Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:08:24 GMT

مودم فیبر نوری چیست

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۵۲۳۹

مودم فیبر نوری چیست

مودم فیبر نوری و به طورکلی‌تر اینترنت فیبر نوری این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام برقچی، در این مطلب قصد داریم شما را با مودم فیبر نوری آشنا کنیم، کاربردها و انواع آن را برای شما شرح دهیم و در نهایت بهترین راه خرید این محصول را نیز در اختیار شما قرار دهیم. 

مودم فیبر نوری به کمک تکنولوژی فیبر نوری، اینترنت را برای سایر دستگاه ها فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به سؤال اینترنت فیبر نوری چیست باید بگوییم فیبر نوری امروزه به یکی از سریع ترین روش های اتصال به اینترنت تبدیل شده است. برای آشنایی بیشتر با این نوع از مودم بهتر است کمی به توضیح اینترنت فیبر نوری هم بپردازیم.

اینترنت فیبر نوری چیست

اینترنتی که توسط فناوری فیبر نوری ارائه می شود، مبتنی بر کابل فیبر نوری است. در این نوع کابل ها، انتقال داده از طریق سیگنال های نوری انجام می شود و از این نظر، محدودیتی در خصوص پهنای باند وجود ندارد. برای انتقال اطلاعات در این سرویس ها از کابل های فیبر نوری در کنار سایر تجهیزات استفاده می شود.
سیگنال های نوری سرعت و کیفیت بیشتری دارند و کابل های آن نسبت به کابل مسی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. به این نوع اینترنت UFB نیز گفته می شود که مخفف عبارت Ultra-Fast Broadband است.

مودم فیبر نوری چیست

مودم فیبر نوری دستگاهی است که باید در سمت مشترک وجود داشته باشد تا از طریق کابل های فیبر نوری، اینترنت به داخل مجموعه راه پیدا کند. این مودم ها سیگنال های نوری ورودی را که از طریق کابل فیبر نوری ارسال می شود، دریافت می کنند و آن ها را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می کنند. کابل مودم فیبر نوری نیز باید از نوع فیبر نوری باشد تا ارتباط برقرار شود.
اینترنت فیبرنوری امروزه به منازل مسکونی نیز راه پیدا کرده است و تنها محدود به اداره ها و سازمان های بزرگ نمی باشد. اتصال فیبرنوری گران تر از DSL است اما می تواند اینترنتی باکیفیت، پر سرعت و بدون محدودیت مسافت ارائه دهد.

کاربرد مودم فیبر نوری

از مودم فیبر نوری در شبکه های انتقال داده استفاده می شود. این تجهیزات می توانند اتصال هایی با فاصله بیشتر ایجاد کنند و کیفیت انتقال فوق العاده ای داشته باشند. مودم های فیبر نوری در برابر اختلالات الکترومغناطیسی از خود مقاومت نشان می دهند.
این محصولات می توانند اطلاعات را در بستر اینترنت و تا سرعت ۱۲ مگابیت در ثانیه و تا مسافت ۸۰ کیلومتر انتقال دهند. سرعت و مسافت انتقال این مودم ها به نوع و جنس کابل فیبر نوری بستگی دارد.

این محصولات پورت های گوناگونی دارند که در شبکه می توان از آن ها استفاده کرد. برخی از سرورها در شبکه، از کابل های فیبر نوری جهت انتقال داده به سایر تجهیزات، ساختمان ها و اداره ها استفاده می کنند. به همین دلیل وجود این مودم ها در مجموعه های مختلف جهت برقراری اتصال میان سرور و سایر تجهیزات الزامی است.
این مودم ها مدارهای ساده ای دارند و در ساختار آن ها از IC هایی در مقیاس بزرگ تر استفاده شده است. مصرف انرژی مودم های فیبر نوری کم است و نصب و راه اندازی آن ها ساده است.

مزایای مودم فیبر نوری

مودم فیبر نوری ویژگی های بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

قابلیت تست دستگاه از طریق پورت های POTS بدون نیاز به حضور مشتری قابلیت کانفینگ از راه دور و بدون نیاز به حضور اپراتور در محل کنترل، بررسی و نظارت بر روی لینک ها به صورت End-to-End کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها (کاهش ۲۵ درصدی مصرف برق

انواع مودم فیبر نوری

مودم فیبر نوری که توسط شرکت های سازنده به بازار عرضه می شود، دو نوع مختلف دارد. هر یک از این مودم ها کاربرد ویژه ای دارند.
مودم فیبر نوری می تواند از نوع ONT و ONU باشد. به عنوان مثال، اگر از سیستم FTTH برای برقراری اتصال اینترنت بهره می برید، باید از مودم فیبر نوری ONT استفاده کنید اما اگر سیستم فیبر نوری شما FTTB است، باید مودم ONU را بکار ببرید.
مودم های فیبر نوری می‌توانند از نوع مودم فیبر نوری GPON باشند. این مودم ها در تعداد درگاه های ارتباطی، سرعت هر یک از درگاه ها و یک سری امکانات جانبی دیگر با سایر مودم ها تفاوت دارند.
مودم های فیبر نوری GPON حداکثر سرعت دانلود ۲۴۸۸ مگابیت و آپلود ۱۲۴۴ مگابیت دارند. در ادامه به معرفی بیشتر این مودم ها خواهیم پرداخت.

مودم فیبر نوری ONT

مودم فیبرنوری از نوع ONT (Optical Network Terminal) می تواند عملکرد بسیار خوبی را در خصوص انتقال داده های تصویری، صوتی، اینترنت و … ارائه دهد.
مودم فیبر نوری هواوی سری EchoLife از نوع ONT است که برای استفاده در شبکه های فیبرنوری FTTH یک گزینه بسیار مناسب محسوب می شود زیرا قابلیت فراهم کردن پهنای باند و سرعت بسیار بالا را دارد.
از این مودم برای مصارف خانگی و شرکت های کوچک استفاده می شود. به این مودم ها، مودم ftth نیز گفته می شود.

مودم فیبر نوری ONU

مودم ONU (Optical Network Unit) کارکردی مشابه مودم ONT دارد و مجهز به قابلیت مدیریت از راه دور است. این نوع مودم برای مجموعه های بزرگ اداری و مسکونی مناسب است و مقاومت مناسبی در شرایط جوی متفاوت دارد.
بهترین مودم فیبر نوری
از برترین برندهای مودم فیبرنوری می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

هواوی تی پی لینک ایسوس فایبرهوم

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مودم مودم فیبر نوری برقچی مودم های فیبر نوری اینترنت فیبر نوری فیبر نوری چیست مودم فیبر نوری انتقال داده مودم ها کابل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آشنایی با فواید خرما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما