Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@09:23:27 GMT

سپری کردن ۶ روز تعطیلی پیش‌رو بدون خاموشی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۵۴۱۶

سپری کردن ۶ روز تعطیلی پیش‌رو بدون خاموشی

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اجرای تعطيلات 6 روزه از فردا دوشنبه، روزهای پيش رو را بدون اعمال محدوديت توزيع انرژی و خاموشی پيش‌بينی كرد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی در گفت وگو با بخش خبری ساعت 13 شبكه خبر ضمن اعلام اين خبر، از دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانك‌ها خواست تا از خاموش بودن وسايل برقی، سرمايشی و غيرضروری در اين چند روز تعطيل مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از هموطنانی كه در اين ايام تعطيلات در منزل می‌مانند نيز درخواست كرد توصيه‌های مديريت مصرف را جدی گرفته تا اين ايام بدون محدوديت سپری شود.

سخنگوی صنعت برق اضافه كرد: روز گذشته مصرف برق حدود 66 هزار مگاوات بود كه امروز هزار مگاوات كاهش يافت و در عين حال حدود 800 مگاوات از نيروگاه‌هایی كه خارج از مدار بودند خوشبختانه به سرعت تعمير شده و در مدار توليد قرار گرفتند.

به گفته رجبی مشهدی، خوشبختانه امروز تعداد حوادث به ميزان چشمگيری كاهش يافته و به تبع آن نيز اعمال محدوديت‌ها به حداقل رسيد، به طوری كه اگر در جایی نياز به اعمال محدوديت و يا خاموشی پراكنده وجود داشت، از طريق جداول خاموشی‌های برنامه‌ريزی شده‌ای بود كه پيش از اين به اطلاع مردم رسيده است.

وی در پايان با بيان اينكه برای هفته آينده هوای گرم و در نتيجه افزايش مصرف پيش‌بينی شده است، خاطرنشان کرد: از هم اكنون تمهيدات لازم انديشيده شده تا هفته آتی را نيز بدون مشكل سپری كنيم.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) مصطفی رجبی‌ مشهدی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پاون وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور

امیر رجبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این یک اتفاق بی سابقه در استان است و برونداد بیرونی آن این است که استان اردبیل به عنوان فرهنگ معروف شود و چهره استان اردبیل را به عنوان یک استان گردشگری در اذهان مردم ترمیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب روستاهای دوستدار کتاب در سطح کشور کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد و اگر استان اردبیل بتواند در سال جاری با همکاری نهادها پایتخت کتاب ایران شود قطعا می تواند بار مثبت فرهنگی اجتماعی در استان ایجاد نماید.

رجبی افزود: برنامه ها باید به ‌طور اختصاصی برای پایتخت کتاب طراحی شده و شامل مولفه‌های تناسب‌ با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تاثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی، اصلاحات بسترهای مطالعه و افزایش انگیزه مطالعه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت ها و توانمندی هایی است که می تواند به عنوان «پایتخت کتاب ایران» انتخاب شود و در این زمینه باید تمام دستگاه ها و نهادها تلاش خود را در بارگذاری داده ها و فرم های خواسته شده انجام دهند.

رجبی افزود: نهمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نهادهای دیگر برگزار می‌شود.

کد خبر 6094774

دیگر خبرها

  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • خاموشی صدایی ماندگار
  • خاموشی صدای ماندگار ورزش
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود