Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:07:44 GMT

مسکو: آمریکا مقصر تسلط طالبان بر افغانستان است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۵۲۹۵

مسکو: آمریکا مقصر تسلط طالبان بر افغانستان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان امروز (یکشنبه) به تحولات این کشور و پیشروی طالبان در پایتخت واکنش نشان داد و آن را تصویری غم‌انگیز توصیف کرد که از پیامدهای حضور آمریکا در افغانستان است.

وی همچنین به خبرگزاری‌های روسیه گفت که این کشور در حال کار با دیگر کشورها برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیش از این، «ولادیمیر جباروف» معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری روسی «تاس»، خواستار تصویب قطعنامه‌ای درباره افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل به منظور آغاز گفت‌وگوها در این کشور شد.

با انتشار اخباری درباره ورود طالبان به «کابل» پایتخت افغانستان، بسیاری از کشورها از تخلیه سفارتخانه‌های خود در پایتخت افغانستان خبر داده‌اند اما کابلوف گفته روسیه آماده تخلیه سفارت خود در کابل نمی‌شود و این مرکز دیپلماتیک با آرامش در حال فعالیت است.

طبق جدیدترین اخبار از تحولات افغانستان، قرار است تا ساعاتی دیگر «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان از سمت خود کناره‌گیری کند و انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور صورت پذیرد.

بسیاری از تحلیلگران، وضعیت فعلی افغانستان را ناشی از سیاست‌های شکست‌خورده آمریکا در این کشور پس از حدود دو دهه حضور در آن می‌دانند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان ضمیر کابلوف نماینده روسیه در امور افغانستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو