Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام متقاضیان پذیرش دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی - کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اطلاعیه ثبت‌نام متقاضیان پذیرش دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی - کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۰در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سامانه ثبت‌نام برای پذیرش دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی از امروز تا روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ فعال است.

براین اساس متقاضیان باید در مهلت مقرر و پس از مطالعه دقیق «دفترچه راهنمای ثبت‌نام» به درگاه اطلاعرسانی این سازمان به نشانی  www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند. دفترچه راهنما، همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس است.

گزینش دانشجو در کدرشته محل‌های تحصیلی، براساس معدل کل کاردانی، نوع مدرک کاردانی، سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی و با توجه به صلاحیت‌های عمومی متقاضیان با عنایت به ضوابط دانشگاه جامع علمی - کاربردی و مصوبات مربوط انجام  می‌گیرد.

متقاضیان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی آنان مطابق جدول شماره (۳) مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام مرتبط با رشته‌های تحصیلی انتخابی باشد در اولویت پذیرش برای آن رشته قرار می‌گیرند. در ضمن ظرفیت باقیمانده در هر کدرشته محل، با اولویت یکسان به متقاضیان سهمیه آزاد با مدارک کاردانی غیرمرتبط اختصاص می‌یابد؛ لذا پیشنهاد می‌شود متقاضیان نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کاردانی خود اقدام نمایند. متقاضیان سهمیه شاغل صرفاً در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل آنان پذیرش خواهند شد. برای هر یک از موارد فوق ارائه مستندات مربوط در زمان ثبت‌نام از سوی دانشجو به مرکز آموزشی ضروری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی مهندسی فناوری سازمان سنجش ثبت نام آزمون پذیرش دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟

صمد نژاد ابراهیمی، درباره استفاده از پژوهش های حوزه علوم انسانی در حل مسائل کشور گفت: علوم انسانی بخش تاثیرگذار در بخش پژوهش و کیفیت زندگی است. فرهنگ، تمدن و نوع رفتار افراد به علم انسانی مربوط است. به صورت کلی استراتژیک حرکت ما را تعیین می کند. استفاده از علوم انسانی در حل مسائل کشور درصد پایینی دارد؛ اما در حوزه استراتژیک، علم و فناوری و خط مشی و حکمرانی متخصصان خوبی درکشور داریم که نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از علوم انسانی خیلی اوقات درست حمایت نشده یا مسیر به درستی ترسیم نشده است. علوم انسانی در برخی حوزه ها با مشکلات جدی مواجه است. خیلی از افراد به دلیل عدم تصور از مشاغل مربوط به فلسفه ادبیات و جامعه شناسی تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ندارند. برای این موضوع از سطح وزارت آموزش و پرورش تا وزارت علوم باید فرهنگ سازی شود.

نژاد ابراهیمی درباره افزایش پژوهانه اعضای هیئت علمی نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه، بندی به نام آیین نامه جامع پژوهانه وجود دارد که در آن پژوهانه اعضای هیئت علمی افزایش یافته است با ابلاغ این برنامه این آیین نامه اجرا می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به نشریات علمی پرداخت و گفت: چاپ مقالات در سطح بین الملل مشروط به پرداخت هزینه است و این موضوع برای ما سخت شده است. به همین دلیل، می خواهیم از پتانسیل نشریات داخلی استفاده کنیم. در حال حاضر تعداد ۱۶۰۰ نشریه وجود دارد که در کمیسیون نشریات وزارت علوم به آن ها اعتبار داده می شود.

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، گفت: یکی از سیاست  های ما بین المللی کردن این نشریات است تا مطالب نشریات داخلی در سطح دنیا دیده شود. در حال حاضر ۱۶۰ نشریه در پایگاه بین المللی نمایه شده است. از این تعداد، ۳۳ نشریه در حوزه علوم انسانی است که به مسائل فرهنگی و تمدنی کشور مربوط می شود.  با بین المللی شدن  این نشریات، مقالات ایرانی در دنیا هم‌دیده خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی