Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ کریم اکبری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: به دنبال دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر آماده باش و بسیج امکانات و ظرفیت‌های نیروهای مسلح برای آرایش دفاعی جدید و نقش آفرینی‌های موثرتر مقابله با کرونا، سپاه کاشان برگزاری نشست‌های مختلف با شبکه بهداشت و درمان، اداره تبلیغات اسلامی، امامان جمعه و جماعت و مجموعه‌های داخلی برای پیشگیری از شیوع افزاینده کرونا، کمک به کادر درمان و اجرای طرح واکسیناسیون را در شرایط بحرانی کنونی در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه‌های جهادی حافظان سلامت در تمامی مناطق کاشان با همکاری امامان جماعت، هیات‌های مذهبی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان از آبان سال ۹۹ در سه حوزه نظارتی، مراقبتی و حمایتی اظهار داشت: امسال مشارکت در اجرای طرح واکسیناسیون نیز به فعالیت این قرارگاه‌ها به سه حوزه کاری دیگر اضافه می‌شود.

اجرای طرح پویش نذر سلامت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به همکاری، همدلی و هم‌افزایی هیات‌های مذهبی با شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قالب اجرای پویش نذر سلامت اضافه کرد: این طرح با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و سوق دادن نذری‌ها و خیرات بانیان نیکوکار در عزاداری‌های محرم به سمت کمک‌های مومنانه، کمک به بیماران کرونایی، حمایت کادر درمان و اعطای تجهیزات بیمارستانی انجام می‌شود.

سرهنگ اکبری با تاکید بر اینکه روزانه ۵۰۰ هزار تومان هزینه داروهای هر بیمار کرونایی است، یادآور شد: قرارگاه‌های جهادی حافظان سلامت در کاشان تلاش می‌کند با مشارکت مددکاری دانشگاه علوم پزشکی و مساعدت خیران و مردم کمک ۲۵۰ میلیون تومانی را به بیماران کرونایی نیازمند اعطا کند.

وی با یادآوری توزیع ماهیانه ۱۴۰۰ بسته مواد غذایی در قالب اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه گفت: در سال جاری هر ماه یک‌هزار و ۴۰۰ بسته مواد غذایی هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان از طریق قرارگاه‌های جمعیت جهادی و خدمات اجتماعی کاشان بین خانواده‌های نیازمند در تمامی مناطق شهرستان توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به توزیع ۱۰ هزار ماسک رایگان بین عابران و شهروندان در هفته جاری همزمان با بزرگداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر از سوی گروه‌های تذکر زبانی امر به معروف در معابر پر تردد و هسته‌های اصلی شهر به ویژه پاساژها، اصناف و مرکزهای خرید اضافه کرد: گروه‌های امر به معروف علاوه برای اهدای ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نیز به عابران و شهروندان تذکر می‌دهند تا نرخ کاهش یافته استفاده از ماسک در شهرستان افزایش یابد.

اختصاص سالن شهدای بسیج برای اجرای طرح واکسیناسیون

سرهنگ اکبری از اختصاص سالن شهدای بسیج سپاه نیز برای اجرای طرح واکسیناسیون از شنبه هفته آینده (30 مرداد) خبر داد و گفت: با توجه به مرکزیت این سالن در شهر و راه‌های دسترسی بیشتر و سریع‌تر به عنوان سالن مرکزی اجرای طرح واکسیناسیون و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در حال تجهیز است تا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار گیرد.

وی، ثبت‌نام شهروندان در سامانه سلامت مقدمه کار واکسیناسیون دانست و افزود: قرارگاه‌های جهادی حافظان سلامت در پایگاه‌های بسیج‌ محله‌ها و مسجدها کار ثبت‌نام شهروندان را انجام می‌دهد تا علاوه بر تنظیم زمان نوبت‌دهی از ازدحام و حضور انبوه شهروندان در مرکزهای اجرای طرح جلوگیری شود.

به گفته وی، سپاه کاشان طرح اجرای واکسیناسیون سیار با در اختیار قراردادن چهار دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی شهرستان را برای افراد ناتوان از حضور در مرکزهای اجرای طرح پیشنهاد کرده است که در صورت موافقت دانشگاه با اجرای این طرح نیز واکسیناسیون شهروندان سرعت و شمار بیشتری را در بر خواهد گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به حضور داوطلبانه 100 نفر از نیروهای جهادی و بسیجی شهرستان در مرکزهای درمانی برای کمک به کادر درمان و افزایش خدمت‌رسانی به بیماران ادامه داد: طرح کنترل و نظارت خانه به خانه قرارگاه‌های سلامت شهید سلیمانی نیز با نظارت خانه به خانه و محله محور افزون بر نظارت بر اصناف، حسینیه‌ها، مغازه‌ها، هیات‌ها، تجمع‌ها و قرنطینه خانگی با همکاری شبکه بهداشت و درمان برای ترغیب شهروندان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمع‌های خانگی وخانوادگی در حال اجرا است.

حمایت حقوقی کانون بسیج‌ حقوقدانان از خبرنگاران

سرهنگ اکبری با بیان اینکه کانون بسیج حقوقدانان کاشان برنامه حمایت حقوقی و قضایی رایگان را از خبرنگاران شهرستان افزون بر خانواده مددجویان زندان در دستور کار قرار داده است، افزود: در صورتی که خبرنگاران دچار مشکل حقوقی یا قضایی شوند کانون بسیج حقوقدانان و دفتر حمایت قضایی ایثارگران سپاه با مشاوره حقوقی رایگان از آنها حمایت خواهد کرد.

وی از برگزاری آیین عزاداری و سوگواری سیدالشهدا (ع) طبق سنت هرساله به همت هیات رزمندگان اسلام در کاشان را با حضور ذاکران و سخنران برجسته کشوری با ارایه مباحث خانواده خبر داد و گفت: این آیین عزاداری دهه دوم محرم الحرام در سالن شهدای بسیج‌ سپاه شهرستان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان سازمان بسیج مستضعفان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان سازمان بسیج مستضعفان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اجرای طرح واکسیناسیون بهداشت و درمان قرارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین