Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@20:14:15 GMT

ویروس دلتا به جان کودکان و جوانان افتاده است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۵۶۰۲

ویروس دلتا به جان کودکان و جوانان افتاده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازمهر، بابک عشرتی افزود: اگر تعطیلی‌ها منجر به در خانه ماندن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شود قطعاً در کاهش گردش ویروس و ابتلاء به بیماری کرونا مؤثر است، اما اگر از این تعطیلی‌ها به عنوان فرصتی برای مسافرت و گردش استفاده شود، موجب افزایش شیوع بیماری و فشار به کادر درمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس آمارها، از ۳ روز پیش تا دیروز آمار مراجعان رو به کاهش است و اگر این روند ادامه یابد یعنی قله را رد کردیم، اما آمار ابتلاء در سنین ۵ تا ۱۷ سال و زیر ۵ سال رو به افزایش است.

عشرتی اضافه کرد: گونه دلتا از سرایت، بیماری زایی و عفونت بخشی بالایی برخوردار است و سنین پایین را هم گرفتار می‌کند و مقدار ویروس بیشتری را به بیمار تحمیل می‌کند و بار ویروسی آن بالا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه افرادی که نمی‌خواهند واکسن بزنند چه مشکلی را برای جامعه پدید می‌آورند، گفت: ما زمانی تأثیر واکسن را مشاهده می‌کنیم که بیش از ۷۵ درصد جامعه را واکسینه کنیم.

وی افزود: زمانی که فردی واکسن نمی‌زند مابقی افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

عشرتی تصریح کرد: اخیراً یک پدیده دیگری به وجود آمده که مشاهده می‌کنیم افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند نوع خاصی از واکسن مد نظر آنها می‌باشد و وقتی که آن نوع خاص واکسن موجود نیست بر می‌گردند؛ این درست است که شهروندان اختیار دارند نوع واکسن را انتخاب کنند و یا حتی واکسن نزنند اما به هر حال ما هم همیشه نمی‌توانیم این شرایط را در انتخاب به وجود بیاوریم.

وی از مردم درخواست کرد وقتی نوبت واکسن آنها می‌رسد و به مراکز مراجعه می‌کنند هر واکسنی که در آن مرکز موجود است را استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افرادی که دوز اول را واکسن اسپوتنیک تزریق کردند؛ دوز دوم آن تا چند وقت دیگر خواهد رسید و این تعداد زیادی نیست مثلاً در دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۶۰۰ نفر دوز دوم اسپوتنیک را تزریق نکردند.

عشرتی افزود: مواردی که این موج‌ها را توجیه می‌کند حرکت جمعیت‌ها است که یا خودشان ناقل بیماری هستند یا مستعد گرفتن بیماری؛ و وقتی این جمعیت‌ها حرکت می‌کنند در واقع ناقلین در کنار افراد مستعد قرار می‌گیرند و این تبادل ویروس بین آنها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از سفرها، خودداری از دورهمی ها؛ الآن اهمیت بسیار زیادی دارد و بهترین کار؛ در خانه ماندن است.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۵/۲۴) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۵/۲۳) واکسن کرونا به چه کسانی نمی‌سازد؟ چند درصد از مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند؟ روند واکسیناسیون کرونا در کشور از ١٨ میلیون دُز عبور کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جوانان ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد