاغل گروه ۱ بقیه اصناف و گروه‌های شغلی تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ تعطیل است.

نوذری گفت: کلیه ادارات به غیر از دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان از روز دوشنبه ۲۵ مرداد لغایت پایان وقت اداری روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ تعطیل هستند. 

وی ادامه داد: اعضای ستاد کرونا به هیچ وجه از استان خارج نشوند، در شهرستان‌ها، فرمانداران در محل حوزه شهرستانی خود حضور داشته باشند، بخشداران و مدیران کل هم حضور داشته باشند، کار را رها نکنیم هر لحظه ممکن است جلسه داشته باشیم.

استاندار ایلام عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده استان ایلام به استان‌های جامعه هدف در تزریق واکسن کرونا اضافه شده است.

وی افزود: از امروز برای تمامی متولدین سال ۱۳۵۸ و ماقبل واکسن تزریق می‌شود.

نوذری گفت: در روستاهای کم جمعیت و عشایر، بالای ۱۸ سال تزریقات واکسن انجام گیرد.

وی افزود: در این شرایط سخت برای معمار کرونا همه بایست به هم کمک کنیم به ویژه بایست حوزه بهداشت و درمان که در صف مقدم کرونا هستند، مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار ایلام ادامه داد: بنای ما بر واکسیناسیون است، واکسن به اندازه کافی موجود هست؛ عزاداری در فضای بسته، حرکت هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است. 

وی گفت: در بحث واکسیناسیون تعطیلی نداریم و باید با قدرت ادامه پیدا کند. 

نوذری ادامه داد: مرز مهران بسته است مگر در شرایط خاص؛ در این شرایط خطرناک مردم از سلامتی خود مواظبت کنند؛ مواظب باشیم؛ اگر پروتکل‌ها را رها کنیم کرونا هرگز ما را رها نمی‌کند.

انتهای پیام/ 970877 

منبع: فارس

کلیدواژه: مرز مهران ایلام ایستگاه صلواتی استاندار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

می‌توان پرتاب ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی تیانگونگ را امروز بعدازظهر به تماشا نشست.

به گزارش ایسنا، چین امروز(۲۵ آوریل ۲۰۲۴) جدیدترین خدمه خود را به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهد فرستاد و شما می‌توانید این رویداد را به صورت زنده تماشا کنید.

به نقل از اسپیس، قرار است این سه فضانورد امروز در ماموریتی به نام شنژو ۱۸(Shenzhou ۱۸) در ساعت ۸:۵۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶:۲۹ به وقت ایران) سوار بر یک موشک لانگ مارچ ۲اف(Long March ۲F) از پایگاه فضایی جیوکوان(Jiuquan) در چین راهی فضا شوند.

طبق معمول، چین اسامی فضانوردان این ماموریت را روز قبل از انجام ماموریت فاش کرد. این کشور معمولاً تا یک روز قبل از انجام ماموریت، اسامی خدمه خود را فاش نمی‌کند.

ماموریت «شنژو ۱۸» هفتمین ماموریت فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهد بود.

یه گوانگفو(Ye Guangfu) ۴۳ ساله که قبلاً در ماموریت شنژو ۱۳ در سال ۲۰۲۱ به فضا رفت و در سال ۲۰۲۲ به زمین بازگشت، در این ماموریت جدید نقش فرماندهی را بر عهده خواهد داشت و همچنین لی کانگ(Li Cong) ۳۴ ساله و لی گوانگسو(Li Guangsu) ۳۶ ساله که هر دو خلبانان جنگنده و فضانوردانی تازه کار هستند، وی را همراهی می‌کنند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سه نفر حدود هفت ساعت پس از بلند شدن موشک به تیانگونگ خواهند رسید.

یو یی(Yu Yi)، کارمند مرکز فرماندهی و کنترل می‌گوید: بر اساس ویژگی‌های این مأموریت، بیش از ده‌ها طرح اضطراری و بیش از ۵۰ تمرین اضطراری برای تقویت هماهنگی بین مواضع مختلف انجام داده‌ایم.

این سه فضانورد چینی هفتمین گروهی خواهند بود که به زودی از ایستگاه فضایی تیانگونگ چین در مدار بازدید می‌کنند.

این ایستگاه فضایی در حال حاضر توسط سه فضانورد مأموریت شنژو ۱۷ اداره می‌شود که در حال پایان دادن به دوره شش ماهه حضور خود در مدار زمین هستند.

سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۸ در ماموریت ۶ ماهه خود به انجام وظایف مختلفی از جمله پیاده‌روی فضایی و رهاسازی محموله‌ها در فضا خواهند پرداخت.

لین شیچیانگ معاون مدیر آژانس فضایی چین در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته که برای اعلام نام فضانوردان حاضر در این ماموریت برگزار شده بود، گفت: فضانوردان شنژو ۱۸ شش محموله را از طریق ماژول قفل هوای ایستگاه رها خواهند کرد و دو تا سه فعالیت خارج از ایستگاه را اجرا خواهند کرد.

وی گفت: در طول فعالیت‌های خارج از ایستگاه، فضانوردان تقویت‌کننده‌های حفاظت در برابر زباله‌های فضایی و همچنین کابل‌ها و تجهیزات حیاتی را نصب می‌کنند و در صورت لزوم، بازرسی‌های خارج از ایستگاه را برای حفاظت بیشتر از ایمنی ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام می‌دهند.

ایستگاه فضایی تیانگونگ که T شکل است، از سه جزء ماژول هسته تیان‌هه(Tianhe) که در آوریل ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و ماژول‌های آزمایشگاهی ونتیان(Wentian) و منگتیان(Mengtian) که در سال ۲۰۲۲ به تیانگونگ اضافه شدند، تشکیل شده است.

ایستگاه فضایی تیانگونگ حدود ۲۰ درصد اندازه ایستگاه فضایی بین‌المللی است، اما ممکن است در آینده به همین شکل باقی نماند. مقامات چینی گفته‌اند که قصد دارند در آینده نه چندان دور ماژول‌های بیشتری را به این ایستگاه اضافه کنند.

انتظار می‌رود ماموریت شنژو ۱۸ حدود شش ماه طول بکشد. سرنشینان آن که هفت ساعت پس از پرتاب به تیانگونگ خواهند رسید، در آنجا با سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ ملاقات خواهند کرد و سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ چند روز بعد با فضاپیمای خود به زمین بازمی‌گردند.

چین در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ مونتاژ ایستگاه فضایی تیانگونگ را در مدار پایین زمین آغاز کرد و حدود ۱۸ ماه بعد به پایان رساند. این کشور قصد دارد تا دست‌کم یک دهه آن را عملیاتی نگه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • نوبت اول کنکور۱۴۰۳ به ایستگاه پایانی رسید / داوطلبان مرداد منتظر نتایج باشند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری